تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۹۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛
راه اندازی خانه کنکور در شهرهای مختلف خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه اندازی خانه کنکور در مناطق مختلف آموزش و پرورش این استان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از راه اندازی خانه کنکور در مناطق مختلف آموزش و پرورش این استان خبر داد.

محمد تقی زاده اظهار کرد: از اولین روز بعد از تعطیلات ایام نوروز یعنی هشتم فروردین تمام رؤسای ادارات را در گروه های دو منطقه ای با حضور معاون آموزش متوسطه، کارشناس مسئول آموزش متوسطه و رئیس اداره دعوت کردیم.

وی افزود: این دعوت ها دو هفته طول کشید و در دو شاخص امتحانات نهایی و کنکور به همفکری و هماهنگی پرداختیم. این دو مورد شاخص های ملی هستند و معمولا استان ها در سراسر کشور بر اساس چنین شاخص هایی ارزیابی و مورد سنجش قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: سال گذشته در هر دو شاخص پیشرفت خوبی داشتیم و در کنکور هم اتفاق استثنایی برای اولین بار در طول دو دهه اخیر رخ داد افتاد و از رتبه ۲۷ کشور به رتبه ۲۱ ارتقا پیدا کردیم.

تقی زاده تأکید کرد: این رتبه هم باید حفظ و هم اینکه ارتقا پیدا کند. هرچند منابع مالی و  انسانی خاصی هم برای توسعه کنکور به کار نگرفتیم ولی ذهن مردم و مسئولان را بر کنکور متمرکز کردیم. همچنین هدف گذاری کرده و با برنامه ریزی های لازم به چنین رتبه ای دست پیدا کردیم.

وی عنوان کرد: برنامه تدوین و اطلاع رسانی های لازم در کنار پیگیری ها انجام شد. خوشبختانه توانستیم به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: علاوه بر بحث کنکور، شاخص امتحانات نهایی سال سوم متوسطه را نیز داریم که به دلیل ملی بودن، ملاک سنجش و ارزشیابی استان در کشور و همچنین تأثیر ۲۵ درصدی آن در کنکور جزو اولویت های آموزش و پرورش استان است.

تقی زاده یادآور شد: تأکید ما بر این بوده که خانواده ها و مدیران مدارس به خوبی اطلاعات لازم را درباره هدف پیدا کنند و اگر مدیران همکاری نداشته باشند نمی توانیم به اهداف مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: پس برنامه ریزی ها و اهداف مورد نظر ما باید به خوبی در کف مدرسه اجرایی شود و خانواده ها می توانند در روحیه بخشی به دانش آموزان، کاهش استرس و اضطراب کمک بسیار بزرگی به ما کنند. آنها همچنین می توانند کمک بسیار بزرگی در مدیریت وقت دانش آموزان داشته باشند و با تنظیم زمان دانش آموزان می توانند از این فرصت ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد: در هر منطقه آموزش و پرورش استان یک خانه کنکور راه اندازی می شود که دارای مشاوران صاحب نظر و کتابخانه کنکوری و کلاس های اجرایی خواهد بود.

تقی زاده تصریح کرد: مشاوران صاحب نظر کنکور از روز گذشته عازم مناطق شدند. همچنین بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش خوزستان و با دستور و تأکید استاندار کلاس های تقویتی، جبرانی سوم متوسطه و همچنین کنکوری از سال قبل در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: توزیع کتاب های کنکوری و همچنین برگزاری کنکور آزمایشی و امتحانات شبیه سازی شده نیز از دیگر کارهای انجام شده در راستای تقویت رتبه کنکور استان خوزستان است.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
سلام
تنها خانه كنكور ايران و البته اولين خانه كنكور در شهر خرمشهر و به تلاش رييس آموزش و پروش خرمشهر جناب حافظ عنبري عملي شد كه اقاي تقي زاده در اين مطلب هيچ اسمي از اين شخص نبردند و اصلا اشاره اي به اولين خانه كنكور ايران در خرمشهر نكردند . عجيب ... !
:
:
:
آخرین اخبار