تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۸۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار خرمشهر مطرح کرد:
ساحل‌سازی کارون خرمشهر در دستور کار شهرداری
تنها راه ممانعت از تردد خودروهای سنگین در شهر تکمیل پروژه جاده کمربندی خرمشهر که به سمت پل سوم خرداد، کانال ژیان و از آن به آبادان وصل می‌شود است تا زمانی که این پروژه تکمیل نشود راه دیگری برای حل این گره وجود ندارد
شهردار خرمشهر گفت: تنها راه ممانعت از تردد خودروهای سنگین در شهر تکمیل پروژه جاده کمربندی خرمشهر که به سمت پل سوم خرداد، کانال ژیان و از آن به آبادان وصل می‌شود است تا زمانی که این پروژه تکمیل نشود راه دیگری برای حل این گره وجود ندارد.

محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: بلوار ساحلی خرمشهر فرسوده است اما نیاز به تعمیرات دارد، اگر بخواهیم کار اساسی بکنیم نمی‌توانیم ساحل سازی را توسعه بدهیم.

وی افزود: از پل قدیم تا شرکت صابون‌سازی فضای آماده برای ساحل سازی داریم که می‌توان بهترین فضای گردشگری را برای مردم شهر و گردشگران فراهم کرد، طرح آن آماده‌شده و تنها در انتظار تأمین اعتبار از سوی منطقه آزاد اروند هستیم.

شهردار خرمشهر، عنوان کرد: در این طرح جوانب مختلف اقتصادی، خدماتی، رفاهی و توریستی پیش‌بینی‌شده که می‌تواند پایلوتی برای منطقه باشد، فضا و پروژه‌های زیادی در دستور کارداریم اما صحیح نیست در فضای فعلی که تحقق آن‌ها نامشخص است به شهروندان وعده بدهیم.

سیاست شهرداری احیای بازارهای بومی و ته لنجی

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که "برای بازارهای خرمشهر چه برنامه‌ای دارد؟" گفت: نمونه‌ای کوچک از بازار شب را در فضای کنار شهرداری خرمشهر مشخص کردیم که در حال آماده‌سازی است، اگر پروژه نمایشگاه دائمی اجرا شود به دلیل بزرگ و باز بودن فضای آن فرصت‌های شغلی خوبی برای کسبه به وجود می‌آید.

دوایی فر خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری بر احیای بازارهای خرمشهر به‌ویژه ته لنجی در آن است، چراکه گذشته بازارهای خرمشهر با ته لنجی و فروش کالاهای عمده عجین شده که احیای آن می‌تواند رونق گردشگری، اقتصادی و اشتغال در پی داشته باشد.

وی همچنین در تشریح برنامه‌های شهرداری برای ساماندهی ساختمان‌هایی که فرسوده و مخروبه رهاشده، بیان کرد: تعدادی ساختمان وجود دارد که به معضل تبدیل‌شده‌اند عمدتاً ساختمان‌هایی را شامل می‌شود که مالکان آن‌ها را رها کرده و اکنون افرادی ساختمان‌ها را تصرف کرده‌اند برای همین به وضعیت خدماتی ساختمان رسیدگی نمی‌کنند، این امر سبب به‌جا گذاشتن منظره‌ای بد شده است.

تبدیل زمین‌های بلاتکلیف به فضای سبز

شهردار خرمشهر گفت: ماده‌قانونی برای دیوارکشی زمین‌های رهاشده نیز وجود دارد اما تعداد زمین‌های خالی در خرمشهر به حدی است که در صورت دیوارکشی آن در آینده ممکن است مشکلات امنیتی برای مردم ایجاد کند.

وی افزود: با دستگاه قضایی رایزنی‌هایی داشتیم تا این زمین‌ها را تا مشخص شدن مالک آن به فضای سبز تبدیل کنیم، اگر موافقت شود می‌توانیم ضمن حذف منظره زمین‌های خالی افزایش سرانه فضای سبز را در خرمشهر شاهد باشیم، هر زمان که مالکان زمین‌ها برای تعیین تکلیف آن مراجعه کنند و مشکلی برای ساخت این زمین‌ها پیش نمی‌آید.

دوایی فر عنوان کرد: سعی شده تا پروژه‌های مدرن شهری به هویت و باف تاریخی شهر لطمه وارد نکند، بالعکس حتی آن را تقویت کند، طرح‌های خیلی زیادی برای خرمشهر داریم که در صورت اجرا می‌توانند ماندگار باشند و حتی اگر اجرا نشوند هم‌روی کاغذ ماندگار و ویژه هستند.

پیشنهاد طرح‌های متنوع به منطقه آزاد اروند

وی، اظهار داشت: اگر بدانیم امیدی به اجرای آن وجود ندارد شاید این طرح‌ها را به یک کتاب برای آینده شهر تبدیل کنیم، چون طرح‌هایی مدرن و موردنیاز هستند. سرای محله، بازار محله، پارک محله و زمین‌های ورزشی محله بخشی از پروژه‌های پیشنهادی به منطقه آزاد هستند.

وی تصریح کرد: پروژه‌ها در سطح محلات، دورترین نقاط، مرکز شهر و مراکز پررونق طراحی و به منطقه آزاد اروند ارائه‌شده که امیدواریم با تأمین اعتبار توسط منطقه آزاد اروند تعدادی از آن‌ها را به مرحله اجرا دربیاوریم بی‌تردید در نشاط اجتماعی مردم خرمشهر مؤثر است.

تکمیل جاده کمربندی تنها راه ممانعت از تردد خودروهای سنگین

شهردار خرمشهر همچنین در پاسخ به این پرسش که "برای تردد بالای خودروهای سنگین درون شهر خرمشهر چه برنامه‌ای دارید؟" بیان کرد: تنها راه ممانعت از تردد خودروهای سنگین در شهر تکمیل پروژه جاده کمربندی خرمشهر که به سمت پل سوم خرداد، کانال ژیان و از آن به آبادان وصل می‌شود است تا زمانی که این پروژه تکمیل نشود راه دیگری برای حل این گره وجود ندارد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان اداره راه و شهرسازی داشتیم تقاضا کردیم که احداث پل کانال ژیان را در دستور کار خود قرار بدهند، درصورتی‌که پل راه‌اندازی شود می‌توانیم با وصل جاده کمربندی به آن شاهد کاهش تردد خودروهای سنگین در شهر باشیم.

دوایی فر گفت: پیشنهاد دادیم که یک عوارضی برای تردد خودروهای سنگین در شهر وضع شود چراکه تردد آن‌ها موجب فرسودگی زیرساخت‌های خرمشهر می‌شود، این عوارض گره‌گشا نیست اما می‌شود با عوارض جمع‌آوری‌شده به وضعیت زیرساخت‌ها رسیدگی کرد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار