تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۲۰۰۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر‌کل هواشناسی خوزستان هشدار داد:
طوفان شدید و بارش سیل‌آسا / پیش‌بینی تگرگ در مناطق شمالی و شرقی خوزستان
سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده و تا اواخر جمعه میهمان ما است و بر این اساس بارش‌های بسیار خوبی به همراه وزش تند بادهای شدید و تگرگ خواهیم داشت که انتظار می‌رود مسئولان و کشاورزان حتماً تمهیدات لازم را به‌کار گیرند
مدیر‌کل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده بر روی شاخص‌های استاندارد جهانی برای پیش‌بینی شدت طوفان و بارش، این نتیجه متصور است که روز چهارشنبه و پنجشنبه شاخص‌ها بسیار بالاتر از چند طوفان سال‌های اخیر کشور باشد.

اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در رابطه با احتمال وقوع سیلاب، سر ریز شدن سد دز و طوفان شدید ظهر امروز در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

کورش بهادری با اشاره به آغاز بارندگی در برخی از مناطق استان اظهار کرد: سامانه بارشی از شب گذشته وارد استان شده و تا اواخر جمعه میهمان ما است و بر این اساس بارش‌های بسیار خوبی به همراه وزش تند بادهای شدید و تگرگ خواهیم داشت که انتظار می‌رود مسئولان و کشاورزان حتماً تمهیدات لازم را به‌کار گیرند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده از هفته گذشته بر روی شاخص‌های استاندارد جهانی برای پیش‌بینی شدت طوفان و بارش، این نتیجه متصور است که روز چهارشنبه و پنجشنبه شاخص‌ها بسیار بالاتر از طوفان فروردین 86 و بارش اردیبهشت 92 در خوزستان و همچنین طوفان تندر 94 تهران باشد.

مدیر‌کل هواشناسی استان خوزستان خاطرنشان کرد: بارش‌ها از امروز بعد از ظهر آغاز می‌شود، البته در روز گذشته بارش‌های اندک در نقاط مختلف استان گزارش شده است اما هسته بارش‌ها  پنجشنبه شب اتفاق خواهد افتاد.

بهادری گفت: احتمال وقوع تگرگ و بیشترین حد بارش در نقاط شمالی و شرق استان به‌ویژه در مناطق شمالی دهدز در مرز چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود و سرعت وزش باد در همه نقاط استان 80 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی گفت: شهرهای اندیکا، ایذه، باغملک، دهدز، شوش، شوشتر، گتوند و لالی از مناطق بحرانی هستند و با توجه به فصل کوچ عشایر، فرمانداران این مناطق باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

بهادری تصریح کرد: این پیش‌بینی در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه نیز وجود دارد.

وی افزود: به لحاظ وجود سدهای متعدد در استان احتمال وقوع سیلاب بسیار کم است اما با توجه به میزان بارش در رابطه با رهاسازی آب نگرانی وجود دارد.

بهادری با بیان اینکه گرد و خاک نیز تا روز جمعه ادامه دارد که با توجه به بارش و افزایش رطوبت زمین از شدت گرد و غبار کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مطلع باشند با توجه به وزش شدید باد احتمال شکستن درختان و واژگونی روی خودروها دور از انتظار نیست.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
سلام دوستان فردامدارس تعطیل هست یانه؟؟؟؟؟؟لطفاکسی جواب بده سریع
Behsa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
عاقا يه سوال اساسي
چرا ماهشهر و بندرامام نيست ....
بابا اينجا ما داريم ميميريم بعد چرا اينجا تعطيل نيست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
ببخشیدا ولی خاک تو سرتون
اهواز و ماهشهر مگه چقد فاصله دارن ک اهواز تعطیل میشه ماهشهر نه
واقعا تا کی باید خاک بخوریم اخه ما خودمون همینطوری تو ماهشهر الودگی داریم اینهمه از این شهر تامین میشید و هیچ ارزشی براش قائل نیستین
اینهمه خاک میخوریم یه روز تعطیل بشیم چی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
خب درختایی که بلندو خطرناک هستند رو حرص کنید که روی سر ووسایل مردم نیفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
من خیلی میترسم ممکنه خونه ها تخریب بشن چند سال پیش که افتضاح بود
Hosin salehi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
باسلام خدمت مسولان محترم. از اینکه مردم را آگاه می کنید تشکر می کنیم؛ اما متاسفانه بیشتر این هشدارها اشتباه از آب در میان . وسازمان هواشناسی مانند چوپان دروغگو شد ؛ ومردم دیگر به این هشدارها اعتنا نمی کنند.
حباب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
1
سلام سعی کنید در خانه بمانید تا جمعه احتمالا وقوع تند باد ادامه داشته باشد. وقتی گرد وخاک شدید باشد عقل حکم می کند در خانه بمانیم حتی اگر تعطیل نشود،خودتان به فکر سلامتی خویش باشید. سیب بخورید پاک کننده است، اگر باد شدید باشد نماز آیات فراموش نشود. موفق باشید.
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
0
خدا را شکر بارون صد رحمت داره به خاک باران رحمت حتی اگر سیل بیاد
:
:
:
آخرین اخبار