تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۰۷۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه کسی پاسخگوی سردرگمی مردم است؟
هواشناسی خوزستان مقصر است!
در واقع باید گفت که سازمان هواشناسی متولی امر است و مسوولان هواشناسی باید پاسخگوی سوالات در این باره باشد. هر کسی در برابر کاری انجام داده است مسوول است و اگر قصور و کم کاری وجود دارد دستگاه متولی باید پاسخگو باشد

خوزنیوز: با وجود همه تجهیزات پیشرفته برای پیش بینی آب هوا و نیز ادعاهای پیشرفته تر مسوولان و بنا بر اعلام سازمان های مسوول، آلودگی هوای شهرهای خوزستان در روز گذشته از 9 تا 50 برابر حد مجاز گزارش شده بود و دانش آموزان در همین شرایط راهی مدرسه شده بودند. در خبرهای روز گذشته سقوط تعداد زیادی از تیرهای انتقال برق، قطع برق و نیز شکستن درختها در خوزستان به چشم می خورد که این اتفاقات به تنهایی میتوانست برای شهروندان و دانش آموزان خطر ساز باشد.

مقصر هواشناسی خوزستان است!

با این وجود ستاد مدیریت بحران خوزستان گرد و غبار روز گذشته در برخی شهرهای استان را نادیده گرفته و با تکیه بر هشدارهای هواشناسی مبنی بر بروز طوفان و آب گرفتگی معابر شهری، امروز مدارس 18 شهرستان خوزستان را تعطیل اعلام می کند. این تعطیلی درحالی اعلام شد که اهواز و خوزستان امروز یکی از روزهای عادی خود را سپری می کند و نه تنها خبری از طوفان و باران نیست بلکه بر خلاف روز گذشته گرد و غباری نیز در آسمان این استان به چشم نمی خورد.

از همین رو و برای اطلاع بیشتر از عوامل موثر در این تصمیم با هاشم بالدی دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان گفت و گویی داشته ایم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در توضیح تصمیم این شورا برای تعطیلی مدارس در برخی شهرهای استان به خبرنگار خوزنیوز گفت: تصمیات ما همواره بر مبنای پیش بینی های هواشناسی است و در اعلام تعطیلی امروز نیز بر مبنای همین داده ها تصمیم گیری شده است. اولین و آخرین ملاک عمل ما اداره کل هواشناسی استان است و وظیفه ما چک کردن پیش بینی هوا از طریق سایت جهانی نیست.

وی گفت: ما از نظر امکانات هواشناسی با کمبود امکانات مواجهیم و دستگاه های مورد نیاز برای رصد کردن نقشه های هوایی و پیش بینی های دقیق درخواست داده ایم. همچنین بارها با سازمان هواشناسی و وزارت کشور در این باره مکاتبه کرده ایم. هواشناسی ادعا می کند برخی از کانون های گرد غبار داخلی هستند و ممکن است طوفان ها تنها ظرف بیست دقیقه ایجاد شده و به اهواز برسند.

بالدی یاآور شد: بر اساس سنجش های انجام شده سرعت باد در اهواز روز گذشته حدود 72 کیلومتر گزارش شده بود . همچنین سازمان هواشناسی برای امروز از ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور خبر داده بود که خوزستان را نیز متاثر خواهد کرد. اداره کل هواشناسی نیز اعلام کرده بود که امروز بارش شدید باران به میزان تقریبی از 100 میلی متر و شدت باد بین 70 تا 80 کیلومتر در سطح استان را پیش رو خواهیم داشت و از همین رو و برای هماهنگی های بیشتر شورای مدیریت بحران با ریاست معاونت عمرانی استاندار تشکیل شد .

وی ادامه داد:در این جلسه نماینده هواشناسی به صورت حضوری گزارش خود را ارایه داد . هوا شناسی بارش های اهواز در طی امروز و فردا را 60 میلی متر پیش بینی کرده است که ممکن است ظرف دو روز و یا شاید طی 10 ساعت این بارش ها اتفاق بیفتد. یاد آور می شوم که سطح شهر اهواز با 15حدود میلیمتر بارندگی طی 2 یا 3 ساعت، دچار آبگرفتگی خواهد شد. از همین رو پس ازهماهنگی ها انجام شده با استاندار و معاونت عمرانی و هواشناسی تصمیم تعطیلی مدارس برخی از شهرستان های استان اتخاد شده است.

بالدی ادامه داد: در واقع باید گفت که سازمان هواشناسی متولی امر است و مسوولان هواشناسی باید پاسخگوی سوالات در این باره باشد. هر کسی در برابر کاری انجام داده است مسوول است و اگر قصور و کم کاری وجود دارد دستگاه متولی باید پاسخگو باشد.

وی در پایان گفت: در امور مرتبط با ما، سعی کرده ایم اطلاع رسانی به موقع را انجام دهیم و تلفات را به کم ترین میزان ممکن برسانیم. با توجه به هشدارهای موجود سعی شده است تا به کشاورزان و به عشایر در حال کوچ اطلاع رسانی ها لازم باید انجام شود تا میزان خسارات به کمترین میزان ممکن کاهش یابد. از کسانی که قصدسفر به شهرهای شمالی و شرقی و شمال شرق استان همچون جاده لالی به اندیکا و یا از جاده بهبهان به استان هجوار قصد سفر دارند نیز میخواهیم که مراقب بارش ها و سیلاب های احتمالی باشند و در جاده ها با ماموران راه همکاری کنند .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
20
یعنی خاک تو سرتون با این پیش بینی هاتون خاک
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
17
واقعا خیلی ضعیف عمل میکنه هواشناسی استان!
توی گرد و غبار سری قبل هم اگه یادتون باشه یه چنین پیش بینی اشتباهی کرده بودن و یه روز رو تعطیل اعلام کردن در حالیکه هوا عالی بود اون روز !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
15
دیدید حالا گردوخاک منشاء داخلی داره در عرض 20 دقیقه خاک همه رو می بره ،بعد هی بگید گردوخاک منشاء خارجی داره و برای رفع این معضل شانه خالی کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
واقعا این آقان نماینده مجلس و دولت مردان چه می کنند چرا اینها که همه از خود بچه های خوزستان هستند فکر ی نمی کنند و همیشه غیر بومی ها را مقصر می شمارند انشالله که ایت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان تدابیری برای حل این معضل بی تفاوتی مسولین استان بنمایند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
3
تا وقتی که این وضعیت سایت مدیریت کل استان خوزستان هست:
http://bohran.ostan-khz.ir/
وضعیتی بهتر از این نخواهیم داشت
لطفا به تاریخ آخرین خبر توجه کنید: 94/06/24
خوزستان منفعل ترین استان کشور هست، چرا که اینهمه منابع و صنایع و کشاورزی و پتانسیل در زمینه های مختلف، هیچ قسمتی از اون آباد نیست.
ما به عنوان شهروندان این استان هم از این موضوع مستثنا نیستیم. یادمان باشد اگر استان های تهران و اصفهان انقدر پیشرفت داشته اند، در وحله اول تاثیر خود شهروندان بوده که مردمی پیگیر هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
هواشناسی یه علم . علم هم هر روز باید به روز بشه.اینا که یه مدرک گرفتن باش نون میخورن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
متاسفم
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
خوزستان بااین وضع بد آب وهوا حالا اشتباهات هواشناسی استان هم بهش اضافه شده ودرمورد گفته آقای بالدی درخصوص کمبودتجهیزات پیشرفته اداره هواشناسی استان واقعا جای تاسف داره که دولت تجهیزات بیشتری دراختیاراستان قرارنمیده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
شرم اوره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
هواشناسی استان واقعا ضعیف است. اقایان به دنبال پست و سمت نباتشید .
Amordad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
بی کفایتی بعضی مسئولان خوزستان بارها ثابت شده است .سازمان هواشناسی خوزستان بارها ناتوانی خود را نشان داده است .ستاد مدیریت بحران هم به ستاد ایجاد بحران تبدیل شد و با انتشار اطلاعیه های عجولانه و غیر کارشناسی باعث ایجاد نگرانی و ترس در بین شهروندان شد .واقعا خجالت آور است .
شیدا
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
یعنی عملکرد هواشناسی عالیهههههههههههههه!
:
:
:
آخرین اخبار