تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالي روستاهاي در محاصره سيلاب دزفول نجات يافتند
اهالي روستاهاي گرفتار در سيلاب رودخانه دز با تلاش همه دستگاههاي اجرايي از محاصره سيلاب نجات يافته و به محل امن منتقل شدند
معاون عمراني فرماندار دزفول گفت:اهالي روستاهاي گرفتار در سيلاب رودخانه دز با تلاش همه دستگاههاي اجرايي از محاصره سيلاب نجات يافته و به محل امن منتقل شدند.

در پي طغيان رودخانه دز تعدادي از روستاهاي پايين دست اين رودخانه در محاصره سيلاب قرار گرفتند.

عبدالحسين پورركني پنجشنبه افزود:براي انتقال و جابجايي اهالي روستاي عباس آباد و روستاهاي زاويه دزفول علاوه بر تجهيزات و امكانات خودرويي دستگاههاي اجرايي اين شهرستان نيروهاي بسيج ، سپاه و ارتش وارد عمل شدند.

وي اظهار كرد:خوشبختانه طغيان رودخانه دز تاكنون تلفات جاني نداشته اما خسارات سنگيني به تاسيسات شهري و روستايي و بخش كشاورزي وارد كرده كه پس از فروكش كردن سيلاب ميزان خسارات بررسي و اعلام مي شود.

شهردار دزفول نيز در تماس تلفني گفت:تمام ناوگان اتوبوسراني ، خودرويي و تجهيزاتي شهرداري دزفول از چهارشنبه شب تاكنون در حال امداد رساني به اهالي روستاهاي گرفتار در سيلاب مي باشند.

محمدرضا كرمي نژاد افزود:طبق استعلام صورت گرفته از سد دز دبي رودخانه دز در حال حاضر 4500 متر مكعب بر ثانيه مي باشد و از اين ميزان بيشتر نخواهد شد.

وي افزود: از آنجا كه قرار است در ساعات آينده دريچه هاي كشاورزي سد دز براي تخليه رسوب پشت ديواره سد باز شوند لذا غلظت و كدري آب رودخانه دز عصر پنجشنبه افزايش مي يابد.

شهردار دزفول همچنان از شهروندان خواست از نزديك شدن به حريم رودخانه دز خودداري كنند و مسير جاده ساحلي و خيابان هاي منتهي به ساحل رودخانه دز را براي امداد رساني خودروهاي امدادي و آتش نشاني باز كنند.

كرمي نژاد گفت:گودال 40 هزار متر مربعي برج طاووس اطراف ميدان مادر مشرف بر رودخانه دز به دليل گودبرداري عميق مملو از آب شده و خطر ريزش ديواره و بخشي از جاده ساحلي دزفول را تهديد مي كند.

وي همچنين خسارت وارده به امكانات ، تجهيزات و وسايل رفاهي و تفريحي شهرداري و بخش خصوصي در بوستان علي كله در پايين دست سد تنظيمي و نيز بوستان هاي علي مالك ، ولي عصر و رعنا را بسيار سنگين دانست و گفت:به رغم هشدار 48 ساعت گذشته به واحدهاي تجاري بخش خصوصي در ساحل رودخانه دز تعدادي از واحدها وسايل و تجهيزات خود را جمع آوري نكردند و جريان سيلاب آنها را با خود برد.

در پي طغيان رودخانه دز و جاري شدن سيلاب در جاده ساحلي دزفول بسياري از شهروندان از صبح پنجشنبه در اطراف ساحل اين رودخانه و نيز بر روي پل هاي اين شهر تجمع كرده اند.

وسايل و تجهيزات برخي واحدهاي تجاري و روستوران هاي مستقر در ساحل رودخانه دز در سيلاب اين رودخانه شناور مي باشند.

بخشدار شهيون دزفول نيز گفت:به دليل عدم آنتي دهي تلفن همراه در منطقه احمد فداله و دره كايد كه از جمله مناطق سخت گذر و كوهستاني دزفول اطلاع دقيقي در دست نيست اما برخي اهالي از بارش شديد باران و تگرگ و طغيان مسيل ها در اين بخش خبر دادند.

هوشنگ عبداللهي افزود:براي اطلاع از وضعيت عشاير و اهالي ساكن در اين مناطق در خواست اورژانس هوايي شده اما به دليل وزش باد شديد در منطقه امكان پرواز بالگرد تا اين لحظه ميسر نشده است.

وي اظهار كرد:به دليل آبگرفتگي جاده روستاي سزار و ليوس تردد در اين جاده به سختي انجام مي شود ضمن اينكه برق مناطقي از اين بخش بر اثر وزش باد شديد و باران قطع شده است.

بارش شديد باران در مناطق بالادست سدهاي كرخه و دز موجب افزايش حجم آب ورودي به درياچه هاي اين دو سد از روز چهارشنبه شده است.

درايچه سد دز از ساعات اوليه بامداد امروز لبريز شده و آب از ارتفاع 352 متري تاج اين سد سر ريز شده است.

بارش باران و وزش باد نسبتا شديد از دقايقي پيش در دزفول آغاز شده و پيش بيني مي شود تا روز جمعه ادامه يابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار