تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کم‌سابقه‌ترین حجم ذخیره آب در تاریخ ۵۰ساله سد دز؛
احتمال تخلیه شهر ساحلی چم‌گلک اندیمشک
براساس گزارش‌های رسیده شهر ساحلی چم‌گلک از توابع اندیمشک به‌علت مجاورت با سد دز اندیمشک و ورود حجم آب مازاد حجم سد بر بستر رودخانه دز با خطر مواجه است و در صورت نیاز تخلیه می‌شود
براساس گزارش‌های رسیده شهر ساحلی چم‌گلک از توابع اندیمشک به‌علت مجاورت با سد دز اندیمشک و ورود حجم آب مازاد حجم سد بر بستر رودخانه دز با خطر مواجه است و در صورت نیاز تخلیه می‌شود.

همزمان با آغاز موج جدید بارندگی شهرهای شمالی استان با خطر مواجهه با سیل در بخش‌های شهری و روستایی خود مواجه شده‌اند.

حمید رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری بخش‌های مختلف شهری تمام تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث در شهرستان آماده سازی و پیش‌بینی شده است.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: شهر ساحلی چم‌گلک از توابع اندیمشک، به‌علت مجاورت با سد دز اندیمشک و ورود حجم آب مازاد حجم سد بر بستر رودخانه دز با خطر مواجه است و در صورت نیاز تخلیه می‌شود.

محمد رضا پاپی نیز در نشست مشترک با برخی مسئولان شهری، بیان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد و تمامی ارگان‌های شهرستان در صورت بروز مشکل در خدمت همشهریان عزیز می‌باشند اما شهروندان برای اطمینان خاطر و سهولت دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات مورد نیاز  تا جایی که امکان دارد از تردد بی‌مورد و غیرضروری در سطح شهر اجتناب نمایند.

شهردار اندیمشک افزود: 450 تن از پرسنل شهرداری به‌طور کامل به‌همراه تجهیزات شهرداری، شامل سه دستگاه لودر، هشت دستگاه کمپرسی و شش دستگاه خودروی عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی و کلیه ماشین آلات خدمات شهری جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی آماده‌باش کامل می‌باشند.

حسن پورفرخی نیز اظهار کرد: 80 خانوار عشایر مستقر در اطراف روستای عباس‌آباد در پایین‌دست رودخانه دز که در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند با کمک ارتش، شهرداری میانرود و سایر دستگاههای اجرایی و نیز ستاد بحران فرمانداری دزفول به ورزشگاه شهید ناحی منتقل شدند.

رئیس اداره امور عشایر دزفول گفت: خسارت وارده به عشایر و دام آنها به‌دلیل طغیان رودخانه دز سنگین بوده و در دست بررسی است.

معاون عمرانی فرماندار دزفول  نیز عنوان کرد: اهالی روستاهای عباس‌آباد و زاویه گرفتار در سیلاب رودخانه دز با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی از محاصره سیلاب نجات یافته به محل امن منتقل شدند.

عبدالحسین پوررکنی افزود: برای انتقال و جابه‌جایی اهالی روستای عباس‌آباد و روستاهای زاویه دزفول علاوه بر تجهیزات و امکانات خودرویی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان نیروهای بسیج، سپاه و ارتش وارد عمل شدند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان در شبانه‌روز گذشته شهرستان اندیمشک با 34.2 میلی‌متر بارش باران، بیشترین مقدار بارش در استان خوزستان را به خود اختصاص داد ولی در کلان‌شهر اهواز بارش باران رخ نداد.

طبق اعلام این سازمان، هوای امروز در بیشتر نقاط استان ابری، همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود و این شرایط حداکثر تا فردا صبح ادامه دارد و فردا نیز اواخر وقت با کاهش ابر و کاهش سرعت وزش باد همراه خواهد بود.

همچنین بارش شدید باران در روزهای گذشته و بالا آمدن آب رودخانه دز سبب بسته شدن محور ارتباطی دو شهر شمالی خوزستان در کیلومتر 10 شوش به دزفول شد.

گفته می‌شود ورودی آب به دریاچه سد دز اندیمشک به هشت هزار مترمکعب در ثانیه رسیده که در طول عمر 50ساله سد دز بی‌سابقه است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار