تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناپديد شدن بيش از يكهزار راس دام در سيلاب دزفول
معاون فني جهاد كشاورزي دزفول با اشاره به خسارت سيل و تگرگ اواخر هفته گذشته به 24 هزار و 533 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان گفت: يكهزار و 45 راس دام سنگين و سبك نيز در جريان سيلاب ناپديد شده اند
معاون فني جهاد كشاورزي دزفول با اشاره به خسارت سيل و تگرگ اواخر هفته گذشته به 24 هزار و 533 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان گفت: يكهزار و 45 راس دام سنگين و سبك نيز در جريان سيلاب ناپديد شده اند.

علي كرمي روز شنبه با بيان اينكه سيل، توفان و تگرگ روزهاي 25 تا 27 فروردين ماه در دزفول خسارات فراواني به بخش كشاورزي اين شهرستان وارد كرده كه در دست بررسي كارشناسي است افزود:535 راس دام سنگين و 510 راس دام سبك در جريان سيلاب ناپديد شده اند.

وي افزود:محصولات باغي ، گلخانه ها ،زيرساخت ها و سازه هاي بخش كشاورزي از جمله ابنيه ،تاسيسات و آبياري ، زهكش ها ، مزارع و ساير تاسيسات خسارت ديده ضمن اينكه خسارت زيادي به دام اين شهرستان وارد شده است.

معاون جهاد كشاورزي دزفول با تاكيد بر اينكه برآورد رقم ريالي خسارت به دليل حجم گسترده خسارت در روزهاي آينده ارزيابي و اعلام خواهد شد گفت:در بازديد ميداني كه توسط كارشناسان بخش كشاورزي انجام شد چهار هزار و 500 هكتار از اراضي گندم آبي دزفول بين 80 تا 100 درصد بر اثر سيل خسارت ديده است.

وي افزود:هشت هزار هكتار از مزارع گندم آبي نيز بين 20 تا 30 درصد بر اثر توفان و تگرگ خسارت ديده ضمن اينكه به چهار هزار هكتار از مزارع گندم ديم دزفول 25 درصد خسارت وارد شد.

كرمي افزود:يك هزار و 170 هكتار از مزارع كلزاي دزفول بين 35 تا 40 درصد خسارت ديده ضمن اينكه توفان و تگرگ به 30 درصد از سطح 250 هكتاري مزارع چغندرقند دزفول خسارت زده است.

وي گفت:بر اثر سيل دزفول 185 هكتار از مزارع ذرت بهاره دزفول خسارت ديد كه ميزان اين خسارت 65 درصد برآورد شده است ضمن اينكه 350 هكتار از اراضي ذرت بهاره دزفول با خسارت 29 درصدي مواجه شده است.

معاون فني جهاد كشاورزي دزفول اظهار كرد:سيل به 275 هكتار و تند باد و تگرگ نيز به سه هزار و 500 هكتار از باغ هاي مركبات تا 15 درصد خسارت وارد كرده است همچنين سيلاب سه هكتار و تندباد و تگرگ نيز به 200 هكتار از تاسيسات گلخانه اي دزفول تا 20 درصد خسارت زده است.

كرمي با اشاره به اينكه 800 هكتار از مزارع صيفي دزفول بر اثر سيل 70 درصد خسارت ديده اند گفت:يكهزار هكتار از مزارع صيفي دزفول بين 20 تا 40 درصد آسيب ديده همچنين 500 هكتار از مزارع سيب زميني و پياز دزفول نيز دچار خسارت شده اند.

وي خسارت 60 تا 80 درصدي به 34 كيلومتر از انهار بتني دزفول را از ديگر خسارات وارده ناشي از سيلاب و طغاين رودخانه دز برشمرد و گفت:هفت سيل بند 70 درصد و يك دهانه آبگير كشاورزي نيز تا 100 درصد دچار خسارت شده است.

كرمي تخريب و خسارت 35 درصدي به 65 كيلومتر جاده بين مزارع دزفول و نيز خسارت و فرسايش 60 تا 80 درصدي 500 هكتار از اراضي كشاورزي را از ديگر خسارت وارده به بخش كشاورزي دزفول عنوان كرد و گفت:15 ايستگاه پمپاژ آب در دزفول به دليل سيل و هفت كيلومتر از تاسيسات كشاورزي شامل فنس، ديواركشي و ساير تاسيسات نيز بين 50 تا 70 درصد خسارت ديدند.

وي گفت:ارزش ريالي خسارات وارد شده به بخش كشاورزي دزفول در حال ارزيابي است و در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار