تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان حلقه مفقوده خط گردشگری
یک راهنمای گردشگری معتقد است استان خوزستان حلقه مفقوده خط گردشگری شیراز ـ تهران است
یک راهنمای گردشگری معتقد است استان خوزستان حلقه مفقوده خط  گردشگری شیراز ـ  تهران است.  

هادی حرم‌شاهی اظهار کرد: در زمینه گردشگری مدتی است که خط گردشگری مشخصی تعریف شده است. مسیر این خط گردشگری از شیراز آغاز و به تهران ختم می‌شود. در این مسیر شهرهای دیگری نیز وجود دارد که گردشگران براساس خط گردشگری از آن‌ها دیدن می‌کنند.

او ادامه داد: در این خط تعریف شده خوزستان اولین حلقه‌ای است که باید ابتدای این مسیر گردشگری قرار گیرد.

این راهنمای گردشگری توضیح داد: در واقع حلقه ابتدایی این خط گردشگری گامی است که مربوط به گردشگری خوزستان می‌شود. در این حلقه شهرستان‌هایی مثل شوش، چغازنبیل، شوشتر، ایذه و شادگان قرار دارند.

او افزود: در این خط گردشگری گردشگران برای بازدید از سایت‌ها بین 2 تا سه روز در شهر می‌مانند اما در خوزستان سایت‌های گردشگری و تاریخی بحث گردشگری مشخصی ندارند.

حرم‌شاهی اظهار کرد: خوزستان به عنوان حلقه اولیه و اصلی این خط گردشگری قدمت چندین هزار ساله دارد. برای همین باید آن را به خط گردشگری تعریف شده وصل کرد.

او خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های خوب استان خوزستان داشتن وضعیت مناسب در زمینه حمل و نقل از جمله برخورداری از ترکیش ایرلاین، راه‌آهن و جاده‌های نسبتا مناسب است که موجب می‌شود گردشگران به راحتی در این مسیر قرار گیرند و با توجه به این که این جاده‌ها تقریبا پر تردد هستند از نظر امنیتی مشکلی ندارند.

این راهنمای گردشگری گفت: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می‌تواند با ارتباط با سازمان میراث فرهنگی کشور و آژانس‌های گردشگری، استان خوزستان را در این خط گردشگری قرار دهد و از برگزارکنندهای تور بخواهد اگر توری قرار است در این مسیر تعریف شده قرار گیرد تور را از استان خوزستان آغاز کنند و حداقل 2 تا سه روز را در خوزستان بمانند و سپس به شیراز بروند.

او گفت: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان می‌تواند با تفکر جدید و توان بالا این مسیر را که فعلاً به عنوان پتانسیل بالقوه است به پتانسیلی بالفعل تبدیل کند چراکه مطمئناً با برنامه‌ریزی مدون می‌توان در بحث گردشگری رونق بهتری پیدا کرد.

حرم‌شاهی بیان کرد: استان خوزستان دارای گردشگری تاریخی، طبیعی، باستان‌شناسی است. همچنین با توجه به این که شوش چندی پیش ثبت جهانی شد می‌توانند برای آن جشنی در نظر بگیرند تا این جشن در خوزستان برگزار شود چراکه شوش ظرفیت بسیار زیادی در زمینه گردشگری دارد و هر ساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی برای دیدن آن می‌آیند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار