تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده خبر داد:
تسهیلات ویژه درمانگاه فرهنگیان اهواز برای دانش‌آموزان
دانش‌آموزان تمام استان زیر پوشش درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان قرار می‌گیرند و می‌توانند با ویزیت رایگان از خدمات این درمانگاه بهره‌مند شوند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان تمام استان زیر پوشش درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان قرار می‌گیرند و می‌توانند با ویزیت رایگان از خدمات این درمانگاه بهره‌مند شوند.

محمد تقی‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه درمانگاه فرهنگیان و ‌اداره سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان، اظهارکرد: درمانگاه تنها ویژه خانواده‌های فرهنگیان نیست و همه دانش‌آموزان با تشخیص مربیان و رابطان بهداشت و پس از دریافت فرم ارجاع به درمانگاه می‌توانند از همه خدمات ارائه‌شده در درمانگاه استفاده کنند.

وی در مورد خدمات ارائه‌شده در درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان اهواز، تصریح کرد: واحدهای تخصصی جدیدی علاوه بر واحدهای قبلی به درمانگاه افزوده شده است؛ واحدهای پیشین شامل پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص جراحی عمومی، زنان و زایمان، دندانپزشکی و پوست بوده است و در حال حاضر واحد قلب، چشم‌پزشکی، اعصاب و روان، ارولوژی و ارتوپدی در درمانگاه راه‌اندازی شده است؛ همچنین، واحدهای کلینیکی مثل گفتاردرمانی، تغذیه و بینایی‌سنجی فعال است.

مدیر‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به فعالیت حدود 20 هزار شاغل فرهنگی در چهار ناحیه آموزش‌وپرورش اهواز، شهر کارون، حمیدیه و شهرستان باوی، گفت: جامعه فرهنگیان استان و عموم مردم می‌توانند از خدمات ارائه‌شده در درمانگاه با تخفیف 30 درصدی استفاده کنند.

تقی‌زاده با بیان این‌که  وجود داروخانه در درمانگاه یکی از مزیت‌های آن است، عنوان کرد: این داروخانه با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است؛ البته نبود آمبولانس در درمانگاه یک چالش‌ است. در حال حاضر آموزش‌وپرورش ماهانه 750 هزار تومان به فوریت‌های پزشکی 115 پرداخت می‌کند تا یک آمبولانس برای ارائه خدمات به مراجعین درمانگاه به‌صورت آماده‌باش در اختیار داشته باشد، در حالی که اگر خود درمانگاه مالک یک آمبولانس باشد میزان سرعت ارائه خدمات افرایش می‌یابد و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

‌همچنین قدرت‌الله شیرعلی مدیرعامل درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان اهواز، نیز در مورد پروژه‌های انجام‌شده، گفت: پروژه تعمیرات اساسی طبقه اول به‌صورت استاندارد كه مورد تأیید معاونت درمان قرار گرفته که شامل 13 اتاق و در حال تحویل است. 95 درصد كار این پروژه انجام‌ شده و واحدهای درمانی و اداری در این طبقه برای استقرار پزشكان كلینكی و پاراكلینیكی مهیا خواهد شد؛ همچنین‌ یکی از پروژه‌ها نیز احداث یک آزمایشگاه است که مطالعات و طراحی آن انجام و مهندس ناظر و سرمایه‌گذار هم مشخص‌شده و كار تا حدودی شروع شده است.

مدیرعامل درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان اهواز افزود: پروژه بعدی نیز كه سرمایه‌گذار آن تعیین و طراحی هم صورت گرفته، رادیولوژی است. راه‌اندازی كلینیک دندانپزشكی در سالن طبقه بالا به مساحت 550 متر نیز یکی دیگر از پروژه‌ها است ولی این‌كه توسط سیستم اداره‌كل آموزش‌و‌پرورش خوزستان و یا سرمایه‌گذار خصوصی اجرا شود هنوز معلوم نیست.

وی گفت: بیمه‌های طرف قرارداد با درمانگاه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، آتیه طلایی فرهنگیان شاغل، صدا و سیما،‌ بانك سپه و صادرات هستند‌ و هم‌اکنون، مراجعات به متخصصان درمانگاه افزایش یافته و درمانگاه ماهانه 400 مراجعه‌كننده دارد. همچنین مراجعات به پزشك عمومی نیز ماهانه حدود 2 هزار و 100 مورد است و ماهانه 60 نفر به‌صورت تقریبی به فیزیوتراپی درمانگاه مراجعه می‌كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار