تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه آموزشوپرورش استان تشریح کرد:
جزئیات آزمون ورودی و ظرفیت مدارس نمونه‌دولتی خوزستان
ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا بیستم همین‌ماه ادامه خواهد داشت؛ همچنین تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه خواهد بود و مسئولیت دارا بودن شرایط و ثبت آن‌ها بر عهده ثبت‌نام‌کنندگان است
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی استان از اول اردیبهشت‌ماه خبر داد.

جمشید کمایی اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا بیستم همین‌ماه ادامه خواهد داشت؛ همچنین تمام مراحل ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه خواهد بود و مسئولیت دارا بودن شرایط و ثبت آن‌ها بر عهده ثبت‌نام‌کنندگان است.

وی افزود: همچینن آزمون ورودی متوسطه اول (پایه هفتم) و متوسطه دوم (پایه دهم) ساعت 9 صبح روز جمعه 28 خرداد‌ماه برگزار خواهد شد. جزئیات حوزه‌های امتحانی در زمان توزیع کارت‌های ورود به جلسه اعلام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد: مواد آزمون پایه هفتم شامل آموزش قرآن و هدیه آسمانی با ده سؤل و ضریب 2، فارسی و مهارت خواندن و نوشتن و علوم تجربی با 20 سؤال و ضریب 2، مطالعات اجتماعی با 10 سؤال و ضریب یک و ریاضی با 20 سؤال و ضریب سه و در مجموع 80 سؤال در 100 دقیقه خواهد بود که منابع سؤالات کتاب‌های پایه ششم ابتدایی هستند.

کمایی ادامه داد: همچنین در آزمون ورودی پایه دهم درس پیام‌های آسمانی با 10 سؤال، فارسی با 15 سؤال، عربی با هشت سؤال و علوم تجربی با 25 سؤال با ضریب 2، مطالعات اجتماعی و زبان انگلیسی به‌ترتیب با 10 و هشت سؤال با ضریب یک و ریاضی با 25 سؤال و ضریب سه و در مجموع 100 سؤال مطرح خواهد شد که 120 دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سؤالات اختصاص داده شده است.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید اجازه افزایش کلاس‌ها در مدارس نمونه‌دولتی وجود ندارد، گفت: برای پایه هفتم 28 کلاس با ظرفیت 924 نفر دارای امکانات خوابگاهی و مناسب برای اسکان دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی در قالب 10 مرکز شبانه‌روزی و همچنین 50 کلاس با ظرفیت یک‌هزار و 650 نفر در 20 مرکز نمونه‌دولتی غیرشبانه‌روزی پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود؛ ظرفیت پذیرش این دوره 2 هزار و 574 نفر در قالب 78 کلاس است، البته احتمال تغییر این ظرفیت نیز وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: پذیرش در پایه دهم نیز در قالب 36 کلاس درس با ظرفیت یک‌هزار و 80 نفر در 11 مرکز شبانه‌روزی و همچنین 83 کلاس با ظرفیت 2 هزار و 490 نفر در 30 مرکز غیرشبانه‌روزی و در مجموع سه‌هزار و 570 نفر در 119 کلاس انجام می‌شود.

کمایی اظهار کرد: امسال همچنین تنها هنرستان پسرانه نمونه‌دولتی حاج احمد افشار در شوشتر آماده پذیرش 108 دانش‌آموز از سراسر استان در سه رشته الکترونیک، الکتروتکنیک و کامپیوتر خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار