تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
دانشکده هنر در آبادان راه‌اندازی می‌شود
فرماندار آبادان از راه اندازی دانشکده هنر با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در این شهر خبر داد
دانشکده هنر در آبادان راه‌اندازی می‌شودفرماندار آبادان از راه اندازی دانشکده هنر با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز در این شهر خبر داد.

عزیزاله شهبازی عصر امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی راه اندازی دانشکده هنر در آبادان که مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز و تعدادی از مدیران و مسئولان شهر آبادان حضور داشتند، گفت: در زمان حاضر طیف وسیعی از مردم آبادان در حوزه های مختلف هنری علاوه بر علاقمندی مشغول فعالیت نیز هستند.

وی با اشاره به شهرت آبادان در عرصه های هنری اعم از تهیه کنندگی، کارگردانی، فیلم سازی، داستان نویسی، کتاب نویسی، نقاشی، خط و غیره در سطح کشور افزود: ساختمان دبستان مهرگان (با سال ساخت ۱۳۲۶) برای تاسیس دانشکده هنر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه استاندار خوزستان به منظور اقدام فوری در این زمینه به فرمانداری آبادان ماموریت داده است، اظهار کرد: ساختمان دبستان مهرگان در اختیار آموزش پرورش است که طی توافقنامه ای با سازمان منطقه آزاد اروند قرار شد تا این ساختمان برای انجام مرمت و احیا برای تبدیل به دانشکده هنر تحویل این سازمان شود.

شهبازی، اقدام سازمان منطقه ازاد اروند برای ارتقا و توسعه بخشهای مختلف اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در محدوده سرزمینی خود به عنوان ماموریت اصلی این سازمان را یادآور شد و تصریح کرد: پس از اتمام کار مرمت و احیا این دبستان، ساختمان برای تاسیس دانشکده هنر تحویل دانشگاه شهید چمران اهواز می شود.

فرماندار آبادان ابراز امیدواری کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به رسالتش نسبت به کمک برای تبدیل این دانشکده به دانشگاه بین المللی هنر(سینما و تئاتر) به عنوان یک چشم انداز اقدام کند تا از کشورهای دیگر نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

شهبازی با اشاره به اینکه در زمان حاضر سه هزار و ۷۱ واحد از منازل مسکن مهر آبادان آماده واگذاری به متقاضیان است، گفت: مقرر شد تا چندین بلوک از این منازل تحت عنوان منازل سازمانی در اختیار دانشگاه شهید چمران برای کارکنان دانشکده هنر آبادان قرار گیرد.

به گفته وی همچنین بنا بر قولهای سازمان منطقه آزاد اروند به دانشگاه علوم و فنون دریایی مقرر شد تا دو بلوک از منازل مسکن مهر آبادان تحویا این دانشگاه شود.

انجام کار مرمت و احیای دبستان مهرگان برای تبدیل به دانشکده هنر ظرف مدت پنج ماه توسط سازمان منطقه آزاد اروند و سپس تحویل آن به دانشگاه شهید چمران برای تاسیس دانشکده هنر، پیگیری دانشگاه شهید چمران اهواز برای دریافت مجوزهای لازم از طریق شورای گسترش وزارت علوم، تهیه آنالیز هزینه های مورد نیاز اجرای مرمت از طریق دفتر فنی دانشگاه شهید چمران برای طرح در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و تامین منابع مالی مورد نیاز از مصوبات این جلسه بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار