تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۸۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه های چهارم خرداد در دزفول تشریح شد
برنامه های دستگاه های مختلف دزفول به مناسبت روز چهارم خرداد، روز ملی مقاومت مردم این شهرستان با حضور مسئولان تشریح شد
دبیر ستاد چهارم خرداد پیش از ظهر امروز شنبه در سومین جلسه ستاد چهارم خرداد روز ملي مقاومت مردم دزفول که با حضور مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان موظف هستند برنامه های خود به مناسبت چهارم خرداد را لیست کنند تا بتوانیم برای برگزاری هرچه بهتر مراسمات آنها را زمان بندی و اجرایی کنیم.

بهزاد جولایی افزود: کمیته پشتیبانی این ستاد باید فعال شود تا در این کمیته اعتبارات مورد نیاز برای برگزاری برنامه های این روز برآورد و تامین شوند.

وی با بیان اینکه در همایش چهارم خرداد مهمانان استاني، کشوری و خارجی حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای حضور و اسکان این مهمانان را نیز به خوبی تدارک ببینیم ضمن اینکه در حین پخش زنده مراسم از صدا و سیما باید سعی کنیم مطالبات مختلف خود و شهرستان را در چارچوب اصول فرهنگی و اجتماعی بازگو کنيم.

دیدار با خانواده شهدا

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در ششم خرداد، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان موشکی و مردمی، برگزاری مسابقات تیراندازی، دارت و آمادگی جسمانی برای جانبازان و خانواده شهدا از برنامه های در نظر گرفته شده بنیاد شهید دزفول برای ایام ۴ خرداد است.

عبدالرضا جوهر افزود: برگزاري یک اردوی زیارتی برای خانواده شهدا و به ویژه همسران آنها نیز ازدیگر برنامه های ما است.

دیدار با شهدای فرهنگی

معاون پرورشی اداره آموزش وپرورش دزفول نیز در این جلسه گفت: مقررشده تا به مناسبت چهارم خرداد مسابقات ورزشی برای همکاران فرهنگی و دیدار با خانواده شهدای فرهنگی توسط این اداره انجام شود.

علی پور ابراهیم افزود: سال گذشته به مناسبت چهارم خرداد نام یکی از مدارس تازه افتتاح شده دزفول را با عنوان چهارم خرداد نامگذاری کردیم و امسال نيز تصمیم گرفتیم نام یکی از سالن های بزرگ آموزشی را به چهارم خرداد نامگذاری کنیم.

اجرای مسابقه نقاشی 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول نیز اجرای مسابقه نقاشی در پارک خانواده دزفول در یک خرداد، برگزاری دعای ندبه سیار در پارک خانواده، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروی انتظامی در سوم و یا چهارم خرداد، اعزام تیم پزشکی به شهر حمزه و روستای امیر المومنین را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده توسط ناحیه مقاومت بسیج دزفول به مناسبت ایام چهارم خرداد برشمرد.

سرهنگ عبدالامير محتشمی راد افزود: مقررشده بود که وضعیت نامناسب گیرنده های دیجیتال را تا چهارم خرداد به سرانجام برسانیم که نیاز است شورای شهر در این زمینه مساعدت های لازم را به عمل آورد، ضمن اینکه چندین نقطه در سطح شهر مشخص کرده ایم که شهرداری باید تابلوهایی برای معرفی شهدای شهرستان در نقاط مذکور نصب کند.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد دزفول نیز در این جلسه برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان مقاومت مردم دزفول، برگزاری نمایشگاه خط ویژه مقاومت مردم دزفول، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری و عکاسی خبری، همایش داستان و خاطره گویی درمورد مقاومت مردم دزفول، اکران فیلم سینمایی در مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول بابلیط  نیم بها و برگزاری همایش شعر با گویش دزفولی را از برنامه های این اداره به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت دزفول عنوان کرد.

نادرسعادتي فرد افزود: تمام برنامه های مذکور اواخر ماه جاری تا هفتم خرداد برگزار می شوند.

گله از استانداران خوزستان

رئیس کمسيون فرهنگی شورای شهر دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: چهارم خرداد یک موقعیت مهم و استراتژیک است که به برکت خون شهدا نصیب ما شده است.

حسین گلستانباغ افزود: بیش از هزار شهر در کشور وجود دارد که هیچکدام از چنین موقعیتی بهره نبرده اند بنابراین دزفول باید از این موفقیت که ثبت روز مقاومت مردم آن در تقويم رسمی کشور است به شدت استفاده کند و ما مسئولان بتوانیم دزفول را بهتر از گذشته معرفی کنیم.

وی با تاکيد براینکه در روز برگزاری همایش چهارم خرداد تمام مدیران شهرستان و حتی مدیران شهرهای اقماری نیز باید حضور یابند، گفت: باید تلاش کنیم تا هر ساله در چهارم خرداد اقدامات مهم همانند افتتاح پروژه های ارزشمند تفریحی و یا عمرانی و مسائلی ازاین قبیل داشته باشیم تا در ذهن تمام مردم ثبت شود نه اینکه هرسال چنین روزی را با برگزاری برنامه های کوچک و کم اهمیت بگذرانیم.

این عضو شورای شهر دزفول با بیان اینکه مسئولان شهرستان برای معرفی دزفول و چهارم خرداد مسئولیت سنگینی برعهده دارند از استانداران سال های اخیر خوزستان به دلیل عدم صدور بیانیه به مناسبت چهارم خرداد در این سال ها ابراز گله کرد.

گلستانباغ، روز چهارم خرداد را تولد تمام مردم دزفول عنوان کرد و افزود: بنابراین باید با تمام قوا و بابرنامه ریزی های هدف دار به استقبال چنین روزی برویم و جایگاه دزفول را در سطح کشور برجسته تر کنيم چرا که دزفول حق زیادی به گردن کشور دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری دزفول نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرداری دزفول همانند سال های گذشته جشن بزرگی را در شب چهارم خرداد در یکی از بوستان های شهر برگزار خواهد کرد.

علی توحیدی، فضا سازی شهري، پاکسازی عمومی و نورافشانی شهر در شب چهارم خرداد را ازدیگر برنامه های شهرداری دزفول در روز مذکور عنوان کرد و افزود: همکاری برای پخش زنده مراسمات چهارم خرداد، برگزاری مسابقات ورزشی تیر و کمان و فوتسال ویژه کارگران شهرداری و دیدار با خانواده شهدای کارگر وابسته به شهرداری نیز در دستور کار شهرداری به مناسبت چهارم خرداد است.

نماینده اداره ورزش و جوانان نیز همایش پیاده روی درتاریخ ۳۰ اردیبهشت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج در بلوار پیام آوران و پارک رسالت، رژه موتورسواران و حمل تندیس در چهارم خرداد، برگزاری مسابقات تکواندوی باشگاه ها در هفتم خرداد در سالن شهدا، صعود گروه های کوهنوردی، رایگان کردن بلیط اماکن ورزشی شهرستان در روز چهارم خرداد، برگزاری مسابقات تیراندازی با همکاری هیئت تیراندازی شهرستان، برگزاری مسابقات فوتسال لیگ برتری در دزفول، مسابقات چهار جانبه ووشو در روزهای آینده و برگزاری جشنواره غذا با همکاری هیئت ورزش های همگانی در پارک رسالت را از برنامه های در دستور کار اداره ورزش و جوانان دزفول به مناسبت چهارم خرداد برشمرد.

چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت مردم دزفول در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار