تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناگفته‌های شهردار از مشکلات پیچیده خرمشهر
موضوع حقوق معوق کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری خرمشهر جریان پیچیده‌ای است، منابع درآمدی شهرداری از محل عوارض خیلی کم بوده که این امر شهرداری را به برخی دستگاه‌ها وابسته می‌کند
شهردار خرمشهر گفت: اخیراً خود و معاونان شهرداری به‌صورت استانی پیگیر موضوع شدیم، خوشبختانه مسئولان قول‌های مساعدی دادند تا در این هفته مبالغ را از طریق اداره کل مالیات و دارایی خوزستان به‌حساب شهرداری واریز کنند.

محمدعلی دوایی فر اظهار داشت: موضوع حقوق معوق کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف شهرداری خرمشهر جریان پیچیده‌ای است، منابع درآمدی شهرداری از محل عوارض خیلی کم بوده که این امر شهرداری را به برخی دستگاه‌ها وابسته می‌کند.

وی افزود: در این مدت تلاش کردیم بخشی از مطالبات کارگران و کارکنان را از طریق پیگیری عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت آبادان و منطقه آزاد اروند تأمین کنیم که متأسفانه هیچ‌گونه همکاری برای حل مشکل حقوق کارگران که به معیشت آنان گره‌خورده نکردند.

شهردار خرمشهر عنوان کرد: اخیراً خود و معاونان شهرداری به‌صورت استانی پیگیر موضوع شدیم، خوشبختانه مسئولان قول‌های مساعدی دادند تا در این هفته مبالغ را از طریق اداره کل مالیات و دارایی خوزستان به‌حساب شهرداری واریز کنند و ما نیز به کارگران و کارکنان پرداخت کنیم.

نامشخص بودن مبلغ خالص بدهی

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که "آیا مبلغ خالصی از بدهی به کارگران و کارکنان شهرداری وجود دارد یا خیر" گفت: مبلغ خالصی از بدهی وجود ندارد چراکه فقط حقوق خالص نیست، سنوات و بیمه برخی بازنشستگان درگذشته پرداخت‌نشده که بعضی از این موارد به بیش از 10سال پیش بازمی‌گردد، تلاش ما برای پرداخت کامل این بدهی‌های پراکنده است.

دوایی فر افزود: اگر مبلغ بدهی یک مبلغ مشخصی بود می‌توانستیم برنامه‌ریزی کنیم اما هرچند مدت با مراجعه افراد متوجه این بدهی‌ها می‌شویم، برخی برای بازنشستگی اقدام کردند که 15سال پیش بیمه آن‌ها پرداخت‌نشده است، نمی‌توانیم نسبت به این موارد بی‌تفاوت باشیم.

وابستگی حقوق کارکنان شهرداری به دیگر دستگاه‌ها

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است شهرداری نباید ازنظر حقوق کارکنان وابسته باشد باید بتوانیم حداقل حقوق را از درآمدهای شهرداری تأمین کنیم، برنامه‌هایی برای آن داریم اما فعلاً شرایط برای اجرای آن مساعد نیست، همکاران باید تلاش کنند تا بتوانیم به سقف حقوق برسیم. متأسفانه 3چهارم حقوق شهرداری به دیگر دستگاه‌ها وابسته است.

کارشکنی پالایشگاه آبادان در پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری

شهردار خرمشهر در پاسخ به اظهارنظر برخی اعضا شورای منحل شده شهر خرمشهر مبنی بر عدم پیگیری شهرداری برای دریافت عوارض آلایندگی از پالایشگاه نفت آبادان، بیان کرد: متأسفانه مبلغ عوارض آلایندگی را پالایشگاه نفت آبادان پرداخت نکرده است، من نمی‌دانم پیگیری نکردن به چه معنا است، نمی‌توانیم که با اسلحه به پالایشگاه برویم و بگوییم پولمان را بدهید.

وی تصریح کرد: تمام ظرفیت حقوقی و فنی شهرداری حتی شخصیت‌های صاحب نفوذ را برای دریافت عوارض آلایندگی از پالایشگاه بکار گرفتیم اما پالایشگاه نفت آبادان می‌گوید پول‌نداریم بدهیم، یکی از حساب‌های بانکی شرکت نفت آبادان را با دستور قضایی توقیف کردیم اما وقتی دستگاهی به‌صراحت می‌گوید "نداریم که پرداخت کنیم؛ مجموعه شهرداری چه‌کار نکرده‌ای را باید انجام بدهد؟".

عدم همکاری مثبت منطقه آزاد اروند با شهرداری خرمشهر

دوایی فر عنوان کرد: 6میلیارد تومان طلب شهرداری از شرکت نفت آبادان بود که امسال آن را پرداخت نکرد، این موضوع به‌سادگی قابل‌حل نیست.

وی با گلایه سخت از بدعهدی منطقه آزاد اروند اظهار داشت: منطقه آزاد اروند فعلاً کمکی به مجموعه شهرداری نکرده است به‌ویژه در جریان اعتصاب کارگران و کارکنان به دلیل حقوق معوق آنان، البته درگذشته قول‌هایی دادند که پروژه بدهید پروژه‌هایتان را تأمین اعتبار می‌کنیم اما بعد از ارائه پروژه‌ها دیگر خبری از منطقه آزاد اروند نشد، درواقع این نوع برخوردها زیاد امیدوارکننده نیست و آثار مثبتی ندیدیم، البته هنوز ناامید نشدیم و منتظر توجه ویژه از سوی این سازمان هستیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار