تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرام جزايري استاد شد!
در دي ماه سال گذشته هم يك همايش اقتصادي برگزار شد كه در آنجا هم از شهرام جزايري دعوت شده بود به عنوان مدرس حضور داشته باشد
«موفقيت در كسب و كار» با حضور اساتيد آشنا به فن فن تجارت!

به گزارش آرمان، آگهي اين آموزش اين روزها در صفحات مجازي منتشر شده است البته برگزاري اين دوره‌ها عادي و سابقه‌دار است اما زماني چشم‌ها از تعجب گرد مي‌شود كه در ميان تصاوير اساتيد به چهره آشنايي بر مي‌خورد و نام اين استاد هم براي بسياري در جامعه آشناست: استادشهرام جزايري! همان فعال اقتصادي كه در سن ۲۹ سالگي و در جريان بزرگ‌ترين و جنجالي‌ترين پرونده فساد اقتصادي ايران بازداشت شد و سال‌ها در زندان بود. او با اقتصاد ايران آشناست كه اگر نبود اين ميزان اتهام اقتصادي نداشت.

 آن طور كه در سايت‌ها منتشر شده است شهرام جزايري در آن دادگاه به ۲۷ سال حبس محكوم گرديد ولي پس از اعتراض وي به حكم دادگاه، ديوان عالي كشور حكم دادگاه را نقض و دستور رسيدگي مجدد به پرونده او را صادر نمود. سرانجام در سال ۱۳۸۷ شهرام جزايري بابت اتهامات خود به ۱۱ سال حبس تعزيري، رد مبلغ ۴۸ ميليون و ۶۰۰ هزار و ۱۸۵ دلار آمريكا به بانك ملي ايران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزاي نقدي معادل دو برابر مبلغ فوق‌الذكر (۹۷ ميليون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۰ دلار آمريكا) به صندوق دولت جمهوري اسلامي ايران و محروميت از فعاليت بازرگاني در بخش صادرات و واردات و نيز محروميت از اخذ هرگونه تسهيلات بانكي اعم از ريالي و ارزي به مدت ده سال محكوم شد.

اتهامات او عبارت بودند از: ۱- تحصيل مال از طريق نامشروع ۲- پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف ۳- تحصيل معافيت از خدمت نظام وظيفه عمومي به صورت متقلبانه ۴- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانوني ۵- تصرف غيرمجاز در اموال و وجوه توقيف شده ۶- خروج غيرمجاز از مرزهاي كشور. بسياري با شنيدن نام او به ياد بابك زنجاني مي‌افتند كه او هم به دليل اتهامات اقتصادي در زندان است و در ذهن خود اين سوال را مطرح مي‌كنند كه آيا او هم پس از آزادي از زندان استاد خواهد شد.

از دستفروشي تا استادي!


چه كسي تصور مي‌كرد فرد كه روزي با اتهامات اقتصادي روانه زندان شد، در بهار ۹۵ پوستر كلاس هاي آموزشي‌اش در صفحات مجازي منتشر و تبليغ شود كه از شهرام جزايري راه و رسم كسب و كار بياموزيد!

بهار پارسال بود كه شهرام جزايري گفت: «مطمئن باشيد به زودي كاري مي‌كنم كه عالم هستي به وجودم افتخار كنه.» هنوز مشخص نيست ورود او به عرصه آموزش همان موفقيتي است كه از آن سخن مي‌گفت؟ به نظر مي‌رسد او ديگر به دنبال سرمايه‌گذاري‌هاي كلان مانند دوران قبل از بازداشتش نيست و تاكيد هم كرده كه سياست خط قرمز اوست پس بايد مسير ديگري براي او ترسيم كرد. البته ريشه آموزش در زماني كه در زندان بود هم در او ديده مي‌شد چنانكه خودش مي‌گويد: « در زندان هم به دوستانم مشاوره‌هايي مي‌دادم اما كار اقتصادي به معني داشتن دفتر و دستك حاشا و كلا. من مشاوره مي‌دادم به رفقايي كه بنگاه اقتصادي درست كرده بودند. مي‌گفتند چه كار كنيم، من هم مي‌گفتم اين كار را بكنيد. بار اول و دوم مجاني بود. بعد ديگه بايد پول مي‌دادند. درآمد خيلي خوب و عالي به طوري كه خودم، خانواده‌ام و زندانيان دور و بر همگي سير و راضي مي‌شديم.»

برخي تصور مي‌كنند او تاجري بوده كه در كودكي طعم فقر را چشيده چون تعريف كرده بود كه در سال‌هاي كودكي دستفروشي مي‌كرده اما واقعيت اين طور نبوده كه تصور مي‌شود بلكه به گفته خودش خانواده او هيچ‌وقت فقير نبوده و سطح اقتصادي آنها متوسط رو به بالا بود. پدر او كاسب بود پس شم اقتصادي از بچگي با او بوده و حالا مي‌خواهد آن را در اختيار ديگران بگذارد. گفتني است در دي ماه سال گذشته هم يك همايش اقتصادي برگزار شد كه در آنجا هم از شهرام جزايري دعوت شده بود به عنوان مدرس حضور داشته باشد كه محورهاي آن همايش آموزشي شامل: «مدل رفتاري ثروت آفرينان و ثروت جويان و بررسي عناصر آن»، «مدل‌هاي قابل اجراي ثبات مالي و شروع از صفر»، «طراحي جريان ثروت در زندگي مالي به‌صورت عيني»، «۱۰ كليد فرهنگ ثروت آفريني و كاربرد آن» و... .
:
:
:
آخرین اخبار