تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۸۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر خبر داد:
آغاز ساخت بیمارستان 220 تخت‌خوابی در خرمشهر
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از آغاز عملیات شمع‌کوبی و ساخت بیمارستان 220 تخت‌خوابی شهید موسوی در این شهر خبر داد
رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از آغاز عملیات شمع‌کوبی و ساخت بیمارستان 220 تخت‌خوابی شهید موسوی در این شهر خبر داد.

کامران سالمی صبح امروز در حاشیه نشست هفته سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص عملکرد سال گذشته این شبکه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در دو بحث عمرانی و درمانی، خدماتی را در مدت یک‌سال گذشته به انجام رسانده است که اعلام این عملکرد خالی از لطف نیست.

وی ادامه داد: در این زمینه توزیع عادلانه خدمات به نقاط حاشیه شهر را داشتیم که نیاز بود روستاها نیز مشمول خدمات بهداشتی شوند تا به آنها خدمت‌رسانی صورت گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر تصریح کرد: طبق این مسئله و دستورات وزارتی در سال 94، جمعیت مورد بررسی قرار گرفت که در این بین حدود 14 هزار خانوار شناسایی و طبق قوانین به 44 گروه تقسیم شدند.

وی در ادامه در تشریح پروژه‌های عمرانی صورت گرفته در این بخش عنوان کرد: در رابطه با وضعیت عمرانی مرکز بهداشت خرمشهر، امکانات ما به سال‌های پیش باز می‌گردد و در وضعیت بهینه‌ای به سر نمی‌برد، در همین زمینه این موضوع از سال گذشته به‌صورت جدی پیگیری شد و مورد توجه قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اشاره کرد: در سال گذشته در پروژه‌های تعمیری، تملک زمین و احداث ساختمان، هشت پایگاه را احساس نیاز کردیم که در این زمینه با تفکیک نام برای تملیک زمین به سازمان منطقه آزاد ارائه کردیم.

سالمی تأکید کرد: بحث نوسازی خانه‌های بهداشت را در دستور کار قرار دادیم و ساخت خانه بهداشت «شنه دو» را نیز به انجام رساندیم، افتتاح سه پایگاه غیر ضمیمه را در سال گذشته داشتیم، همچنین تعمیرات شش مرکز بهداشتی درمانی مجری بیمه روستایی و پنج باب زیست پزشک نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: در شاخه درمان و بیمارستان‌ها دو بحث عمده تجهیزاتی و عمرانی را داشتیم، در شاخه عمرانی با توجه به همکاری دانشکده علوم پزشکی در جذب حمایت منطقه آزاد اروند، توانستیم پروژه‌های چشمگیری را در سال گذشته آغاز کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه به ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی خرمشهر اشاره کرد و گفت: از جمله این پروژه‌ها ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی شهید موسوی بوده که مراحل تخریب و نخاله برداری و تسطیح آن انجام شده و در حال شمع‌کوبی بوده که به پیمانکار تحویل داده شده و به‌طور جدی در حال انجام است، این یکی از عملکردهای برجسته بوده که در آینده آثار مثبت آن را مردم خرمشهر و منطقه خواهند دید.

سالمی به پروژه‌های انجام شده یا در حال انجام در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر اشاره کرد و افزود: در بیمارستان ولیعصر نیز پروژه‌های عمرانی در دستور کار داشتیم که بسیار چشمگیر بود و باعث شد در ارائه خدمات به بیماران از فراغ بال بیشتری برخوردار شویم.

وی گفت: کلینیک ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) در سه طبقه ساخته خواهد شد و تمام خدمات کلینیک و پاراکلینیک در این مکان قابل دسترس خواهد بود و در حال حاضر طبق زمان‌بندی خود در حال پیشروی است و مسائلی که نیاز به ورود داشت این کار انجام شد و در اختیار پیمانکار قرار گرفت.

سالمی اظهار کرد: بحث افزودن یک هزار متر بخش اورژانس به فضای قبلی نیز وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات اورژانسی در متراژی بالغ بر دو هزار متر خواهیم بود، این موضوع کمک خواهد کرد که بیماران تفکیک داده شده و سرعت عمل داده خواهد شد.

سالمی تصریح کرد: پروژه LDR نیز در اختیار پیمانکار گذاشته شده و در حال ساخت است، این بخش متعلق به بخش زایمان بوده که تمام خدمات زایمان در این مکان صورت داده خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر افزود: در پروژه‌های تجهیزاتی در سال 94 میزان قابل‌توجهی تجهیزات پزشکی به اماکن درمانی تزریق شد، مشروح  این امکانات وسیع که شامل اتاق‌های عمل، بخش‌ها و اتاق بیهوشی و بخش دیالیز را شامل می‌شود، به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه تعمیرات و نوسازی تأسیسات بیمارستان ولیعصر(عج) مشتمل بر تعمیر دیگ‌های بخار می‌شود که بعد از سالیان سال کارایی لازم را نداشته و اکنون 80 درصد این دیگ‌های بخار به نحو مطلوبی تعمیر و بازسازی شده است، همچنین دیزل ژنراتورهای این بیمارستان نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفته است.

سالمی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر پروژه‌های دیگری که در این بیمارستان به انجام رسیده، تعمیرات تصفیه‌خانه، لاندری و برق بیمارستان نیز در مرحله مطلوبی از کار است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار