تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت رئیس هیات فوتبال استان خوزستان از اتفاقات ورزشگاه تختی
سنگ اول را هواداران استقلال پرتاب کردند/حرف خوردبین غلط است/ قبل از بازی می‌دانستیم پرسپولیس پیروز می‌شود
عبدالکاظم طالقانی گفت: تیم مهمان در انتخاب ورزشگاه هیچ نقشی ندارد. حق میزبانی برای هر تیمی محفوظ است و محل مسابقه را تیم میزبان مشخص می‌کند
عبدالکاظم طالقانی گفت: تیم مهمان در انتخاب ورزشگاه هیچ نقشی ندارد. حق میزبانی برای هر تیمی محفوظ است و محل مسابقه را تیم میزبان مشخص می‌کند.

درگیری پرسپولیسی‌ها

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا،در مورد حواشی بازی روز جمعه میان دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز که در ورزشگاه تختی شهر اهواز برگزار شد گفت: «بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و هفتم لیگ برتر بود. معمولا در مورد انتخاب ورزشگاه دیدارهای مهم لیگ، شورای تامین استان نظر نهایی را می‌دهد. در مورد این دیدار هم شورای تامین استان به برگزاری بازی در این ورزشگاه رای مثبت داد.»

وی ادامه داد: «زمانی که بازی شروع شد در دقایق ابتدایی تماشاگران استقلال اهواز به سمت قسمت پرسپولیسی‌ها شروع به پرتاب کردن سنگ کردند. اما در این صحنه نیروی انتظامی به دلیل کمبود نیرو نتوانست تماشاگران را کنترل کند. چند دقیقه بعد از این اتفاق جو ورزشگاه کمی بهتر شد. اما در دقیقه 85 بازی که بازیکن استقلال اهواز برای زدن ضربه کرنر به سمت هواداران پرسپولیس رفت، این قسمت ورزشگاه هم شروع به پرتاب سنگ به سمت بازیکن استقلال اهواز کردند. بعد از بازی هم که هواداران دو تیم به داخل زمین آمدند و به سمت یکدیگر سنگ و کلوخ پرتاب می‌کردند.»

طالقانی در خصوص این مساله که چرا بازی را در ورزشگاه غدیر برگزار نکردند و این مساله باعث اعتراض پرسپولیسی‌ها شد بیان کرد: «تیم مهمان در انتخاب ورزشگاه هیچ نقشی ندارد. حق میزبانی برای هر تیمی محفوظ است و محل مسابقه را تیم میزبان مشخص می‌کند. همانطور که گفتم در مورد بازی‌ها مهم هم شورای تامین استان نظر نهایی را می‌دهد و در این مورد هم نظر شورای تامین برگزاری بازی در ورزشگاه تختی اهواز بود.»

رئیس هیات فوتبال استان خوزستان در رابطه با ورود تماشاگران در ساعت‌های اولیه صبح به داخل ورزشگاه افزود: «وظیفه کنترل و ورود و خروج تماشاگران بر عهده نیروی انتظامی است. این مسائل از حوزه اختیارات هیات فوتبال خارج است و افرادی که اجازه باز شدن در در ساعت 8 صبح را دادند باید در این زمینه پاسخگو باشند.»

وی در مورد میزان خسارت وارده به ورزشگاه تختی اظهار داشت: «طبق برآوردی که بعد از بازی انجام شد حدود 800 صندلی از جایش کنده شد و هواداران دو تیم خسارت زیادی به ورزشگاه وارد کردند که حدود 40 میلیون تومان میزان خسارت وارده با ورزشگاه تختی اهواز است.»

طالقانی در رابطه با صحبت‌های محمود خوردبین مبنی بر اینکه مسئو لان برگزاری بازی دست به کارهایی زدند تا پرسپولیس در اهواز نتیجه نگیرد افزود: «این صحبت‌هایی که از سوی خوردبین مطرح می‌شود درست نیست و حرف غلطی است. دو تیم پرسپولیس و استقلال اهواز اصلا قابل قیاس با هم نیستند و ما هم قبل از بازی می‌دانستیم که پرسپولیس پیروز بازی است و نیاز نبود که کاری انجام شود تا جلوی نتیجه گرفتن آنها را بگیریم.»
:
:
:
آخرین اخبار