تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ربیعی در مراسم روز کارگر مطرح کرد
کارگرانی هستند که ۷ ماه حقوق نگرفتند ولی متعهدانه کار می‌کنند
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از کارگران گفت: کارگرانی هستند که ۷ ماه حقوق نگرفتند ولی متعهدانه کار می‌کنند و به تولید ادامه می دهند
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از کارگران گفت: کارگرانی هستند که ۷ ماه حقوق نگرفتند ولی متعهدانه کار می‌کنند و به تولید ادامه می دهند.

علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اولین روز از هفته کارگر در جمع کارگران بهشت زهرا افزود: با آرمان‌های 8هزار و 306 شهید کارگر دفن شده در این مکان تجدید پیمان می ‌کنیم و امروز به همه آنها اعلام می کنیم که با همه وجود به آرمان‌های مقدس سلام می کنیم.

وی با بیان اینکه به تعهدات خود پایبندیم و تلاش می کنیم به عهد خود با شهدای کارگر استوار بمانیم گفت: امروز اگر جبهه جنگ نیست باید تمام قد برای استقلال کشور بایستیم و تولید کنیم. حتی کارگرانی که 7 ماه حقوق نگرفته‌اند متعهدانه زیر سقف کارخانه‌ها می‌ایستند و تولید را ادامه می‌دهند.

وزیر کار افزود: به یاد روزهای آغازین انقلاب هستیم که هوشمندی کارگران مقابل گروهک‌ها و اختلال‌گران ایستاد و در این راه کارگران شهدای بسیاری نثار انقلاب کردند.  دلیل دیگر برای حضور من در در جمع کارگران زحمتکشی این است که آنها  همواره در غم‌های مردم حضور دارند و با تمام وجود شرافتمندانه خدمت می‌کنند.البته قبول دارم که صدای برخی از کارگران کمتر شنیده می‌شود اما در دولت تدبیر و امید صدای شما را می‌شنویم. ما معتقدیم هر کس هر جا کارگری می‌کند شرافت کارگری‌اش ارزشمند است.

وی ادامه داد: در اولین روز هفته کارگر دست همه شما کارگران بهشت‌زهرا، کارگران غسالخانه و کارگران زحمتکش کفن و دفن را می‌بوسم و به شما ادای احترام می‌کنم.

ربیعی گفت: بیمه فراگیر اجتماعی را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد؛ نمی‌توانیم به یک باره انفجاری عمل کنیم اما حفظ شغل موجود، ارتقای وضع کارگران و ایجاد شغل برای کارگران آینده در سالی که آن را سال تحویل کارگری می‌دانیم، پیگیری می کنیم.‬

*به دنبال حل مشکل بیکاری جوانان هستیم

 در ادامه مراسم همچنین علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه بیش از 40 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می دهند گفت:با وجود تلاش‌های صورت گرفته درجهت امنیت شغلی کارگران اما متأسفانه نتوانسته ایم آن را تبدیل به مصوبه کنیم.

 وی با بیان اینکه متأسفانه نرخ بیکاری افزایش یافته و بیکاری زنان و جوانان 2برابر شده است اظهار داشت:باید به اشتغال توجه داشته باشیم. بسیاری از جوانان در دانشگاه‌های مختلف مشغول تحصیل هستند اما بیکارند.

محجوب با بیان اینکه تلاش می کنیم تا سهم کارگران افزایش یابد ادامه داد:با توجه به اینکه امسال سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل " است در تلاشیم تا بتوانیم مشکل بیکاری و امنیت شغلی کارگران به ویژه جوانان جویای کار را برطرف کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار