تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضيحات مسئولان درباره حوادث بازي پرسپوليس - استقلال اهواز
برگزاري اين بازي در ورزشگاه تختي كه زمين استقلال اهواز به شمار مي آيد، انتقاداتي را در پي داشته است و برخي معتقدند كه شوراي تامين شهرستان نبايد اجازه برگزاري اين بازي را در ورزشگاه تختي صادر مي كرد
فرماندار اهواز و رئيس هيات فوتبال خوزستان در خصوص حوادث بازي روز جمعه پرسپوليس تهران و استقلال اهواز توضيحاتي ارائه كردند.

ديدار روز جمعه تيم هاي پرسپوليس و استقلال اهواز كه با نتيجه 2 بر صفر به نفع سرخ پوشان پايتخت به پايان رسيد با حدود نيم ساعت تاخير آغاز شد و در اواخر بازي به دليل سنگ پراكني تماشاگرنماها بازي براي 12 دقيقه متوقف شد.

برگزاري اين بازي در ورزشگاه تختي كه زمين استقلال اهواز به شمار مي آيد، انتقاداتي را در پي داشته است و برخي معتقدند كه شوراي تامين شهرستان نبايد اجازه برگزاري اين بازي را در ورزشگاه تختي صادر مي كرد.

فرماندار اهواز با بيان اينكه شوراي تامين شهرستان اهواز هيچ دخالتي در تعيين زمين بازي و ورزشگاه ميزبان ندارد گفت: ورزشگاه تختي، ورزشگاه اول تيم استقلال اهواز معرفي شده و بر اساس قانون تيم ميزبان، زمين بازي خود را مشخص مي كند و اين مساله ارتباطي به شوراي تامين ندارد.

اسماعيل ارزاني بيرگاني افزود: در جلسه مربوط به اين بازي، مديرعامل و سرپرست باشگاه استقلال اهواز، مديران هيات فوتبال خوزستان و حراست سازمان ورزش و جوانان استان حضور داشتند كه درخواست برگزاري بازي در ورزشگاه تختي داده شد.

وي گفت: طبق قانون تيم ميزبان زمين بازي را مشخص مي كند و تامين امنيت بازي نيز بر عهده يگان ويژه و نيروي انتظامي است كه نيروي انتظامي وظيفه خود را انجام داده است و شوراي تامين نيز نظارت را عهده دار بوده است.

ارزاني بيرگاني تصريح كرد: فيلم موجود از اين بازي فوتبال نشان مي دهد كه تنش از قسمت تماشاگران پرسپوليس آغاز شد كه صندلي ها را شكسته و سنگ پرتاب كردند به طوري كه تعدادي از بازيكنان تيم پرسپوليس براي صحبت با تماشاگران به طرف جايگاه آنها رفتند، بعد از آن تعدادي از طرفداران استقلال اهواز نيز سنگ پراني را شروع كردند.

وي افزود:طبق اسناد و فيلمهاي موجود كه مورد بررسي قرار گرفت افرادي از انتهاي جايگاه هواداران پرسپوليس شروع به پرتاب سنگ مي كردند و از انتهاي ورزشگاه مي گريختند.

ارزاني بيرگاني اضافه كرد: بازبيني فيلم بازي همچنين نشان مي دهد كه بعد از آن تماشاگران پرسپوليس به سمت زمين يورش مي آورند و اگر كسي زخمي شده در اين زمان بوده است و سپس يگان ويژه آنها را به بيرون از ورزشگاه هدايت مي كند.

رئيس شوراي تامين شهرستان اهواز اظهار كرد: در مجموع هواداران استقلال اهواز رفتار بدي نداشتند و شايد اين بازي را بتوان يكي از بهترين روزهاي تماشاگران استقلال اهواز در ورزشگاه قلمداد كرد زيرا اگر تماشاگران استقلال عامل تنش بودند اين درگيري ها به خيابان هم كشيده مي شد در حالي كه ما بعد از بازي هيچ درگيري در خارج از ورزشگاه را شاهد نبوديم و هيچكس در اين رابطه بازداشت نشده است.

وي افزود: از اين دست اتفاقات در تمام ورزشگاه هاي دنيا رخ مي دهد و در تهران نيز بارها اتفاق افتاده است و به نظر مي آيد تيم پرسپوليس بخاطر برگزاري بازي در ورزشگاه الغدير اين حادثه را اينقدر داغ و بزرگ مي كند.

وي تاكيد كرد: اين بازي حساسيت ويژه اي داشت و نمي شد آن را برگزار نكرد يا بدون تماشاچي برگزار كرد.

*ميزبان تصميم گيرنده است

رئيس هيات فوتبال خوزستان نيز در اين باره اظهار كرد:چنين اتفاقاتي پيش ازاين نيز در ورزشگاه تبريز رخ داده اما تا اين اندازه بزرگنمايي نشد ولي در زمان حاضر اتفاقات ورزشگاه تختي را تا اندازه اي بزرگ كرده اند كه گويا تاكنون هيچگاه درگيري بين تماشاگران در هيچ جاي كشور به وجود نيامده است.

عبدالكاظم طالقاني گفت: سازمان ليگ از ابتداي فصل ورزشگاه تختي اهواز را واجد شرايط برگزاري مسابقات ليگ دانسته و تمامي رقابت هاي تيم استقلال اهواز در اين ورزشگاه برگزار شده است و حق مسلم اين تيم است كه به عنوان ميزبان محل بازي خود را انتخاب كند.

وي افزود: به صورت معمول براي بازي هاي حساس ليگ برتر در اهواز سازمان ليگ مكاتباتي را با شوراي تامين اين شهرستان انجام داده كه در خصوص اين بازي نيز، برگزاري آن در ورزشگاه تختي مورد تاييد قرار گرفت.

رئيس هيات فوتبال خوزستان ادامه داد: تيم ميزبان همواره تصميم گيرنده اصلي براي مشخص نمودن محل برگزاري بازي است و باتوجه به تاييديه شوراي تامين اهواز هيچگونه مشكلي در خصوص برگزاري اين ديدار احساس نمي شد چرا كه تيم هاي استقلال و پرسپوليس بارها در ورزشگاه تختي برابر تيم هاي خوزستان قرار گرفته اند و هيچ حادثه اي نيز رخ نداده است.

وي بيان كرد: باتوجه به تمهيدات خاص براي چنين بازي حساسي، نيروي انتظامي استان نيز در تمامي نقاط زمين و بيرون از ورزشگاه مستقر شده بود اما تعدادي تماشاگرنما جو بازي را متشنج كردند.

طالقاني ادامه داد: يكي از رسالت هاي اصلي كانون هواداران هر تيمي آموزش هاي لازم به هواداران است تا چنين اتفاقاتي در ورزشگاه ها به حداقل برسد اما اين شرايط نشان مي دهد كه در اين راستا نيز عملكرد خوبي نداشته ايم.

وي يادآور شد: شوراي تامين در هر بازي مجوز لازم را صادركرده و نيروي انتظامي استان نيز برقراري امنيت ورزشگاه ها را برعهده مي گيرد و به دنبال آن هيات فوتبال استان نيز وظيفه تامين زمين،داوران بازي و ديگرعوامل مربوط به يك ديدار را بر عهده دارد.

رئيس هيات فوتبال خوزستان گفت: در چنين شرايطي نياز است كه تمامي دستگاه هاي مربوطه پاسخگوي وظايف خود باشند تا اگر دستگاهي كوتاهي كرده مشخص شود و مشكلات به وجود آمده تنها متوجه يك ارگان نباشد.

طالقاني ادامه داد: اگرچه اتفاق رخ داده خسارت 400 ميليارد ريالي به سكوهاي ورزشگاه وارد كرد اما بازكردن تمامي درهاي خروجي ورزشگاه تختي به تصميم اداره كل ورزش و جوانان استان از حوادث ناگوار بعدي جلوگيري كرد.

وي بيان كرد: نيروي انتظامي نيز براي برقراري امنيت ورزشگاه ظرفيت مشخصي دارد و نمي تواند براي هر نفر يك مامور امنيت مستقر كند به همين جهت رخ دادن چنين اتفاقاتي بايد به درستي آسيب شناسي شود.

رئيس هيات فوتبال خوزستان گفت: اين بازي اگر در ورزشگاه غدير اهواز برگزار مي شد ممكن بود حوادث ناگوارتري در آن رخ دهد و نبايد گفت كه برگزاري بازي در ورزشگاه تختي اشتباه بود چرا كه به واسطه پاركينگ هاي بزرگي كه ورزشگاه غدير داشته و خودروهاي موجود در آن ممكن بود شرايط بسيار بدتر از اين شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: استقلال اهواز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
0
بی خیال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
0
حالا اگر در ورزشگاه غدیر بود مثلا همچین اتفاقی نمی افتاد !!!؟؟؟ این دیگه از اون حرفاست
آدمای بی فرهنگ همه جا هست حالا چه در این ورزشگاه چه در آن ورزشگاه ،اینم شد بحث کارشناسی ؟
برید فرهنگ جامعه رو بالا ببرید ، و کسانی که این جور رفتارهای ناشایست انجام میدهند محاکمه کنید شاید هم این رفتارها توسط باشگاه خط داده میشود که بازیکنان حریف دست پای خود را گم کند و بازی خوبی ارائه ندهد
در هر صورت باید جلوی این رفتارهای غیر ورزشی را گرفت.
:
:
:
آخرین اخبار