تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۰۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخ مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز به ادعاهای باشگاه پرسپولیس
تمام دوربین‎ها و شبکه‎های تلویزیونی نشان دادند که آن اتفاق و هجوم تماشاگران از سمت جایگاه پرسپولیسی‎ها بود، حالا اگر آن‎ها با تماشاگران خودشان مشکل دارند، آن یک بحث دیگر است
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز می‎گوید: تمام دوربین‎ها و شبکه‎های تلویزیونی نشان دادند که آن اتفاق و هجوم تماشاگران از سمت جایگاه پرسپولیسی‎ها بود، حالا اگر آن‎ها با تماشاگران خودشان مشکل دارند، آن یک بحث دیگر است.

کارون یعقوبی درخصوص حوادث رخ داده در دیدار با پرسپولیس تهران در ورزشگاه تختی، اظهارکرد: استادیوم اختصاصی ما تختی بوده است و شواری تامین هم با برگزاری بازی در این ورزشگاه موافقت کرد و این چیزها به باشگاه بر نمی‎گردد.

وی در این خصوص افزود: مگر ملوان و ذوب‌آهن در زمین‌های اختصاصی خودشان بازی نمی‎کنند؟ آیا ما می‎توانیم به پرسپولیس بگوییم در آزادی بازی نکنید و در اکباتان بازی کنید؟

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در خصوص ادعاهای مطرح شده از سوی مسوولان باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه ورزشگاه تختی ظرفیت برگزاری این بازی را نداشت؟ توضیح داد: سوالی از آن‎هایی که این موضوع را مطرح می‎کنند دارم؛ ورزشگاه غدیر تازه دو سال است ساخته شده است؛ مگر قبل از آن تمام بازی‎‌های تیم‎های خوزستانی در تختی برگزار نمی‎شد؟ آیا در آن زمان اتفاقی افتاده بود که آقایان در حال حاضر می‌گویند "پیش‎بینی می‎کردیم این اتفاقات بیافتد؟" آن‎ها در صورتی می‎توانند این ادعا را مطرح کنند که پیش از این در ورزشگاه تختی ده بار اتفاق ناخوشایند افتاده بود. وقتی تختی هیچ سابقه بدی نداشته است، آن‎ها ‎چگونه این پیش‎بینی را کرده‎اند؟

وی در واکنش به صحبت‎های اسماعیل‎بیگی، رییس کانون هواداران باشگاه پرسپولیس مبنی بر "ردپای تبانی و پول‎های عربستان در رفتار هواداران استقلال اهواز" اظهار کرد: از ایشان سوالی دارم؛ آیا اتفاقاتی که رخ داد از سوی هواداران استقلال اهواز بود یا پرسپولیس؟ تماشاگران پرسپولیس باعث توقف بازی شدند یا استقلال اهواز؟ تمام دوربین‎ها و شبکه‎های تلویزیونی نشان دادند که آن اتفاق و هجوم تماشاگران، از سمت جایگاه پرسپولیسی‎ها بود. حالا اگر آن‎ها با تماشاگران خودشان مشکل دارند، آن یک بحث دیگر است.

یعقوبی درباره ادعای دیگر باشگاه پرسپولیس در خصوص این که اگر استقلال اهواز به دنبال بازی زیبا بود، ورزشگاه غدیر چمن به مراتب بهتری از تختی داشت، عنوان کرد: این مساله را نیز قبول ندارم. یک تیم مانند ما تمام فصل را در تختی بازی می‎کند ولی به دلایلی و به دلیل مشکل نور، یک بازی مقابل استقلال تهران را در غدیر برگزار می‌کند و با مرتفع شدن مشکل نور، بار دیگر به تختی بر می‎گردد. این امتیاز میزبانی استقلال اهواز است که در زمین اختصاصی خود بازی کند. این آقایان یک دلیل قانع‌کننده بیاورند که استقلال اهواز نباید در زمین اختصاصی خود بازی کند. اگر هم بحث تنش را مطرح می‎کنند، یک سابقه تاریخی رو کنند که قبلاً چنین اتفاقاتی در تختی روی داده است.

وی درباره سقوط آبی‎های اهواز به لیگ دسته اول کشور اظهار کرد: ما از مدت‎ها پیش می‎دانستیم که تیم با این اوضاع سقوط خواهد کرد و از مدت‎ها پیش نیز مصاحبه کردم و گفتم من در حال آماده‎سازی تیم برای فصل آینده هستم تا به راحتی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز ادامه داد: خدا را شاکرم که در حال حاضر تیم خوبی را آماده کرده‎ام و فصل آینده هر کسی که مدیرعامل و مالک بود تیم خوبی در دستش دارد. من برای این تیم برنامه داشتم و برنامه خود را نیز اجرا کردم و همگان نیز از این کار راضی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‎رسد، این تیم سند سقوط خود را آن زمان که اقدام به خرید امتیاز فولاد نوین کرد، امضاء کرد و آیا این مساله را قبول دارد؟ گفت: به این مساله معتقد نیستم، به نظر من اگر همان موقع هم به بازیکنان بومی خودمان بیشتر توجه می‎کردیم، اوضاع این‎گونه پیش نمی‎رفت.

یعقوبی افزود: در نیم‌فصل اول بازیکنان بزرگی در تیم ما بودند ولی در کل شش امتیاز کسب کردیم و دلیل آن نیز جنگ و جدال‎ها و اعتصاباتی بود که در تیم اتفاق می‎افتاد. باشگاه پولی نداشت تا به آن بازیکنان بزرگ بدهد و آن‌ها نیز اعتصاب می‎کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: در نیم‌فصل دوم حتی یک اعتصاب و حاشیه در تیم ما نبود و دلیل آن نیز بازیکنان جوان بودند که در تیم حضور داشتند.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز خاطرنشان‌کرد: زمانی که یک باشگاه بازیکن بزرگ به تیم می‎آورد و با مبالغی حدود 400، 500 میلیون تومان با آن‌ها قرارداد می‌بندد، طبیعتاً باید امکاناتی در حد نام آن‎ها فراهم کند. استقلال اهواز چنین امکاناتی نداشت و به همین دلیل در تیم دوگانگی پیش آمد و مرتب این بازیکنان دست به اعتصاب می‎زدند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چنین دوگانگی در تیم نیست، چرا که امکانات‎مان در حد همین بازیکنان است و آن‎ها نیز قانع هستند. به نظر من کسانی که در ابتدای فصل تیم را بستند باید قبل از جذب بازیکن به این موضوع فکر می‎کردند که آیا امکانات‎مان در حد بازیکنانی که جذب کرده‎اند، هست یا خیر.

یعقوبی بیان کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه این است که بازیکنان بزرگ را رد کنیم و به جای، آن جوانان بومی بیاوریم تا از پس هزینه‎های آن‌ها برآییم؛ چرا که اگر آن بازیکنان را نگه می‎داشتیم، استقلال در فصل آینده با هفت هشت میلیارد تومان بدهی، در کل نابود می‎شد.

وی با بیان این‎که بازیکنان حال حاضر را اگر به هتل سه ستاره ببریم حرفی نمی‎زنند، گفت: آن بازیکنان بزرگ را نمی‎توانستیم به هتلی کمتر از پنج ستاره ببریم. آن بازیکنان بزرگ را نمی‎توانستیم با اتوبوس برای انجام مسابقات به شهرهای مختلف ببریم. به این بازیکنان جوان می‎توانیم بگوییم در خوابگاه بخوابند ولی به آن بازیکنان نمی‌توانستیم چنین چیزی بگوییم. ناهار و شام هم هر چه هست، قانع هستند.

مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز تصریح کرد: این جوانان را من به این تیم آوردم و زمانی هم که خواستم این کار را انجام دهم همه از جمله مالک باشگاه مخالف بودند. در زمان فیروز کریمی که تیم به لیگ برتر آمد و من قائم‎مقام باشگاه بودم نیز به اصرار من، تیم جوان شد. همچنین در زمانی که لیگ دو بودیم، تیم را با بازیکنان جوان و امید به لیگ یک آوردیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در سه بازی تشریفاتی پایانی در لیگ برتر با تمام قوا به میدان خواهد رفت؟ نیز گفت: ما با تمام وجود بازی خواهیم کرد چرا که این جوانان قصد دارند خودشان را نشان دهند و برای حیثیت این تیم نیز که شده با تمام توان به دیدارهای آینده پا خواهیم گذاشت؛ با وجود این، برنامه‎ریزی ما قطعاً برای فصل آتی لیگ دسته یک خواهد بود.

یعقوبی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد تیم شما در این فصل تجربیات گران بهایی را مقابل تیم‎های بزرگ با جوانان خود کسب کرد؟ گفت: قطعا همین طور است و به نظر من این تجربه به درد تیم‎های دیگر استان نیز می‎خورد.

وی درباره این که آیا برنامه‎ریزی را برای فصل آینده در لیگ یک آغاز کرده‎اند یا خیر؟ نیز گفت: در مجموع این مساله به این بستگی دارد که مدیرعامل و مالک باشگاه چه کسی باشد ولی من با جوان‎گرایی که انجام دادم، قدمی برداشته‎ام تا نفر بعدی بتواند از آن‎ها بهره‎برداری کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار