تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
يكهزارو 495 خانوار در شوش بر اثر سيل خسارت ديدند
فرماندار شوش با تشريح خسارت وارده به زير ساخت ها و بخش كشاورزي اين شهرستان بر اثر سيل اخير گفت:يكهزارو 495 خانوار اين شهرستان به طور مستقيم درگير اين حادثه شده و متحمل خسارت شده اند
فرماندار شوش با تشريح خسارت وارده به زير ساخت ها و بخش كشاورزي اين شهرستان بر اثر سيل اخير گفت:يكهزارو 495 خانوار اين شهرستان به طور مستقيم درگير اين حادثه شده و متحمل خسارت شده اند.

طغيان رودخانه دز در اواخر فروردين ماه موجب آبگرفتگي و يا خسارت به 19 روستاي شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شد.

رضا نجاتي روز يكشنبه با بيان اينكه اطلاع رساني به موقع به صورت روستا به روستا از سوي ستاد بحران اين شهرستان و تخليه روستاهاي حاشيه رودخانه دز پيش از سيلاب موجب شده تا اين سيل به رغم خسارت سنگين مالي خسارت جاني نداشته باشد افزود:طبق بررسي به عمل آمده هشت هزار و 500 نفر به طور مستقيم درگير اين حادثه بودند.

وي افزود:پيش از وقوع سيل عمليات ترميم سيل بندها در حاشيه روستاها و جاده هاي بخش شاوور و مركزي شوش انجام شد و با سرعت عمل ستاد بحران اهالي روستاهاي در معرض خطر و نيز دام آنها از مسير سيلاب جابجا شدند.

رييس ستاد بحران شهرستان شوش مجموع خسارت وارده به زير ساخت هاي مناطق روستايي از جمله بخش راه ، تاسيسات آبرساني ، تاسيسات شهري و نيز بخش كشاورزي را در مجموع تاكنون 800 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: احتمال افزايش اين رقم با بررسي دقيق خسارت وارده به ساير بخش ها وجود دارد.

فرماندار شهرستان شوش با تقدير از دستگاههاي مختلف به ويژه اعضاي ستاد بحران اين شهرستان كه شبانه روز و با بسيج امكانات به سيل زدگان خدمت رساني كردندگفت:در بخش راه روستايي خسارت وارده به 90 كيلومتر جاده بالغ بر 100 ميليارد ريال بر آورد شده است.

وي خسارت وارده به بخش كشاورزي را 480 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين خسارت شامل نابودي كامل ششهزار و 500 هكتار مزارع به ميزان 100 درصد و خسارت 10 تا 40 درصدي به 11 هزار و 500 هكتار مزرعه مي باشد.

نجاتي همچنين به خسارت هفت ميليارد ريالي به زير ساخت هاي بخش آب و فاضلاب ناشي از سيل اشاره كرد و گفت:تاسيسات شهري نيز 40 ميليارد ريال خسارت ديده اند.

وي خدمات ارايه شده به سيل زدگان را توزيع هفت هزار وعده غذاي گرم ، 12 هزار عدد كنسرو ،15 هزار قرص نان ، 60 هزار بطري آب معدني و يك ميليون و 200 هزار ليتر آب به وسيله تانكر عنوان كرد و گفت:در پي طغيان رودخانه دز 15 روستاي بخش شاوور در محاصره قرار گرفته و 2 روستا نيز به شدت دچار آبگرفتگي ناشي از سيلاب شدند ضمن اينكه در بخش مركزي شوش نيز چهار روستا از سيل آسيب ديدند.

رييس ستاد بحران شهرستان شوش برپايي اردوگاه با ظرفيت 300 چادر و توزيع 200 تخته چادر بين سيل زدگان را از ديگر اقدامات صورت گرفته براي اسكان سيل زدگان برشمرد و گفت: 200 تن علوفه نيز براي تغذيه دام سيل زدگان توزيع گرديد.

وي اعزام گروه پزشكي و درماني به مناطق سيل زده و معاينه بيماران را از ديگر خدمات ارايه شده به سيل زدگان اين شهرستان از 28 فروردين ماه تاكنون عنوان كرد.

شهرستان شوش با 220 روستا و بيش از 200 هزار نفر جمعيت در فاصله 100 كيلومتري اهواز مركز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار