تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر اسماعیل ایدنی:
مطالبه اصلی ما، بازگشت نظام تعرفه گذاری به نظام پزشکی است
انتظار می رود در برنامه ششم، حق تعرفه گذاری به جامعه پزشکی بازگردد، چرا که در هر جایی که تعرفه گذاری با دخالت نمایندگان صنف انجام شود، امکان تحقق، نظارت و رعایت حقوق مصرف کننده، بهتر انجام می شود
خوزنیوز: دکتر اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی ما به عنوان سازمان نظام پزشکی و اعضای شورای عالی که برخاسته از بدنه اجتماعی وسیع در کشور است، بازگشت نظام تعرفه گذاری به نظام پزشکی است، گفت: نظام پزشکی هم مانند دیگر صنوف برای صیانت و حفاظت مالی از گروه پزشکی، به دنبال حق تعرفه گذاری است.

مطالبه اصلی ما، بازگشت نظام تعرفه گذاری به نظام پزشکی است

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر اسماعیل ایدنی با اشاره به قانون برنامه پنجم که قانونی دوره ای است، اظهار داشت: انتظار می رود در برنامه ششم، حق تعرفه گذاری به جامعه پزشکی بازگردد، چرا که در هر جایی که تعرفه گذاری با دخالت نمایندگان صنف انجام شود، امکان تحقق، نظارت و رعایت حقوق مصرف کننده، بهتر انجام می شود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال حفاظت مالی از بیماران هستیم و هدفمان پیشگیری و اجتناب از دریافت های غیر متعارف در ارائه خدمات پزشکی است، نباید نظام تعرفه گذاری را از سازمان نظام پزشکی خلع کنیم.

ایدنی با ابراز تاسف از اینکه زمانی که تعرفه گذاری از سازمان گرفته شد، بیشترین دریافت ها از جیب مردم به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اولین گام در این زمینه، تقاضا از دولت و مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن حق تعرفه گذاری به نظام پزشکی از یک طرف و تعرفه گذاری با شرایط پیش بینی شده در قانون از طرف دیگر است.

تعرفه گذاری قیمت واقعی خدمات براساس سیاست های ابلاغی

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به سیاست های کلان نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین مبحث تعرفه گذاری بر اساس قیمت واقعی خدمات، ادامه داد: کارشناسی های  متعددی در کمیسیون تعرفه نظام پزشکی انجام شده که می تواند فصل مشترکی برای تمام کسانی که می خواهند در زمینه تعرفه اعلام موضع کنند، باشد.

ایدنی با گلایه از اینکه امکان دارد تعرفه خدمات پزشکی در سبد هزینه های سلامت، سهم قابل توجهی نداشته باشد، افزود: آن چیزی که منابع مالی نظام سلامت را تهدید می کند، عدم اجرای سیستم ارجاع و طبابت براساس گاید لاین(مجموعه اي نظام مند از آخرين و معتبرترين شواهد علمي برخورد باليني با يك بيمار ) و راهنماهای بالینی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از معضلات نظام سلامت، چالش تامین منابع مالی و ارائه خدمات مطلوب هم در کمیت و هم در کیفیت است که برای رفع آن باید ارزش واقعی خدمات در تعرفه گذاری لحاظ و برای پیشگیری از هدر رفتن منابع مالی نظام ارجاع و طبابت، گایدلاین هایی پیش بینی شود.
:
:
:
آخرین اخبار