تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۹۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض دستفروشان اهوازي به طرح جمع آوري بساطي‌ها
جمعي از دستفروشان هسته مركزي اهواز در اعتراض به مصوبه شوراي اسلامي اين شهر مبني بر برچيدن دستفروشان و انتقال آنها به پارك ربيع ، خواستار توجه به مطالبات خود شدند
جمعي از دستفروشان هسته مركزي اهواز در اعتراض به مصوبه شوراي اسلامي اين شهر مبني بر برچيدن دستفروشان و انتقال آنها به پارك ربيع ، خواستار توجه به مطالبات خود شدند.

در پي مصوبه شوراي اسلامي شهر اهواز مبني بر جابجايي دستفروشان هسته مركزي از شنبه چهارم ارديبهشت، تعدادي از دستفروشان خيابان سلمان فارسي (نادري) در دو شب گذشته با تجمع در اين خيابان نسبت به اين مصوبه اعتراض كردند.

به اعتقاد اين دستفروشان محلي كه براي استقرار آنها در پارك ربيع در نظر گرفته شده، بسيار دورافتاده است و محل مناسبي براي كسب نيست.

سرپرست معاونت خدمات شهري شهرداري اهواز در اين باره گفت: طرح ساماندهي دستفروشان از شنبه آغاز شده و پارك ربيع (آخر آسفالت) براي انتقال دستفروشان آماده سازي شده است.

عليرضا حلاج با اشاره به اينكه طرح ساماندهي دستفروشان چند ماه پيش مصوب شده، افزود: در مذاكره با دستفروشان مقرر شد مهلتي به آنها داده شود و پس از عيد نوروز طرح اجرا شود كه در هفته گذشته نيز اطلاع رساني به دستفروشان از طريق نصب پلاكارد و ابلاغيه انجام شده است.

وي دليل مخالفت دستفروشان را با انتقال به محل جديد، رونق كسب و كار در هسته مركزي شهر اهواز به ويژه خيابان سلمان فارسي عنوان كرد و گفت: پارك ربيع آماده سازي شده كه امكانات مناسبي داشته و براي حدود يك هزار نفر گنجايش دارد.

به گفته وي، بر اساس آمارگيري كه انجام شده حدود يك هزار نفر دستفروش در مركز شهر اهواز مشغول فعاليت هستند.

طرح ساماندهي دستفروشان هسته مركزي اهواز با اعتراض كسبه خيابان سلمان فارسي در آبان امسال مصوب شد. با وجودي كه رئيس شوراي اسلامي شهر اهواز چندي پيش اعلام كرده بود كه جابجايي دستفروشان پس از انتخابات انجام مي شود اما كميسيون خدمات شهري شوراي شهر مصوب كرده كه اين جابجايي از شنبه چهارم ارديبهشت عملياتي شود.

پديده دستفروشي در اهواز چندين سال است كه به معضلي در اين شهر تبديل شده و مسئولان هنوز نتوانسته اند راه حل اساسي براي آن پيدا كنند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
2
درسته پارک ربیع برای کسب و کار مناسب نیست یعنی این بندگان خدا در خیابان نادری درآمدی فراتر از پارک ربیع دارند ولی این موضوع را باید مد نظر قرار داد که خیابان نادری خیابان اصلی شهر اهواز هست و محل عبور و مرور مردم جهت مراجعت به مراکز پزشکی و مطب اطباء است و وجود دست فروشان و سر وصدای ناشی از آن باعث آزرده خاطر شدن بیماران میگردد و جلوه شهر را نیز مخدوش نموده است . در ثانی افرادی در قالب دست فروش اقدام به جیب بری عابرین را مینمودند که جای تأمل دارد ...
زنده باد خوزستان عزیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
3
0
خوب کار نیست و اگر هم باشه به غیر بومی می دهند
میثم
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
1
1
مظل دستفروشی چرا فقط در اهواز و به این وسعت باید وجود داشته باشد. در هر خیابان اصلی و فرعی منتهی به نادری و امام که وارد می شویم انبوهی از دستفروشان وجود دارند که تردد عابرین را دشوار نموده اند. حتی عده ای از این افراد با زیر نظر گرفتن مردم اقدام به سرقت نیز می نمایند. امید است که مسئولین از موضع قدرت پایین نیامده و تا جمع آوری این معظل به وجود آمده چهره نازیبای شهر را اندکی بهبود بخشند
:
:
:
آخرین اخبار