تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۰۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر به 8 مركز و پایگاه بهداشتی جدید نیاز دارد
مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان كمبود هشت مركز و پایگاه بهداشتی در این شهرستان، گفت: برای ساخت سه پایگاه، به زمین و كمك خیران حوزه سلامت نیازمندیم
مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر با بیان كمبود هشت مركز و پایگاه بهداشتی در این شهرستان، گفت:برای ساخت سه پایگاه، به زمین و كمك خیران حوزه سلامت نیازمندیم.

كامران سالمی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت رد جمع خبرنگاران رسانه ها، گفت:با اهدا و خرید زمین از سوی خیران سلامت، ساخت شش مركز درمانی روستایی در شهرستان آغاز شده كه بخشی از مشكلات را رفع می كند.

وی اضافه كرد:فضاهای بهداشتی درمانی خرمشهر از وضع مناسبی برخوردار نبود كه با رویكرد جدید وزارت بهداشت، سال 1394 تعمیر، زیباسازی و تكمیل بخش های بیمارستانی و درمانی زیرمجموعه در دستور كار قرار گرفت.

سالمی همچنین با بیان آغاز اجرای ساخت بیمارستان 220 تختخوابی شهید موسوی خرمشهر به منظور جایگزینی آن با بیمارستان سوم خرداد، گفت:اجرای این طرح طبق برنامه در حال اجرا است و علمیات تسطیح و شمع كوبی آن در حال انجام است.

مدیر شبكه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر افزود:ساخت كلنیك بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان نیز در سه طبقه در دستور كار قرار گرفته است، ضمن اینكه یك هزار متر مربع فضای جدید به فضای اروژانس بیمارستان افزوده می شود.

مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر گفت:مركز خدمات زایمان این شهر نیز در حال تجهیز است و اتاق عمل و بخش های مختلف بیمارستان نیز نوسازی و بهسازی می شود.

برنامه های هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

غلبه بر دیابت Beat Diabetes به عنوان شعار هفته سلامت امسال اعلام شده است.

همه ساله بنا به وضعیت بیماری ها و مشكلات بهداشتی جهان، كشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تصمیم می گیرند، شعار جدید را برای این روز انتخاب كنند، شعار امسال روز جهانی بهداشت (غلبه بر دیابت) است و برنامه های هفته سلامت نیز با محوریت این بیماری اجرا می شود.

آمار بالای این بیماری در ایران ضرورت آگاه سازی مردم را می طلبد و توجه به رژیم غذایی و ورزش را در جلوگیری از ابتلا به آن گوشزد می­كند، مواردی كه به نحوه و سبك زندگی امروزه ما مربوط است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار