تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت 15 خانه بهداشت جديد در روستاهاي شادگان
15 خانه بهداشت جديد در اين شهرستان در حال ساخت است و 12 خانه بهداشت به زودي بهره برداري مي شود
مدير شبكه بهداشت و درمان شادگان گفت: 15 خانه بهداشت جديد در اين شهرستان در حال ساخت است و 12 خانه بهداشت به زودي بهره برداري مي شود.

حجت االله جانبي در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: از 160 هزار نفر جمعيت شهرستان شادگان، حدود 70 درصد آن در روستا و 30 درصد در مناطق شهري ساكن هستند كه 60 خانه بهداشت روستايي و 13 مركز بهداشتي درماني شهري به مردم خدمات درماني و بهداشتي ارائه مي كند.

وي راه‌اندازي سيستم نوبت‌دهي ديجيتال، افزايش تخت‌هاي بخش مراقبت‌هاي ويژه قلبي بيمارستان به 9 تخت و خريد دستگاه اكوكارديوگرافي و بهره‌برداري از دستگاه سونوگرافي رنگي، خريد سه دستگاه آمبولانس، راه‎اندازي واحد آندسكوپي، خريد دستگاه راديولوژي را از اقدامات شبكه بهداشت و درمان شادگان عنوان كرد.

جانبي تصريح كرد:به منظور ارائه خدمات درماني تخصصي نخستين مركز تخصصي در بيمارستان 125 تختخوابي شهيد معرفي زاده افتتاح شد كه از مراجعه بيماران به شهرهاي مجاور جلوگيري شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شادگان همچنين با بيان اجراي طرح هاي بهسازي و زيباسازي تنها بيمارستان شادگان، گفت:سال گذشته تكميل اورژانس بيمارستان و بخش هاي مختلف و استاندارد سازي فاضلاب بيمارستان انجام شد و تجهيزات جديد درماني و تشخيصي و توانبخشي نيز خريداري و در بيمارستان نصب شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شادگان همچنين از احداث درمانگاه تخصصي جديد اين شهرستان با اعتبار 30 ميليارد ريال خبر داد و افزود:اين طرح در مرحله نصب اسكله فلزي قرار دارد.

وي به استقبال مردم از اجراي طرح تحول سلامت در شادگان اشاره كرد و افزود:ميزان اشغال تخت هاي بيمارستاني در سال 1394 نسبت به سال گذشته آن با 75 درصد رشد به 18 هزار مراجعه رسيد.

جانبي در پايان سخنانش همچنين با بيان اقدامات اين شبكه براي نظارت بر شبكه توزيع مواد غذايي شهرستان، گفت:سال 1394 حدود چهار تن و 300 كيلوگرم مواد غذايي فاسد و غير قابل مصرف جمع آوري و امحا شد.

برنامه هاي هفته سلامت از اول تا هفتم ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

غلبه بر ديابت Beat Diabetes به عنوان شعار هفته سلامت امسال اعلام شده است.

همه ساله بنا به وضعيت بيماري ها و مشكلات بهداشتي جهان، كشورهاي عضو سازمان بهداشت جهاني تصميم مي گيرند، شعار جديد را براي اين روز انتخاب كنند، شعار امسال روز جهاني بهداشت (غلبه بر ديابت) است و برنامه هاي هفته سلامت نيز با محوريت اين بيماري اجرا مي شود.

آمار بالاي اين بيماري در ايران ضرورت آگاه سازي مردم را مي طلبد و توجه به رژيم غذايي و ورزش را در جلوگيري از ابتلا به آن گوشزد مي­كند، مواردي كه به نحوه و سبك زندگي امروزه ما مربوط است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار