تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحویل ۵ تا ۸ فروند هواپیمای ایرباس به ایران در سال 95
امیدواریم هر چه زودتر مشکل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسات و نهادهایی که قرار است این فاینانس این هواپیما را تامین کنند، برطرف شود
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تحویل 5 تا 8 فروند هواپیمای ایرباس به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی عابدزاده گفت: در مرحله نخست، طبق ‌پیش قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با شرکت هواپیماسازی ایرباس قرار است 5 تا 8 فروند از هواپیماهای خانواده ایرباس 320 و 330 در سال 2016 (امسال) وارد کشور شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه افزود: هیچ روحیه بازدارنده‌ای از سوی کشورهای اروپایی برای ممانعت از اجرا و نهایی شدن این پیش قرارداد مشاهده نمی‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر مشکل تامین مالی و فاینانس خرید این هواپیما از سوی موسسات و نهادهایی که قرار است این فاینانس این هواپیما را تامین کنند، برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روحیه تعامل کشورهای اروپایی با ایران وجود دارد و نهایی شدن پیش قرارداد خرید هواپیما ایرباس در مرحله اقدامات تجاری از سوی دو طرف است.

وی تاکید کرد: فروشندگان هواپیما در پی فروش محصولات خود هستند بنابراین هیچ انگیزه‌ای برای خودداری از اجرای این توافق وجود ندارد و مشکلاتی که بعضا برای انعقاد قرارداد وجود دارد مربوط به مسائل سیاسی از سوی کشورهای اروپایی است که در پی رفع این موانع هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نهایی شدن قرارداد برای ورود هواپیماهای ایرباس را پیگیری می‌کنند.
:
:
:
آخرین اخبار