تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۱۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خشک شدن 22 هزار هکتار اراضی کشاورزی در هندیجان
رئیس انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: با اجرای طرح انتقال آب از خوزستان به دشت لیراوی بوشهر، 22 هزار هکتار اراضی در پائین دست رودخانه زهره در هندیجان خشک شده و با این انتقال، این میزان به حدود 50 هزار هکتار خواهد رسید.

"خالد ربیعی”  اظهار کرد: فعالان محیط زیست بارها مخالفت خود را با طرح انتقال آب از رودخانه نیمه جان و خشک «زهره» به دشت لیراوی بوشهر اعلام کرده‌اند.
وی ادامه داد: به دلیل آسیب‌های زیست محیطی که طرح انتقال آب از رودخانه «زهره» به دشت لیراوی بوشهر برای اکوسیستم منطقه دارد، اعلام کرده‌ایم تا توقف نهایی این طرح بر اعتراضات خود ادامه خواهیم داد.
رئیس انجمن محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: سال گذشته و با گسترش دامنه اعتراضات مردم خوزستان نسبت به اجرای این طرح، وزیر نیرو در سفری که به خوزستان داشت، دستور توقف پروژه انتقال آب به دشت لیراوی بوشهر را داد، اما حالا در کمال تعجب زمزمه‌هایی مبنی بر عملیات اجرایی این طرح به گوش می‌رسد که از نگاه ما منطقی نیست.
وی افزود: تبعات اجتماعی این اقدام وزارت نیرو غیرمنطقی بوده و برخلاف سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست است.
ربیعی تأکید کرد: لازم است استاندار خوزستان به عنوان رئیس شورای تأمین خوزستان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و دستور تعطیلی پروژه را صادر کند.
مرجع/رسالت
:
:
:
آخرین اخبار