تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۰۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دادگستری آبادان:
تخریب‌کنندگان نامزدها در فضای انتخابات مجازات می‌شوند
نامزدها و مسئولان تبلیغات ستادهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه به تخریب و توهین نامزد رقیب نپردازند و با هر فردی که در این فضا تخلف داشته باشد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد
رئیس دادگستری آبادان گفت: نامزدها و مسئولان تبلیغات ستادهای انتخاباتی به‌هیچ‌وجه به تخریب و توهین نامزد رقیب نپردازند و با هر فردی که در این فضا تخلف داشته باشد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

سیروس محمدی زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: ایجاد فضای تخریب، تهمت، افترا و توهین از سوی برخی از هواداران نامزدهای انتخاباتی به‌سلامت انتخابات آسیب می‌زند و نامزدها باید با لحاظ قانون و رعایت موارد قانونی به‌دوراز فضای تخریب شخصیت‌ها، به اعلام برنامه و نظرات خود فعالیت بپردازند.

محمدی زاده تصریح کرد: درصورتی‌که با دروغ و تهمت آبروی افراد ریخته شود به‌طورقطع از سوی مراجع قانونی با خاطیان برخورد می‌شود.

وی بابیان اینکه آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد همانند فضای واقعی در جامعه و افکار عمومی اثرگذار است، اظهار کرد: تغییر تصاویر، توهین، تخریب، تهمت، افترا، شایعه‌پراکنی و سایر موضوعات در این راستا از اعمال مجرمانه محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به اینکه فضای مجازی به‌دقت زیر ذره‌بین نظارت است، عنوان کرد: با هر فردی که در این فضا درزمینهٔ انتخابات تخلف داشته باشد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

محمدی زاده با تأکید بر اینکه متهم کردن به تندروی و توهین به مقدسات از دیگر اعمال مجرمانه محسوب می‌شود، افزود: هیچ‌کس از اثرات سوء چنین اقداماتی نسبت به جامعه و خانواده خشنود و راضی نیست و سبب شکایت و گله‌مندی افراد می‌شود.

رئیس ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی آبادان گفت: استفاده از امکانات دولتی در امر تبلیغ، غیرقانونی بوده و باید همانند دور اول انتخابات، حرکت همه بر محور قانون باشد تا افرادی جهت رسیدگی به اتهام احضار یا بازداشت نشوند.

وی تصریح کرد: تبعات چنین جرائمی در صورت اثبات، همواره در مراحل کاری وزندگی افراد سابقه کیفری محسوب می‌شود.

محمدی زاده بابیان اینکه نامزدها و مسئولان تبلیغات ستاد‌های انتخاباتی به‌هیچ‌وجه به تخریب و توهین نامزد رقیب نپردازند، عنوان کرد: بلوغ سیاسی و رشد فکری مردم مانع هرگونه تأثیرگذاری این‌گونه اقدامات در جذب رأی بیشتر می‌شود و این‌گونه بی‌اخلاقی‌ها فقط بار منفی کار را افزایش داده و جو مثبت انتخابات را تخریب می‌کند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار