تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۰۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسافران قطار اندیمشک - تهران برای دریافت پول بلیت خود سرگردانند
تعدادی از مسافران قطار اندیمشک - تهران برای دریافت پول بلیت خود بابت لغو برنامه حرکت قطارها در جریان سیل اخیر بین راه آهن و شرکت های مسافری سرگردانند
تعدادی از مسافران قطار اندیمشک - تهران برای دریافت پول بلیت خود بابت لغو برنامه حرکت قطارها در جریان سیل اخیر بین راه آهن و شرکت های مسافری سرگردانند.

به دلیل ریزش کوه و مسدود شدن خط آهن در حد فاصل ایستگاه های کشور و تنگ 7 حرکت قطارها در مسیر اندیمشک به لرستان از 24 فروردین ماه به مدت چند روز متوقف شد.

مسدود شدن خط آهن موجب لغو شدن برنامه حرکت قطارهای مسافری در مسیر اهواز - اندیمشک - تهران و بالعکس شد.

محسن نفیسی یکی از مسافران قطار اندیمشک - تهران که برای 26 فروردین ماه به مقصد تهران بلیت تهیه کرده بود روز دوشنبه به ایرنا گفت:چند روز پس از 13 فروردین ماه بلیت رفت و برگشت قطار به مقصد تهران را از یک شرکت مسافرتی تهیه کردم.

وی افزود:روز پنجشنبه زمان سفر رفت به مقصد تهران بود که به دلیل سیل کلیه مسیرها مسدود و برنامه حرکت قطارها در مسیر جنوب - تهران لغو گردید اما به رغم چند بار مراجعه به دفتر خدمات مسافرتی تاکنون پول بلیت اینجانب پرداخت نشده است.

نفیسی اظهار کرد :در روزهای متوالی به شرکت مورد نظر مراجعه کردم ولی هربار پرداخت وجه بلیت را به روز بعد موکول کرده و اکنون نیز پرداخت وجه بلیت سفر لغو شده را در گرو کسر 30 درصد هزینه بلیت عنوان می کنند.

عادل جلودار یکی دیگر از مسافران دزفولی نیز گفت:با گذشت چند روز از لغو برنامه حرکت قطارها شرکت های مسافری صادر کننده بلیت ، راه آهن را مسوول پرداخت پول بلیت مسافران دانسته و مسافران را راهی اندیمشک می کنند.

یکی از مدیران شرکت مسافرتی در دزفول نیز در این خصوص گفت:به دلیل سیل و مسدود شدن مسیر حرکت قطارها در جریان سیل اواخر فروردین ماه بلیت یک هزار و 800 مسافر قطار در مسیر اندیمشک به تهران باطل شد.

وی افزود:از آنجا که صدور بلیت به صورت شبکه و سامانه سراسری صادر می شود لذا سامانه صدور بلیت به صورت موردی قادر به لغو بلیت بدون کسر جریمه را ندارد.

این مدیر شرکت مسافری افزود:از آنجا که تاکنون برنامه لغو حرکت قطارهای مسیر جنوب - تهران و بالعکس در سامانه صدور بلیت به دلیل سیل اخیر تعریف نشده است امکان پرداخت هزینه بلیت صادره در لحظه وجود ندارد.

وی افزود:پرداخت هزینه بلیت قطار که به دلیل شرایط جوی لغو شده نیازمند زمان و طی کردن روال اداری است لذا تا چند روز آینده 100 درصد هزینه بلیت به مسافران پرداخت خواهد می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار