تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از حضور مسئولان کشوری تا ضرورت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
حضور مسئولان کشوری در مناطق سیل‌زده مرهمی بر زخم‌های مردمی است که ادامه زندگی آنها مرهون جبران خسارت‌هاست
حضور مسئولان کشوری در مناطق سیل‌زده مرهمی بر زخم‌های مردمی است که ادامه زندگی آنها مرهون جبران خسارت‌هاست.

بالا آمدن آب رودخانه دز در هفته‌های پایانی فروردین سال جاری باعث شد تا اغلب روستاهای حاشیه دز در شهرستان شوش به زیر آب بروند و خسارت زیادی نیز به بخش کشاورزی و دامداری آنها وارد شود؛ حالا بعد از گذشت یازده روز از جاری شدن سیل، مردم این روستاها همچنان در شرایط سختی به سر می‌برند.

در این میان حضور میدانی مسئولان کشوری و استانی در مناطق سیل‌زده، مرهمی بر دردهای این مردم رنج‌دیده به شمار می‌رود؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از این مقامات استانی است که در جریان بازدید از مناطق سیل زده اظهار کرد: مشکلات عمده کشاورزان این است که بیش از 30 تا40 درصد مزارع آنها بیمه هستند و خسارت وارد شده را خیلی سریع بیمه باید به کشاورزان پرداخت کند.

آیت‌الله محسن حیدری افزود: اکثر کشاورزان سیل‌زده در استان خوزستان محصولات آنها بیمه نیستند، لذا از مسئولان انتظار داریم فکری به حال این کشاورزان زحمتکش کرده و خسارتی که به مزارع آنها وارد شده را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: این سیل و طغیان رودخانه، حادثه بسیار مهمی بود و آثار بسیار خطرناکی در زندگی مردم ما داشت اما خوشبختانه حوادث با کمک دستگاه‌های مختلف و لطف خداوند کنترل شد؛ روستاهای زیادی در شهرهای مختلف استان خوزستان خسارت دیده‌اند لذا انتظار داریم مسئولان برای رفع مشکلات روستائیان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

*خسارت‌های سیل اخیر

فرماندار شوش با تشریح خسارت‌های وارده به زیر‌ساخت بخش کشاورزی این شهرستان براثر سیل اخیر خاطرنشان کرد: یک هزار و 495 خانوار این شهرستان به طور مستقیم درگیر این سیل بوده اند و 19 روستای شهرستان شوش خسارت دیده‌اند.

رضا نجاتی مجموع خسارت وارده به زیر ساخت‌های مناطق روستایی از جمله بخش راه، تاسیسات آبرسانی، تاسیسات شهری و نیز بخش کشاورزی را در مجموع تاکنون 800 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: احتمال افزایش این رقم با بررسی دقیق خسارت وارده به سایر بخش‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: در بخش راه و روستایی خسارت وارده به 90 کیلومتر جاده بالغ بر 100میلیارد ریال، بخش کشاورزی 480 میلیارد ریال است که این خسارت شامل نابودی کامل شش هزار و 500 هکتار مزارع به میزان 100 درصد و خسارت 10 تا 40 درصدی به 11 هزار و 500 هکتار مزرعه می‌باشد.

نجاتی همچنین به خسارت هفت میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های بخش آب و فاضلاب ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: تاسیسات شهری نیز 40 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

شهرستان شوش با 220 روستا و بیش از 200هزار نفر جمعیت در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار