تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۱۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاكيد بر رعايت قانون از سوي كانديداهای انتخابات و هواداران
معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان و رئيس ستاد انتخابات استان بر لزوم رعايت قانون از سوي كانديداها و هواداران آنان در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه هاي انتخابيه و نظارت قانوني مجريان بر روند امور تاكيد كرد
معاون سياسي و اجتماعي استانداري خوزستان و رئيس ستاد انتخابات استان بر لزوم رعايت قانون از سوي كانديداها و هواداران آنان در مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه هاي انتخابيه و نظارت قانوني مجريان بر روند امور تاكيد كرد.

فرج الله خبير عصر دوشنبه در نشست هماهنگي برگزاري مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابيه ماهشهر، هنديجان و اميديه با حضور جمعي از مسئولان اين حوزه، با بيان برگزاري انتخابات مرحله دوم در 6 حوزه انتخابيه براي انتخاب 8 نماينده، گفت:در مرحله نخست با همكاري مطلوب مسئولان و عوامل اجرايي، انتخابات به خوبي و با آرامش كامل برگزار شد.

وي گفت:مرحله دوم انتخابات نيز حساسيت بيشتري نسبت به مرحله نخست دارد، زيرا براي هر كرسي، دو كانديدا با يكديگر رقابت مي كنند و اين مهم، رقابت حساس، فشرده و تنگاتنگ را به همراه دارد.

خبير ادامه داد: 16 فرمانداري در حال انجام فرايندهاي برگزاري انتخابات براي برگزاري مرحله دوم مي باشند.

رئيس ستاد انتخابات استان خوزستان تاكيد كرد:مسئولان و دست اندركاران برگزاري انتخابات در اين مرحله نيز بايد مر قانون را سرلوحه قرار داده و بر امور نظارت كافي كنند،زيرا امكان دارد كه برخي كانديدا ها براي جلب آراء مردم از هر ابزاري استفاده كنند.

معاون استاندار خوزستان همچنين با تبيين جايگاه مجريان انتخابات، افزود: هيات هاي اجرايي از نيروهاي كليدي و با تجربه انتخاب شده اند تا فرايند برگزاري انتخابات به درستي انجام شود.

وي ادامه داد:جانبداري نكردن و طرفداري نكردن از كانديداي خاص از موضوعات مهمي است كه بايد از سوي هيات هاي اجرايي رعايت شود تا مردم نيز با آرامش خاطر، راي خود را به صندوق بياندازند.

خبير همچنين در خصوص اعلام نتايج انتخابات در شبكه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها گفت:تا زماني كه اطلاعات وارد سامانه جامع نشده و تطبيق صورتجلسات صورت نپذيرفته و در وزارت كشور اين مهم مورد تاييد قرار نگرفته است، مسئولي حق اظهار نظر در خصوص نتيجه انتخابات را ندارد.

وي افزود:اعلام نتايج و گزارشات در رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي غير رسمي است و قابل استناد نيست.

فرماندار ماهشهر نيز در ابتداي اين نشست گفت:در حوزه انتخابيه ماهشهر، هنديجان و اميديه 239 شعبه اخذ راي براي برگزاري انتخابات پيش بيني شد كه از اين تعداد 183 شعبه ثابت و 56 شعبه سيار است.

منصور قمر افزود:در مرحله نخست 33 كانديدا براي شركت در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كردند كه 12 نفر رد صلاحيت شده يا عدم احراز و 5 نفر از ادامه انصراف دادند كه 16 نفر در رقابت هاي انتخابات شركت كردند.

وي گفت:اين حوزه داراي 293 هزار واجد شرايط راي است و در دور نخست از مجموع 270 هزار برگ تعرفه تحويلي 170 هزار 600 راي ماخوذه ثبت شد.

فرماندار ماهشهر گفت:نشست هاي فراواني براي شناسايي و رفع مشكلات احتمالي در اين حوزه انتخابيه با حضور فرمانداران اميديه و هنديجان برگزار شد و با برگزاري جلسات آموزشي و توجيهي توانستيم نواقص را رفع كرده و انتخابات را به نحو مطلوب در اين حوزه برگزار نماييم.

 نشست هم انديشي با موضوع بررسي مشكلات احتمالي در برگزاري مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابيه ماهشهر ، اميديه و هنديجان عصر دوشنبه با حضور معاون سياسي و اجتماعي استاندار خوزستان، فرمانداران و بخشداران و هيات هاي اجرايي اين حوزه انتخابيه در شهرستان ماهشهر برگزار شد.

حبيب آقاجري و علي گلمرادي توانستند حائز اكثريت آرا شوند و به دور دوم انتخابات راه پيدا كنند.

شهرستان هنديجان به همراه شهرستان هاي ماهشهر و اميديه داراي يك كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي مي باشد و با جمعيت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان واقع شده است.

مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي 10 ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار