تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۱۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خواجه عنوان کرد:
لزوم عزم مسئولان برای راه‌اندازی دانشکده هنر آبادان
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که توانایی و ظرفیت لازم برای راه‌اندازی دانشکده هنر در آبادان وجود دارد، گفت: تحقق این هدف به همت و عزم جمعی مسئولان به‌ویژه سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداری آبادان و دیگر دستگاه‌های اجرایی بستگی دارد که به‌طور قطع دور از انتظار نیست و محقق می‌شود.

دکتر غلامحسین خواجه در جلسه هماهنگی راه‌اندازی دانشکده هنر آبادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در رشته‌های مرتبط هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وجود هنرمندان فراوان آبادانی و خرمشهری در سطح کشور خود گواه این مدعا است.

وی با تأکید بر این‌که برای تأسیس یک دانشکده تمامی امکانات موردنیاز برای تأسیس یک دانشگاه در مقیاس کوچک‌تر باید فراهم شود، گفت: ازجمله این نیازها می‌توان به وجود خوابگاه، فضای آموزشی، تجهیزات، اعضای هیأت‌علمی، منازل سازمانی، فضاهای ورزشی و تفریحی و سالن‌های غذاخوری اشاره کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: فراهم کردن این امکانات با توجه به اعتبارات اندک و محدود دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و وزارت علوم نیز توانایی تخصیص اعتبارات کلان را ندارد اما در شهرهای آبادان و خرمشهر می‌توان این امکانات را با کمک سازمان منطقه آزاد اروند مهیا کرد.

خواجه افزود: در صورت فراهم شدن امکانات لازم مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با معرفی و ارائه این امکانات به وزارت علوم زمینه دریافت مجوزهای لازم برای راه‌اندازی دانشکده هنر در آبادان را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به نظر وزارت علوم بر تجمیع دانشگاه‌ها به جای توسعه، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز انجام این کار به عزم مسئولان شهرستان و پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوان ما برای کسب موافقت شورای گسترش وزارت علوم بستگی دارد.

همچنین در این نشست، عزیزاله شهبازی فرماندار آبادان، اظهار کرد: در زمان حاضر طیف وسیعی از مردم آبادان علاوه بر علاقه‌مندی، در حوزه‌های مختلف هنری مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به شهرت آبادان در عرصه‌های هنری اعم از تهیه‌کنندگی، کارگردانی، فیلم‌سازی، داستان‌نویسی، کتاب نویسی، نقاشی، خط و غیره در سطح کشور افزود: ساختمان دبستان مهرگان (با سال ساخت ۱۳۲۶) برای تأسیس دانشکده هنر پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار آبادان بابیان این‌که استاندار خوزستان به منظور اقدام فوری در این زمینه به فرمانداری آبادان مأموریت داده است، اظهار کرد: ساختمان دبستان مهرگان در اختیار آموزش‌وپرورش است که طی توافقنامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند قرار شد که این ساختمان برای انجام مرمت و احیا جهت تبدیل به دانشکده هنر تحویل این سازمان شود.

شهبازی اقدام سازمان منطقه آزاد اروند برای ارتقا و توسعه بخش‌های مختلف اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در محدوده سرزمینی خود را به‌عنوان مأموریت اصلی این سازمان یادآور شد و تصریح کرد: پس از اتمام کار مرمت و احیاء این دبستان، ساختمان برای تأسیس دانشکده هنر تحویل دانشگاه شهید چمران اهواز می‌شود.

فرماندار آبادان ابراز امیدواری کرد که سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به رسالت خود، نسبت به تبدیل این دانشکده به دانشگاه بین‌المللی هنر(سینما و تئاتر) به عنوان یک‌چشم انداز اقدام کند تا از کشورهای دیگر نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

شهبازی با اشاره به این‌که در حال حاضر سه هزار و ۷۱ واحد از منازل مسکن مهر آبادان آماده واگذاری به متقاضیان است، گفت: مقرر شد تا چندین بلوک از این منازل تحت عنوان منازل سازمانی در اختیار دانشگاه شهید چمران برای کارکنان دانشکده هنر آبادان قرار گیرد. همچنین بنا بر قول‌های سازمان منطقه آزاد اروند به دانشگاه علوم و فنون دریایی مقرر شد تا دو بلوک از منازل مسکن مهر آبادان تحویل این دانشگاه شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار