تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لاهیجان‌زاده خبر داد:
ارایه آموزش‌های زیست‌محیطی به دانش‌آموزان خوزستانی
محیط‌یاران در چند سال آینده مسئولیت‌های بزرگی خواهند داشت و باید افرادی را که موجب تخریب محیط زیست در این چند سال شده‌اند، بازخواست کنند
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در 30 تا 40 سال گذشته مدیرانی در مقاطعی بر سر کار آمدند و به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت در عرصه محیط زیست اقداماتی انجام دادند که ثمره آن خشک شدن تالاب‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و آلودگی آب و هوای خوزستان بوده است.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده در مراسم گردهمایی یک‌هزار نفری محیط‌یاران شهرستان‌های اهواز و کارون که امروز (7 اردیبهشت ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: محیط‌یاران در چند سال آینده مسئولیت‌های بزرگی خواهند داشت و باید افرادی را که موجب تخریب محیط زیست در این چند سال شده‌اند، بازخواست کنند.

وی ادامه داد: افرادی که موجب تخریب محیط زیست شده‌اند باید از نسل جوان عذرخواهی کنند زیرا تا 30 سال پیش، استان خوزستان آب و هوای پاکی داشت. در 30 تا 40 سال گذشته مدیرانی در مقاطعی بر سر کار آمدند که به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت، اقداماتی در عرصه محیط زیست انجام دادند که ثمره آن خشک شدن تالاب‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و آلودگی آب و هوای استان خوزستان بوده است.

لاهیجان‌‌زاده گفت: در حال حاضر نیز چنین نگرش‌هایی که پایه آگاهانه ندارد، در بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مسئولان در عرصه محیط زیست وجود دارد که این به عدم شناخت از حوزه محیط زیست و عدم سرمایه‌گذاری در آموزش مسایل محیط زیست برمی‌گردد.

وی افزود: مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان در این راستا تصمیم گرفته که به صورت گسترده به آموزش دانش‌آموزان در مدارس بپردازد؛ این آموزش‌های زیست محیطی چند سالی است که آغاز شده و بر اساس رصدهایی که در جامعه استان صورت گرفته، نتایج حاکی از اثرگذاری این طرح در بین دانش‌آموزان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در این زمینه و در آموزش‌های محیط زیستی مستقیم و چهره به چهره، تاکنون 156 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان خوزستان آموزش دیده‌اند. از این تعداد، بیش از 85 هزار دانش‌آموز به 66 مدرسه شهرستان‌های اهواز و کارون تعلق داشته و بیش از 40 مربی به تدریس دانش‌آموزان پرداخته‌اند.

وی با اشاره به حضور 1000 محیط‌یار آموزش‌دیده در اجرای فاز چهارم طرح محیط‌یار در خوزستان گفت: در این زمینه مجموعه آموزش و پرورش استان بسیار کمک کرده است. مدیران و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز با حداقل امکاناتی که داشته‌اند در این راستا بسیار فعال بوده‌اند.

لاهیجان‌زاده افزود: امید است که در آینده کتابخانه‌های محیط زیستی در مدارس استان خوزستان برپا شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار