تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۱۱۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم کنترل کیفیت آب شرب در مناطق سیل‌زده شوش
فرماندار شهرستان شوش بر ضرورت کنترل کیفیت آب شرب مناطق سیل‌زده تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت با مدیریت صحیح نسبت به این امر اقدام کند
فرماندار شهرستان شوش بر ضرورت کنترل کیفیت آب شرب مناطق سیل‌زده تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت با مدیریت صحیح نسبت به این امر اقدام کند.

رضا نجاتی فرماندار شوش در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه خدمات‌رسانی و رسیدگی به وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده، اظهارکرد: در جریان سیل اخیر از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده و با مدیریت صحیح جلوی هرگونه خسارات جانی احتمالی گرفته شد.

وی افزود: در این مدت بیش از 700 نفر از روستائیان مناطق سیل‌زده توسط مرکز بهداشت شهرستان مورد ویزیت رایگان قرار گرفتند.

فرماندار شوش همچنین از انجام بیش 75 مورد نمونه‌برداری بهداشتی از آب شرب روستاهای سیل‌زده خبرداد و گفت: تاکنون هیچ‌گونه موارد ابتلا به بیماری‌های روده‌ای در گزارش نشده است.

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش همچنین از اداره دامپزشکی شهرستان خواست تا با همکاری بخشداری و دهیاران نسبت به معدوم‌سازی و از بین بردن لاشه‌های به‌جا مانده از حیوانات اهلی و وحشی که احتمالا در سیل اخیر تلف شده و در مسیر رودخانه و روستاها باقی مانده‌اند، با رعایت بهداشت و نظارت دامپزشکی، اقدام کند تا محیط پاکسازی شود.

وی گفت: هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر ديابت و آگاه‌سازي مردم نسبت به اين بيماري نامگذاری شده است که باید با آموزش نکات و توصیه‌های بهداشتی در این خصوص زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری را در جامعه فراهم کنیم.

نجاتی از مسئله بهداشت به عنوان یک موضوع همگانی یاد کرد و گفت: تمام مردم و ادارات باید در کنار مرکز بهداشت همکاری جدی را در امر بهداشت و آگاه‌سازی جامعه داشته باشند.

فرماندار شهرستان شوش شروع گرما را فصل شیوع انواع بیماری‌های روده‌ای عنوان و تاکیدکرد: نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و سالن‌های غذاخوری باید در اولویت کاری مرکز بهداشت در این فصل از سال قرار گیرد.

غلامرضا ميرزايي، سرپرست مركز بهداشت شهرستان شوش نيز در اين نشست گزارشي از عملكرد اين مركز ارائه كرد.

ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از بیماری التور در فصل گرما، توجه به كلرزني آب شرب در روستاهای سیل‌زده و رسیدگی جدی به وضعیت بهداشتی روستاها، از مهمترين موارد مطرح شده در شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان شوش بود.

شهرستان شوش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار