تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۱۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه‌آهن جنوب خبر داد:
ظرفیت جابه‌جایی 10 میلیون تن بار در خوزستان
در حال حاضر در استان خوزستان نزدیک به 10 میلیون تن ظرفیت و در خارج از استان بیش از 6 میلیون تن ظرفیت جابه‌جایی بار وجود دارد
مدیر کل راه‌آهن جنوب گفت: در حال حاضر در استان خوزستان نزدیک به 10 میلیون تن ظرفیت و در خارج از استان بیش از 6 میلیون تن ظرفیت جابه‌جایی بار وجود دارد.

عبدالکریم درویش‌زاده ظهر امروز در نشست فعالان حمل‌ونقل ریلی دریایی ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات بخش حمل‌ونقل ریلی بندر خرمشهر اظهار کرد: در رابطه با اتصال خط ریلی شلمچه - بصره توافقاتی با کشور عراق صورت گرفته و مقرر شده پلی به طول 700 متر بر روی اروندرود احداث شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان نزدیک به 10 میلیون ظرفیت و در خارج از استان بیش از 6 میلیون تن ظرفیت جابه‌جایی بار وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه روزانه 12 هزار تن مصالح ساختمانی به مرز شلمچه وارد می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه راه آهن هیچ سهمی در این رابطه ندارد و ما درباره بحث تعرفه‌ها آمادگی هر نوع همکاری با بندر خرمشهر را داریم.

* سهم 10  میلیون تنی حمل‌ونقل ریلی خوزستان در سال 94

در ادامه این نشست مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امیدواریم با همکاری اپراتورها و شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در حوزه ریلی و دریایی بتوانیم عملیات حمل‌ونقل ریلی در بندر خرمشهر را فعال‌تر از گذشته کنیم.

سید مرتضی علی احمدی افزود: سهم حمل‌ونقل ریلی در بنادر کشور در سال93 به میزان 8 و نیم میلیون تن بوده و در سال 94 به بیش از 10 میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات بسیار خوبی در زمینه حمل‌ونقل کانتینر فراهم شده است و در سال 95 هدفگذاری 30 درصدی را در این عرصه در نظر گرفته‌ایم.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست، صاحبان کالا و نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به بیان مشکلات و انتظارات خود پرداختند.

پس از پایان این نشست، بازدید میدانی از پایانه ریلی، محوطه‌ها، ترمینال‌ها و تجهیزات مجتمع بندری خرمشهر توسط میهمانان انجام شد.

پروژه حمل‌ونقل ریلی در بندر خرمشهر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

خط راه آهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول، 7 هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به‌طول یک کیلومتر، ساختمان اداری به مساحت220  متر مربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی توزین در حال حرکت با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد، به شبکه سراسری راه آهن کشور متصل است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار