تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
عدم پرداخت خسارت بیمه کشاورزی دوساله شد
صندوق بیمه کشاورزی خسارت کشاورزانی را که محصولاتشان را بیمه کردند در طی ۲سال پرداخت نکرده است
عضو کمیسیون کشاورزی ، اب و منابع طبیعی مجلس گفت: صندوق بیمه کشاورزی خسارت کشاورزانی را که محصولاتشان را بیمه کردند در طی ۲سال پرداخت نکرده است.

عباس پاپی  زاده درباره  خسارت  سیل  در اراضی کشاورزی  دزفو ل ، تصریح کرد:  کشاورز دزفولی برطبق خسارت سیل  نمی تواند امسال محصول را به بازار کشاورزی  عرضه کند بنابراین   باید  سیاست های اقتصادی  لحاظ شود که کشاورز فصل  بعدی برداشت  را از دست ندهد.

 نماینده  مردم دزفول  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  اگر پرداخت خسارت به کشاورز  در  زمان مناسب و پرداخت منطقی داشته  باشد ، بدیهی  است  که کشاورز می تواند درفصلی  بعدی برداشت سود  مناسبی را رقم بزند ، ادامه داد: صندوق  بیمه کشاورزی خسارت کشاورزانی  را  که محصولاتشان  را بیمه  کردند در طی  2سال پرداخت  نکرده  است.

پاپی زاده، ادامه داد:کشاورزانی  که حق  بیمه  را مرتب به صندوق بیمه  کشاورزی پرداخت کردند  بدیهی  است که  باید بهای  خسارت  کشاورزی  را به میزان  لازم  دریافت کنند ولی متاسفانه کشاورزانی  که محصولاتشان  را بیمه کردند در  طی دوسال بهای خسارت تخریب محصولاتشان را دریافت نکرده اند.

 وی با بیان اینکه سیل بناهای برخی  منازل دچار آسیب جدی کرده است، تصریح کرد: متاسفانه  برخی از خانو ارها مجبور هستند  در حیاط منزل زندگی کنند زیرا گل و لای به بناهای خانه های مسکونی نفوذ کرده است و از همین رو امیدواریم  بنیاد  مسکن حداکثر  تسهیلات  را در اختیار  مردم قرار دهد و برای بازسازی  در حوزه راه  نیز  وزارت  راه وترابری باید  ورودی قاطع داشته باشد.  

 وی یادآورشد:  دزفو ل  یکی  از مراکز مهم تولید کشاورزی در کشور به شمارمی آید   اما متاسفانه با خسارت  ناشی ازسیل  بدیهی است دزفول که قطب صیفی جات کشور است نمی تواند مانند گذشته این گونه محصولات  را وارد بازار کشاورزی کند.

نماینده مردم دز فول در مجلس ، ادامه  داد:  وقوع سیل  در فصل  برداشت  محصولات  کشاورزان پیوسته است  بنابراین  کشاورز   سرمایه ای  ثابتی که  از   بانک ها  وام می گیرند به جهت  تولید صرف کرده است  و این در حالی است که  با نکها  ضما نت های اجرایی  را به  اجرا می گذارند  بنابراین  ما خواستار تمدید وام  ها  در شرایطی هستم که دولت نیز  تهمیداتی بی اندیشند که سود و جریمه  وام  با توجه  به وضعیت  کنونی  بخشید شود زیرا کشاورزان تا یکسال آینده  درآمدی ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی  مجلس  با بیان اینکه برارود خسارت  برای سیل  دزفول  تخمین  زده شد ه است، گفت: دزفول یکی  از قطب  تولیدات صیفی  جات در  کشور  به شما ر می آید  و این در حالی است که سیل بخشی تولیدات این منطقه  ازبین رفته است بنابراین جا دارد بیمه کشاورزی در این راستا حضور چشمگیری  داشته  باشد.
:
:
:
آخرین اخبار