تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۱۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر ايمن شد
با خارج سازي شناور 45 متري از اروند رود از سوي شركت تايدواتر، دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر ايمن شد
مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر گفت:با خارج سازي شناور 45 متري از اروند رود از سوي شركت تايدواتر، دهانه ورودي اروندرود به خرمشهر ايمن شد.

عادل دريس چهارشنبه با اعلام اين خبر گفت:مغروقه «نصرالله» به طول 45 متر پس از چند ماه عمليات پيچيده با كمك بخش خصوصي از اروندرود خارج سازي شد.

وي ادامه داد:بخش زيادي از عمليات خارج سازي اين شناور سال گذشته صورت گرفت و بخشي از آن نيز به پايان رسيد و با اجراي اين مهم، دانه ورودي رود اروند به خرمشهر ايمن سازي شده است.

دريس گفت:به دليل پوسيدگي شديد و مدفون بودن اين مغروقه زير گل و لاي، اين مغروقه به روش برش كاري و پس از انجام عمليات لايروبي و گل‌شويي شناورسازي شد كه اين عمليات از پيچيده‌ترين و مشكل‌ترين عمليات‌هاي شناورسازي مغروقه‌ها در ايران بود.

مدير بندر و دريانوردي خرمشهر در ادامه سخنانش همچنين از آماده‌سازي تجهيزات براي آغاز عمليات شناورسازي مغروقه «عسلو» از سوي شركت تايدواتر خبر داد و افزود:اين شناور به طول 45 متر و در محدوده شناور نصرالله قرار دارد و پس از ابلاغ سازمان بنادر عمليات خارج‌سازي شناور آغاز مي شود.

11 فروند مغروقه طي سال گذشته با حمايت سازمان بنادر و دريانوردي از آبراه اروند و رودخانه كارون خارج شده است.

تاكنون بيش از 160 فروند مغروقه از آب هاي اروند و كارون خارج سازي شده است كه اين تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه كارون مي باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار