تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:
ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون ارشد در دانشگاه صنعت نفت
معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه صنعت نفت با بیان جزئیات پذیرش بدون آزمون دوره‌های کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: متقاضیان می‌توانند تا اواخر خردادماه برای ثبت‌نام به سایت دانشگاه مراجعه کنند
معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه صنعت نفت با بیان جزئیات پذیرش بدون آزمون دوره‌های کارشناسی‌ارشد این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، گفت: متقاضیان می‌توانند تا اواخر خردادماه برای ثبت‌نام به سایت دانشگاه مراجعه کنند.

دکتر عباس هلالی‌زاده در خصوص جزئیات پذیرش بدون آزمون در این دانشگاه، اظهار کرد: مطابق آیین‌نامه استعدادهای درخشان متقاضی باید جزو 10 درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشد؛ در صورت ارائه درخواست‌ بیش از ظرفیت متقاضیان با یکدیگر مقایسه و دانشجویان برتر جذب می‌شوند.

وی در خصوص ظرفیت این پذیرش‌، گفت: بر اساس آیین‌نامه به ازای هر 10 دانشجوی کارشناسی‌ارشد با آزمون، می‌توانیم یک دانشجوی استعداد درخشان پذیرش کنیم که ظرفیت دوره‌های کارشناسی‌ارشد بدون آزمون در دانشکده اهواز در رشته‌های مهندسی نفت، مهندسی مکانیک و مهندسی فرآوری و انتقال گاز بدون تغییر نسبت به سال گذشته به‌ترتیب چهار، یک و 2 نفر است.

معاون آموزشی و تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه صنعت نفت افزود: داوطلب باید یک گواهی از دانشگاه محل تحصیل خود در دوره کارشناسی اخذ کند که نشان دهد وی جزو 10 درصد برتر ورودی خود بوده است؛ همچنین در کارنامه کارشناسی دانشجو، درصورتی که کار پژوهشی نیز داشته است، بهتر است این موضوع را قید کنند.

هلالی‌زاده تصریح کرد: زمانی که سازمان سنجش نتایج کنکور کارشناسی‌ارشد را اعلام می کند، به دانشگاه‌ها برنامه‌ای ابلاغ می‌شود که بر اساس آن متقاضیان پذیرش بدون آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی هر دانشگاه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند؛ دانشجویان تا اواخر خردادماه برای ثبت‌نام فرصت دارند و نتایج پذیرش معمولاً نیمه دوم مردادماه اعلام می‌شود.

وی پذیرش بدون آزمون را تصمیمی منطقی از سوی وزارت علوم خواند و خاطرنشان کرد: این طرح مناسب آن‌دسته از افرادی است که در دوران لیسانس از وضعیت تحصیلی مناسبی برخوردار بوده‌اند و دانشگاه‌ها هم از طریق این روند دانشجویانی را پذیرش می‌کنند که از نظر علمی قوی و درس‌خوان هستند.

هلالی‌زاده ادامه داد: در یک دوره چهارساله جزو نفرات اول کلاس باقی‌ماندن، بسیار مشکل است و دانشجویی که این کار را انجام می‌دهد دانشجوی بسیار خوبی است؛ دانشگاه صنعت نفت تا کنون از این‌گونه دانشجویان بسیار راضی بوده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار