تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان:
سیل 4هزار میلیارد ریال به كشاورزی خوزستان خسارت زد
رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان خسارت وارده به بخش كشاورزی ، دام و شیلات این استان ناشی از سیل و طغیان رودخانه دز در فروردین ماه امسال را چهار هزار و 810 میلیارد ریال عنوان كرد
رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان خسارت وارده به بخش كشاورزی ، دام و شیلات این استان ناشی از سیل و طغیان رودخانه دز در فروردین ماه امسال را چهار هزار و 810 میلیارد ریال عنوان كرد.

كیخسرو چنگلوایی روز چهارشنبه در نشست شورای كشاورزی شوش در محل فرمانداری این شهرستان افزود:به بخش زراعت ، باغبانی ، دامپروری ، شیلاب و نیز زنبورداری استان خوزستان بر اثر سیل اخیر خسارت سنگین وارد شده است.

وی با بیان اینكه كشاورزان ، دامداران و فعالان بخش شیلات در 27 شهر خوزستان بر اثر سیل و بارندگی شدید متحمل خسارت سنگین شده اند اظهار كرد:چهار هزار و 500 راس دام سنگین و سبك نیز در جریان سیل تلف شدند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان با تاكید بر ضرورت تسریع در جبران خسارت كشاورزان ، دامداران و شیلات با توجه به حجم خسارت وارده افزود: علاوه بر صندوق بیمه محصولات كشاورزی ، پرداخت خسارت كشاورزان ، دامداران و نیز بخش شیلات از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دست پیگیری است.

فرماندار شوش نیز با ارایه گزارشی از سیل اخیر و خسارت وارده به زیر ساخت های این شهرستان در بخش های مختلف گفت:طغیان رودخانه دز در اواخر فروردین ماه موجب آب گرفتگی و یا خسارت به 19 روستای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شد.

رضا نجاتی افزود:طبق بررسی به عمل آمده هشت هزار و 500 نفر به طور مستقیم درگیر این حادثه بودند.

رییس ستاد بحران شهرستان شوش مجموع خسارت وارده به زیر ساخت های مناطق روستایی از جمله بخش راه ، تاسیسات آبرسانی ، تاسیسات شهری و نیز بخش كشاورزی را در مجموع تاكنون 800 میلیارد ریال عنوان كرد و افزود:احتمال افزایش این رقم با بررسی دقیق خسارت وارده به سایر بخش ها وجود دارد.

وی خسارت وارده به بخش كشاورزی این شهرستان را 480 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این خسارت شامل نابودی كامل ششهزار و 500 هكتار مزارع به میزان 100 درصد و خسارت 10 تا 40 درصدی به 11 هزار و 500 هكتار مزرعه می باشد.

شهرستان شوش با 220 روستا و بیش از 200 هزار نفر جمعیت در فاصله 100 كیلومتری اهواز مركز استان خوزستان واقع است.

افزایش دبی رودخانه دز از 300 متر مكعب برثانیه در شرایط عادی به 4 هزار و 500 متر مكعب بر ثانیه در اواخر فروردین ماه امسال موجب طغیان این رودخانه شد.

طغیان رودخانه دز موجب شد تا علاوه بر تعدادی از روستاهای شمال خوزستان مزارع كشاورزی به زیر آب رفته و زیر ساخت های بخش كشاورزی ، دام و شیلات دچار خسارت سنگین شوند.

خوزستان با داشتن 870 هزار هكتار اراضی آبی، 350 هزار هكتار اراضی دیم و 68 هزار هكتار باغات سالانه 138 نوع محصول زراعی، باغی و شیلاتی با بیش از 14.5 میلیون تن تولید می كند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار