تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنرانی عارف در دانشگاه شهید چمران اهواز
حضور پرشور مردم در انتخابات ، نظام را از تمامی توطئه ها مصون می دارد و مردم با حضور در صحنه می توانند حماسه هفتم اسفندماه را تكمیل كرده و نقش موثری در سیاست های داخلی و خارجی كشور ایفا كنند
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات ، نظام را از تمامی توطئه ها مصون می دارد و مردم با حضور در صحنه می توانند حماسه هفتم اسفندماه را تكمیل كرده و نقش موثری در سیاست های داخلی و خارجی كشور ایفا كنند.

محمدرضا عارف روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشكده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز در حمایت از فهرست امید در حوزه انتخابیه اهواز اظهاركرد: انتخابات و برگزاری پرشور آن در مقابل تمامی توطئه های و تهدیدها مصونیت به نظام داده و باعث ارتقای جایگاه نظام در منطقه و جهان خواهد شد.

وی با بیان این كه حضور در بین دانشجویان كه در تمامی صحنه های انقلاب نقش كلیدی داشته و دارند یك ضرورت است گفت: از آن جا كه یك رهبر، یك نظام و یك وطن داریم و بی شك با تعامل و گفت و گو می توانیم آن هایی را كه همسو هستند با شتاب بیشتر پیش برده و اختلاف نظرها را با آنهایی كه همسو نیستند با گفت و گو به حداقل برسانیم.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور دوقطبی كردن نظام را منافع یك گروه در كشور دانست و گفت: تلاش ما بر این است تا از این دوقطبی كردن در نظام جلوگیری كنیم چرا كه آثار مخرب این نگاه را در سه دهه گذشته دیده ایم و پاسخ مردم را نیز به این نگاه شنیده ایم اما نمی دانیم این گروه به چه دلیل قصد ندارد دست از این نگاه بردارد.

وی خوزستان را سرزمین مجاهدان ،سرداران بزرگ اسلام و سرزمین ایثار و از خودگذشتگی و پاسداری از ارزش های اسلامی دانست و افزود: اسفندماه متوسط حضور مردم خوزستان در انتخابات 70 درصد بوده كه این میزان هشت درصد از متوسط كل كشور بیشتر است و جا دارد از این جهت گیری ارزشمند خوزستانی ها تقدیر كنیم و انتظار می رود كه در مرحله دوم نیز مردم با همین شور و نشاط در تكمیل حماسه ای هفتم اسفند حضور یابند.

عارف با بیان این كه پرشور برگزار كردن انتخابات به نظام مصونیت می دهد گفت: درخصوص جایگاه انتخابات بحث های زیادی بوده كه درفرمایشات امام خمینی( ره )، رهبر معظم انقلاب و در قانون اساسی بر سادگی و پر شور و نشاط بودن آن تاكید فراوان شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور گفت: حماسه 24 خرداد سال 1392 یك حماسه به یاد ماندنی و ارزشمند بود كه عزت ملی را به دنبال داشته و نتیجه آن این بود كه غرب كه در دولت گذشته هر روز به دنبال تحریم جدیدی بود این بار پای میز مذاكره كشیده شد.

وی افزود: لغو تمامی تحریم های ظالمانه و استفاده از حق طبیعی ما از فناوری های پیشرفته و هسته ای از جمله خواسته های ما از غرب بود كه با درایت تیم مذاكره كننده و اقتدار نظام غرب را وادار به تمكین كرد.

عارف ادامه داد: درحماسه 1392 یك فضای سكوت و سكون بر بخش هایی از جریانات سیاسی كشور حاكم بود و فضای دانشگاه ها با نگاه تنگ نظرانه امنیتی شده بود و آن دوران بود كه جریان اصلاح طلب به میدان آمد و نشان داد كه هیچ گاه منافع ملی را فدای منافع فردی،جبهه ای و سیاسی خود نكرد.

وی ادامه داد: پیام اصلی حماسه 24 خرداد سال 1392 تغییر در مدیریت قوه اجرایی در چارچوب قانون اساسی بود كه این امر با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید محقق شد و معمار آن نیز جوانان بودند كه از ما استمرار آن را خواستار شدند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور گفت: جریانات سیاسی كشور باید ساز و كار رقابت سالم را بپذیرند چرا كه با برچسب زدن و تهمت زدن نمی توانیم شكست رقیب را طراحی كنیم.

وی به نقش قوه مقننه و عملكردش در ارتباط با دولت و تدبیر و امید اشاره كرد و گفت: دولت تدبیر و امید یك میراثی را كه از دولت گذشته باخود به همراه داشت 600 هزار میلیارد تومان بدهی معادل 20 سال بودجه عمرانی دولت بود.

عارف تصریح كرد:هیچگاه قصد سیاه نمایی نداریم ولی واقعیت ها باید گفته شود و نمی خواهیم به گذشته بازگردیم چرا كه نگاه ما به آینده است اما از رقبای خود انتظار داریم باتوجه به این شرایط نهایت اخلاق را رعایت كنند.

وی بیان كرد: برای ما سوء استفاده از بیت المال حرام است اما در زمانی كه احساس می كنیم باید در كنارجوانان باشیم و در راستای منافع ملی سخن بگوییم در جمع دانشجویان حضور خواهیم داشت.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور گفت: دانشجویان در بدترین شرایط 80 درصد با یكدیگر وجوه مشترك دارند و نباید این میزان را كنارگذاشته و به 20 درصد اختلاف نظر توجه كنند ولی متاسفانه اگر جریان های بیرون دانشگاه به جریانات درون دانشگاه خط ندهند، این 20 درصد هم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در دانشگاه جریانات اصلاح طلب و اصولگرا را جدای از هم نمی دانیم و هر دو جناح برای ما قابل احترام هستند چرا كه همگی فرزندان ما بوده و تعالی كشور را خواهان هستند و در زمان حاضر نیاز است براساس وجوه مشترك حركت كرد.

عارف تاكید كرد:حضور حداكثری مردم در انتخابات با مشاركت جدی و استفاده از تمامی ظرفیت جبهه اصلاحات، پایبندی به همه ارزش ها و آرمان های انقلاب، مطالبات مردم در جهت پیشرفت و توسعه كشور ، تحقق سند چشم انداز 20 ساله از جمله برنامه های ما پیش از ورود به عرصه انتخابات بود.

وی ادامه داد: درسال 1384 با جمع بندی سه برنامه توسعه سند چشم انداز 20 ساله طراحی شد و به تایید رهبر معظم انقلاب رسید اما باید از دولت پیشین پرسید كه باگذشت دو برنامه چهارم و پنجم چه كارهایی در جهت رشد و تعالی كشور انجام داده است؟ در بخش های علمی، اقتصادی و عمرانی چه كرده است؟ در زمینه كاهش اعتیاد و بیكاری جوانان چه كرده است ؟ برای قرارگرفتن در رتبه های بین المللی چه كرده است؟ در خصوص این مسائل دولت پیشین باید پاسخگوی برنامه های چهارم و پنجم به مردم باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور گفت: در آن دوران سرپرستان خانوار در تهیه امكانات اولیه زندگی خود مانده بودند و اگر دولت تدبیر و امید روی كار نمی آمد به كجا می خواستیم برویم به همین دلیل ما باید با تغییر در مجلسی كه خانه ملت است این مشكلات را برطرف می ساختیم، مجلسی كه دغدغه اصلی آن مطالبات مردم و مبارزه با فقر باشد و از حق قانونی نظارت خود برای پیشبرد برنامه ها نه برای مچ گیری و تسویه حساب استفاده كند.

وی با بیان این كه برنامه 20 ساله را ما در 10 سال انجام خواهیم داد گفت: به پشتوانه مردم می توانیم اهداف سند چشم انداز را در برنامه های ششم و هفتم محقق كنیم اما در زمان حاضر نظام ما بیش از هر زمانی به آرامش نیاز دارد و از جوانان خواستاریم در جلسات خود از تمامی كلمات تنش زا خودداری كرده اما مطالبات خود را جدی پیگیری كنند.

عارف به ایجاد دو جبهه شناسنامه دار در كشور اشاره كرد و گفت: یكی از برنامه های جدی و آرزوی دیرینه ما داشتن دو جبهه شناسنامه دار است كه در قالب دو جبهه باهم رقابت كنند چرا كه اعتقادی به نظام تك حزبی نداریم و نتایج مثبت آن را در انتخابات اخیر مشاهده كردیم.

وی افزود: برخی ها معتقدند كه در مرحله دوم انتخابات مشاركت مردم كمتر است اما امید می رود مردم با حضور پرشور خود در انتخابات دهم اردیبهشت خلاف این نظر را ثابت كنند.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور همچنین رعایت اخلاق را یكی از ضرورت های مهم رقابت سالم دانست و گفت: باید از هرگونه تخریب در رقابت پرهیز كرد چرا كه از طریق تخریب نمی توان به نتیجه رسید.

محمد رضا عارف رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان كشور روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشكده علوم د انشگاه شهید چمران اهواز حاضر شد و دقایقی را برای حمایت از لیست امید در شهرستان اهواز سخنرانی كرد.

در این مراسم همایون یوسفی و جواد كاظمی نسب الباجی و علی ساری كاندیداهای اصلاح طلب حوزه انتخابیه اهواز حضور داشته اما به دلایل خاصی پیش از آغاز مراسم سالن را ترك كردند و به گفته برخی افراد مسئول آن ها مجوز حضور در این مراسم را نداشتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار