تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
سیلاب خوزستان تلفات جانی نداشت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکی از نقاط مثبت و قوت سیل این بود که خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیم
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکی از نقاط مثبت و قوت سیل این بود که خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیم.

علی خدادادی با اشاره به ارزیابی خود از خدمات رسانی هلال احمر خوزستان به سیل زدگان در سیلاب اخیر اظهار کرد: خوشبختانه با پیش بینی هواشناسی و اعلام وضعیت نارنجی در شعب جمعیت هلال احمر استان و با مراجعه به مراکزی که در معرض سیل به ویژه حاشیه غربی و شرقی دز و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص از طریق منابع مختلف و حضور در محل توانستیم آمادگی لازم را برای روستاییان به منظور کاهش آسیب های ناشی از سیل به ویژه خسارات جانی و مالی فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی هلال احمر آموزش مقابله با بلایای طبیعی به منظور کاهش صدمات ناشی از این بلایا و نداشتن آسیب جانی است و یکی از نقاط مثبت و قوت سیل این بود که خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در خصوص تلفات دامی و آسیب های ناشی از تخریب مزارع اگر این اطلاع رسانی های اولیه نبود خسارات بیشتری نسبت به خسارت های فعلی اتفاق می افتاد و توانستیم گام هایی را در خصوص اطلاع رسانی، امدادرسانی و نجات کسانی که در معرض سیل بودند با استفاده از انواع وسایل نقلیه، قایق و بالگرد برداریم.

خدادادی اضافه کرد: پس از عملیات نجات و انتقال افراد، برپایی اردوگاه و مهیا کردن شرایط اقلام مورد نیاز سیل زدگان در اختیار آنها قرار گرفت. در کنار این فعالیت هایی انجام دادیم خلأهایی که در این فعالیت ها از نظر لجستکی و نیروی انسانی وجود داشت خیلی برای ما مهم بود.

وی عنوان کرد: این خلاء حس می شد که افراد معتمدی باید باشند تا بتوانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و از طریق آنها به سیل زدگان رسیدگی کنیم. برای هلال احمر در کنار مردم بودن و مردمی بودن مهم است که قبل از خدمات رسانی به آنها افزایش تاب آوری سیل زدگان کنارشان باشیم تا آلام شان تسکین پیدا کند و به آنها اطمینان دهیم که مشکلات شان را پیگیری و نیازهایشان را برطرف می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: در زمان بحران باید بتوانیم خودمان را اثبات کنیم و این سیلاب مانوری برای ما بود تا بتوانیم اشکالات خودمان را در آینده برطرف کنیم که یکی ضعف های لجستیک و توانمندی نیروی انسانی و استفاده بهینه و بیشتر از منابع انسانی بومی و منطقه ای است تا بتوانیم از آنها به عنوان داوطلب بهره ببریم.

خدادادی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون برخی انتقادات نسبت به کم کاری های صورت گرفته در زمان بروز سیلاب گفت: بر اساس ضوابط عمل می کنیم و نمی توانیم به شکل افسارگسیخته امکانات بدهیم و باید بر اساس ضوابط عمل کنیم.

وی با بیان اینکه خط مشی هلال احمر انجام ندادن کار تبلیغی است و فقط وظیفه خودمان را انجام کار و ارائه گزارش آن می دانیم و برای فعالیت های خود تبلیغ نمی کنیم، تأکید کرد: با تمام توان در صحنه ظاهر شدیم و افتخار همین است که مردم احساس کنند، جمعیت هلال احمر صادقانه در کنار آنها حضور دارد و البته اگر در جایی هم قصوری بوده از مردم عذرخواهی می کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار