تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۲۱۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
يك مسئول:
صنايع الكترونيك خوزستان مورد حمايت قرار مي گيرد
وجود فناوري ، در صنايع پيشرفته است و هسته اصلي صنايع پيشرفته حوزه الكترونيك است و 70 درصد سهم و درآمد ريالي صنايع از بخش الكترونيك است
مديرعامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك كشور آمادگي اين صندوق را براي حمايت از صنايع الكترونيك خوزستان اعلام كرد.

علي وحدت در جمع تعدادي از صنعتگران استان در سرسراي اداري سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان اظهار كرد: اين صندوق 15 سال است كه با عضويت هفت وزير راه اندازي شده و در اين مدت درخواستي از استان خوزستان از اين صندوق دريافت نشده است.

وي گفت: وجود فناوري ، در صنايع پيشرفته است و هسته اصلي صنايع پيشرفته حوزه الكترونيك است و 70 درصد سهم و درآمد ريالي صنايع از بخش الكترونيك است.

مديرعامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك كشور بيان كرد: بهترين و فعال ترين دانشجويان و دانش آموزان تحصيل كرده در حوزه الكترنيك وجود دارد كه متاسفانه سهم اين افراد در صنايع بسيار كم است.

وي عنوان كرد: در سهم صنعت كشور تنها سه درصد به حوزه الكترونيك تعلق يافته است و در دولت يازدهم براي تقويت اين صندوق كار شده است.

وحدت افزود: اقتصاد دانش بنيان محور اقتصاد مقاومتي است و پايه آن بر اساس دانش است.

وي عنوان كرد: در سال هاي گذشته بحث فناوري يك بحث دكوري و تنها در قالب مقالات بود اما امروزه از ظرفيت هاي درآمد زا استفاده مي شود.

مديرعامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك كشور در ادامه اضافه كرد: نگاه منفي از صنايع بالا دستي وجود دارد و اين نگرش وجود دارد كه صنايع بالادستي مانع رشد صنايع پايين دستي مي شود اما مي توان به صنايع بالا دستي به عنوان يك ظرفيت نگاه كرد و صنايع پايين دستي مي تواند در بخش هاي مختلف صنايع بالادستي فعاليت داشته باشد.

وحدت افزود: در حوزه كشاورزي خوزستان با توجه به رونق و وسعتي كه دارد صنايع پايين دستي به طور گسترده مي تواند وارد شود و فعاليت كند.

وي بيان كرد: اين صندوق مي تواند تسهيلاتي را با كارمزد شش تا 18 درصد به صاحبان صنايع به ويژه در بخش الكترونيك پرداخت كند از توليدات آزمايشگاهي تا توليدات كارخانه اي اين صندوق توانايي حمايت دارد.

مديرعامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك كشور گفت: سال گذشته يك هزار و 200 طرح از سطح كشور به صندوق اعلام شد كه از اين تعداد 800 طرح تسهيلات دريافت كردند كه بالغ بر يك هزار و 500 ميليارد ريال به اين تعداد طرح تسهيلات پرداخت شد.

وحدت گفت: اين صندوق در بخش هاي مختلف از جمله خدمات مهندسي، آموزش هاي تخصصي، مطالعات و تحقيقات بنيادي، خريد، انتقال و جذب و توسعه فناوري پيشرفته فعال است.

وي عنوان كرد: اين صندوق صنايع يارانه اي،قطعات الكترونيك، صنايع ارتباطي، الكترونيك كاربردي و الكترونيك نوري را پوشش مي دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار