تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع محرومیت‌ها و ایجاد اشتغال اولویت مردم در انتخاب نماینده
رفع محرومیت‌ها، دلسوزی و ایجاد اشتغال اولویت مردم در انتخاب نماینده همزمان با پایان یافتن تبلیغات دور دوم کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم «ایذه و باغملک» از اولویت‌های خود برای انتخاب نماینده سخن گفتند

بالاخره تب و تاب تبلیغات دور دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه انتخابیه استان خوزستان که به این مرحله راه پیدا کرده بودند صبح امروز به پایان رسید و مردم باید صبح فردا در کنار خلق حماسه به‌یاد ماندنی دیگر و انتخاب وکلای خود برای حضور در خانه ملت به پای صندوق‌های رای بروند.

بدون شک تب و تاب روزهای گرم اردیبهشت در جلوی ستادهای انتخاباتی و شور حضور در نشست‌ها و جلسات کاندیدا‌ها، فردا با حضور در عرصه رقابت و اخذ رای کامل خواهد شد، رای‌هایی که با حضور حداکثری مردم مسئولیت نماینده جدید را سنگین‌تر و چند برابر خواهد کرد.

با این وجود مردم از نمایندگان خود خواسته‌هایی را دارند و ملاک اصلی انتخاب هر فرد را بر معیارهای مورد نظر خود دانسته و سعی در انتخاب فردی که به این ملاک‌ها نزدیک‌تر باشد دارند.

شهرستان‌های ایذه و باغملک یکی از 6 حوزه انتخابیه هستند که همواره شور انتخاباتی و تنور رقابت تا آخرین لحظات در آن داغ بوده و مردم با بر نیاز‌ها و خواسته‌های منطقه خود گام در انتخاب کاندیداهای مورد نظر خود می‌گذارند.

مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور این مناطق، همواره با در نظر گرفتن آیین نیک برادری با توجه به نیازها و محرومیت‌های منطقه خود، به دور از انتخاب‌های منطقه‌ای و شهر به شهر، گام در عرصه مهم انتخاب گذاشته تا با انتخاب نماینده جدید امیدوار به رفع کاستی‌های خود باشند.

آنچه که در این بین وجود دارد، پیشینه درخشان مردم این منطقه در دفاع از خاک وطن و حضور در دوران 8 سال دفاع مقدس است که حلقه‌های اتحاد و برادری این مناطق را محکم و نا‌گسستنی کرده و بدون شک این مردمان فردا با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رای علاوه بر انتخاب نماینده مورد نظر و اصلح، برگ زرین دیگری بر دفتر حماسه‌های خود خواهند افزود.

آنچه این روز‌ها موجب چند برابر شدن زیبایی‌های انتخابات و تبلیغات می‌شود، توجه به آیین برادرانه، دوری جستن از تخریب نامزد دیگر و هواداران وی و حفظ برادری است که در کنار متنوع بودن سلایق آینده‌ای روشن را برای این مناطق رقم خواهد زد.

بدون شک هر کدام از مردم این مناطق با توجه به معیار‌ها و ملاک خود در پای صندوق‌های رای حاضر خواهد شد و از این‌رو عده‌ای از شهروندان ایذه‌ای و باغملکی به گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه پرداخته و از ملاک‌ها و خواسته‌های خود از نماینده منتخب خود سخن گفتند.

*عمیق بودن محرومیت‌ها نیازمند پیگیری جدی توسط نماینده است

علی حیدری امروز با بیان اینکه دلسوزی و توجه ویژه به مردم داشتن از اولویت‌های من در انتخاب نماینده است، اظهار کرد: شهرستان ایذه با وجود اینکه چند نماینده را در سال‌های متمادی تجربه کرده است ولی هنوز به آنچه که کاستی دارد دست پیدا نکرده است.

این شهروند ایذه‌ای ادامه داد: بیکاری، نبود فرصت‌های شغلی، نبود جاده‌های مناسب، نداشتن آب شرب 24 ساعته، نبود مراکز درمانی مناسب، عدم وجود پزشکان متخصص به میزان حتی نصف جمعیت شهرستان، وجود روستاهای به معنای تمام محروم از جمله مشکلاتی است که همواره در سطح این شهرستان وجود داشته است.

وی با اشاره به وجود سد و نیروگاه کارون 3 در این شهرستان و مشکلاتی که در نبود آب برای کشاورزان منطقه در فصول گرم وجود دارد تصریح کرد: بسیار جالب است که در کنار یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاور میانه حضور داشته باشی، زمین‌های مستعد در امور کشاورزی در این منطقه باشد ولی مشکلات بی‌آبی اساسی‌ترین عامل عدم رونق کشاورزی در شهرستان باشد.

حیدری با بیان اینکه پس از سال‌ها مانور مسئولان مختلف کشوری و استانی در زمینه راه، ترانزیتی‌ترین و یکی از پر تردد‌ترین جاده‌های ایران همچنان در نبود زیرساخت‌های مناسب یک جاده جان می‌گیرد، گفت: این منطقه دچار مشکلات فراوانی است که حتی اقدام کردن برای آن‌ها به دلیل عمق داشتن مشکلات تا چند سال پیدا نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نماینده جدید با توجه و در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه، علاوه بر توجه برای خارج کردن آن از لیست تبعیدگاه‌ها، فکری اساسی برای برون رفت ایذه و باغملک و توسعه همه جانبه این مناطق به تمام معنا مستعد کند.

*مهاجرت اجباری به دلیل نبود امکانات مناسب

یکی از شهروندان باغملکی می‌گوید: عمق محرومیت‌ها و کاستی‌ها برای ایذه و باغملک به یک شکل است، آنچه را که بخواهیم بگوئیم ایذه متحول‌تر است وجود ندارد و تنها مساله جمعیت در دو شهرستان با هم تفاوت دارد.

حسین زنگنه با بیان اینکه جاده ترانزیتی همواره عاملی برای توسعه شهر‌ها و مناطق مختلف بوده است، اظهار کرد: تنها سهم مردم این مناطق از جاده حادثه است، حوادثی که بسیار کام مردم این مناطق را تلخ کرده و خسارات جبران ناپذیر را به وجود آورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌مثال ایذه و باغملک در گردشگری گفت: ایذه با تاریخ چند هزار ساله و دشت‌های زیبا، باغملک با وجود طبیعت بکر و باغات فراوان اینک باید به عنوان اصلیترین مناطق گردشگری و توریست پذیر در استان خوزستان و حتی جنوب کشور به حساب می‌آمد، اما عدم توجه و پیگیری توسط مسئولان امر باعث شد که حتی برخی از هم استانی‌ها ندانند این مناطق در استان خوزستان واقع شد یا در استان مجاور قرار دارد.

زنگنه با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین تصمیمات یک انسان کوچ اجباری از سرزمین اجدادی است که به دلیل نبود امکانات صورت می‌گیرد، تصریح کرد: روزانه شاهد کوچ بسیاری از شهروندان ایذه‌ای و باغملکی به استان‌های همجوار و یا اهواز هستیم، شهروندانی که سال‌ها با عشق و علاقه به خاک منطقه خود امید به توسعه و رفع برخی از کاستی‌ها داشته‌اند و امروز برای رفاه بیشتر مجبور به ترک دیار خود می‌شوند.

وی با بیان اینکه چرا نباید از سدهای منطقه در زمینه اشتغال و گردشگری استفاده شود خاطرنشان کرد: بدون شک در صورت توجه به اشتغال در دریاچه سد‌ها، ذهنیت منفی نسبت به این اماکن تغییر خواهد کرد و مردم دیگر به دریاچه و سد هم با دید منفی نگاه نکنند.

*ورزشکاران با هزینه‌های شخصی در رقابت‌ها حاضر می‌شوند

حسین عزیزی می‌گوید: علاوه بر مشکلات محرومیت در شهرستان‌های ایذه و باغملک، عدم حمایت ادارات و مسئولان از ورزشکاران است.

وی با بیان اینکه ایذه یکی از ورزشکارخیز‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید و این در حالی است که در اکثر زمینه‌ها در تیم‌های ملی صاحب ورزشکار است، افزود: ورزش در این شهرستان‌ها با جیب خانواده‌ها اداره می‌شود و ورزشکاران برای حضور در رشته‌های ورزشی و حضور در مسابقات عمده هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

این ورزشکار ایذه‌ای با بیان اینکه در کنار مشکلات مالی ورزشکاران مشکل شغل و بیکاری نیز وجود دارد، گفت: بدون ک یک ورزشکار برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود و رسیدن به رده‌های بالای بین المللی باید از همه نظر به ویژه پشتوانه مالی و شغلی تامین باشد.

عزیزی تصریح کرد: یک ورزشکار این شهرستان تا سن خاصی در میادین به افتخارآفرینی و کسب مدال می‌پردازد ولی با نزدیک شدن به سن ازدواج و کار مجبور می‌شود از این بین ورزش را حذف کند و به دنبال آینده خود گا‌ها در شرکت‌های عسلویه برای کارگری برود و این ترک میادین توسط قهرمانان یک فرصت سوزی بزرگ در ورزش شهرستان و حتی کشور است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم نماینده جدید با توجه به این مشکلات و تلاش برای رفع آن‌ها، بر لزوم رفع هرچه سریع‌تر آن به مسئولان کشوری و مربوطه در وزارت خانه‌ها فشار وارد کند تا ایذه و باغملک به آنچه که لایق هستند برسند.

 با توجه به حضور می‌دانی خبرنگاران این خبرگزاری در شهرستان‌های مختلف این خوزستان از جمله ایذه و باغملک، تقریبا در تمام اقشار جامعه مشکلات و معضلات بیکاری جوانان و نبود شغل در کنار ثروت ها و ظرفیت‌های ناب منطقه، محرومیت‌ها، نبود فضاهای مناسب شهری به ویژه در بحث زیرساخت‌های گردشگری، عدم توسعه یافتگی مبلمان شهری، نبود امکانات بیمارستانی و درمانی به میزان نیاز، مشکلات جاده و بسیاری دیگر از نیازهای اولیه یک جامعه شهری و روستایی را نیازهای خود و کارهای مورد انتظار وکلای جدید خود در مجلس دهم دانسته‌اند.

با این وجود انتظار می‌رود هر 18 نفر نماینده منتخب مجلس در استان خوزستان که تا روز شنبه قطعا معرفی خواهند شد، با تلاش و یک دلی خود گامی در جهت برون رفت این مشکلات در استان خوزستان و به ویژه شهرهای شمالی و شرقی استان بردارند تا حرکت‌های جدید باعث تحول عظیم و بزرگ در این دیار باشد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار