تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«جشن سرنوشت»
آغاز اخذ رای مرحله دوم انتخابات مجلس در خوزستان
کار اخذ آرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هشت صبح امروز، جمعه 10 اردیبهشت‌ماه، در یک هزار و 665 شعبه اخذ رای در سراسر خوزستان آغاز شد
کار اخذ آرای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هشت صبح امروز، جمعه 10 اردیبهشت‌ماه، در یک هزار و 665 شعبه اخذ رای در سراسر خوزستان آغاز شد.
 
طبق اعلام فرج‌الله خبیر، رئیس ستاد انتخابات استان، انتخابات مرحله دوم استان در 6 حوزه انتخابیه اصلی اهواز، مسجدسلیمان، بهبهان، ماهشهر، آبادان و ایذه برگزار می‌شود که شامل 10 حوزه فرعی است. 16 فرمانداری و 22 بخشداری در استان درگیر برگزاری انتخابات مرحله دوم هستند. در این 6 حوزه اصلی در مجموع 16 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد هشت نفر به‌عنوان نمایندگان مردم به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.
 
حوزه‌های فرعی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک (باغملک)، در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان (اندیکا، لالی و هفتکل)، در حوزه انتخابیه ماهشهر (هندیجان و امیدیه)، در حوزه اهواز (کارون، حمیدیه و باوی)، در حوزه بهبهان (آغاجاری) و در آبادان نیز بدون حوزه فرعی و به‌تنهایی به‌عنوان یک حوزه اصلی، است.
 
طبق قانون، رای‌گیری به مدت 10 ساعت انجام می‌شود و در صورتی که فرمانداران درخواست تمدید کنند، با صلاحدید وزیر کشور این ساعت می‌تواند تمدید شود اما به هر حال باید از ساعت 12 نیمه شب جمعه، شعب و صندوق‌های اخذ رای بسته و از همان زمان شمارش آغاز شود.
 
افرادی که برای رای دادن به شعب مراجعه می‌کنند، حتما باید شناسنامه‌ی خود را همراه داشته باشند. اگر شناسنامه عکس‌دار نبود هم مشکلی نیست. با این وجود توصیه شده است که رای دهندگان کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند و از همان ساعات اولیه برای رای دادن مراجعه کنند در ضمن افرادی که توانایی نوشتن ندارند برای ثبت رأی‌شان حتما با افرادی که مطمئن هستند به شعبه‌ها مراجعه کنند.
 
 متولدین دهم فروردین 77 به قبل می‌توانند امروز پای صندوق‌های رای بیایند و در این انتخابات مشارکت داشته باشند.
 
کاندیدایی که بتواند 25 درصد آرا به‌علاوه یک رای را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات خواهد بود.
 
خوزستان دارای 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تکلیف ده نفر راه‌یافته به مجلس مشخص شد و سرنوشت هشت نفر دیگر به دور دوم موکول شد.
:
:
:
آخرین اخبار