تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر تعاون روستایی خوزستان خبر داد:
خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در خوزستان
مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در استان خبر داد
خوزنیوز: مدیر تعاون روستایی خوزستان از خرید تضمینی 400 هزار تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش خوزنیوز؛ هرمز خواجوی امروز اظهار کرد: با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 400 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی در ادامه گفت: 69 مرکز خرید تضمینی گندم وابسته به تعاون روستایی در سطح استان خوزستان آمادگی کامل را دارند که 100 درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تصمینی خریداری و به انبار‌ها و سیلو‌ها انتقال دهند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان افزود: در سال 95 نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان شامل گندم معمولی به مبلغ 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم به مبلغ 13 هزار و 68 ریال اعلام شده است.

وی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی عنوان کرد و گفت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اندیشیده شده است.

خواجوی خاطرنشان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از یک میلیون تن گندم را دارند و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شود.

وی بیان داشت: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگانی وابسته به وزرارت جهاد کشاورزی می‌باشد و اتحادیه‌های تعاونی روستایی مباشر خرید گندم هستند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان تصریح کرد: در سال زراعی گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

وی در پایان اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم دیم در خوزستان در سال زراعی جاری 150 هزار هکتار و گندم آبی 384 هزار هکتار بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار