تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
دومین بیمارستان بزرگ دزفول در مرحله طراحی قراردارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دو هفته پیش قرارداد طراحی دومین بیمارستان بزرگ دزفول بسته شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دو هفته پیش قرارداد طراحی دومین بیمارستان بزرگ دزفول بسته شد.

 یوسف پريدار پیش از ظهر امروز شنبه در آئین تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت شمال خوزستان که در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول در راستای اجرای دستورات وزارت بهداشت و سیاست های دولت یازدهم مجموعه ای از اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت زیادی را بر اساس نیازهای منطقه و توانمندی های موجود در حال اجرا داریم، افزود: در این راستا تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خودرا به کار گرفته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: در شهر گتوند که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی دزفول است با جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر از بیمارستان محروم بودیم که طی هفته های گذشته با حضور وزیر بهداشت توانستیم بیمارستان کارون گتوند را افتتاح کنیم هرچند به دلیل تازه ساز بودن با مشکلات فراوانی در این بیمارستان مواجه هستیم و این بیمارستان تا عملیاتی شدن نیازمند یک بازه زمانی چندساله است اما قطعا ما در دزفول با بهره مندی از نیروهای مجرب و قوي این بیمارستان را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

از بین رفتن زیرساختهای بیمارستان شوش

پريدار درادامه به فروريزي و ازبین رفتن زیرساخت های بیمارستان نظام مافي شوش اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه این بیمارستان کاملا بازسازی شد و چهار اتاق عمل آن در طی دوماه گذشته به بهره برداری رسیدند و پیشرفته ترین دستگاه های تصویربرداری، جراحی و سی تی اسکن را نیز در این بیمارستان مستقر شدند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان از وزارت بهداشت برای بازسازی اورژانس بیمارستان نظام مافي شوش دریافت کردیم تا بدین ترتیب حلقه خدمات ما در این بیمارستان تا حد زيادي تکمیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه شوش تا یک سال گذشته با کمبود ۱۹ خانه بهداشت مواجه بود، افزود: خوشبختانه در این مدت تمام این خانه های بهداشت در شهرستان شوش ساخته شد و به بهره برداری رسید و تنها ۶ خانه بهداشت دیگر مانده که ظرف دو ماه آینده تکمیل خواهند شد.

دریافت اعتبار ۶ مرکز بهداشتی دز شوش

پريدار همچنین گفت: تعداد ۶ مرکز بهداشتی و درمانی نیز در شوش کم داشتیم که خوشبختانه اعتبار آنها گرفته شد و اکنون در حال ساخت این ۶ مرکز هستيم ضمن اینکه کار ساخت کلینیک ویژه و بلوک زایمانی شوش نیز در پیشرفت های ۳۰ درصدی قرار دارند که به طور کلی باید گفت مجموعه خدمات خود را در شوش ظرف دو سال آینده تکمیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما هر چه قدر بیشتر تحت فشار قرار بگیریم، خدمات خود را افزایش خواهیم داد، عنوان کرد: زمانی که دولت یازدهم این دولت را تحویل گرفت با کاهش شدید منابع و قیمت نفت مواجه بود اما مشاهده می کنیم که در طول دوران خدمت این دولت و در همین زمان تحریم ها فعالیت های بهداشتی و درمانی بسیار وسیعی در سطح کشور صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه به بیمارستان ۴۲۵ تخت خوابه گنجويان دزفول با ضریب اشغال تخت ۱۰۰درصدي اشاره کرد و گفت: از همان ابتدا سیاست خودرا بر راه اندازی بیمارستان دوم و بزرگ برای شهرستان گرفتیم و خوشبختانه با پیگیری های فراوان توانستیم مجوز ساخت این بیمارستان را از وزارت کشور بگیریم و دو هفته پیش نیز قرارداد طراحی این بیمارستان بزرگ بسته شد و مقرر شده تا ظرف مدت شش ماه آینده کار طراحی بیمارستان بزرگ و دوم شهرستان دزفول با ظرفیت ۵۵۰ تخت خواب انجام شود.

پريدار، اعتبار طراحی این بیمارستان را یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مقررشده تا ظرف چهار سال آینده این بیمارستان ساخته و به بهره برداری برسد که با توجه به برآورد جمعیتی که انجام داده ایم قطعا با ساخت این بیمارستان تا ۳۰ سال آینده نیاز به تخت بیمارستانی شمال خوزستان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت ۲۱ خانه بهداشت در نقاط مختلف شهرستان دزفول در طی مدت های اخیر، اظهار کرد: پروژه های بزرگ درمانی در دزفول در حال انجام است. بلوک زایمان بیمارستان گنجويان با ۱۲ میلیارد تومان در حال اجرا است که مقررشده آن را به یک بیمارستان جامع بانوان در جنب بیمارستان گنجويان تبدیل کنیم.

ساخت ۲ کلینیک ویژه در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، همچنین به وضعیت نامناسب کلینیک ویژه دزفول و نارضایتی شهروندان از آن اشاره کرد و گفت: دو کلینیک ویژه در دزفول در حال ساخت است که یکی از آنها در پیشرفت ۳۰ درصدی قرار دارد که با راه اندازی این کلینیک ها که با تعرفه دولتی خدمت خواهند کرد شاهد تحولات خوبی در بحث ارائه خدمات بهداشت ودرمان شهرستان خواهیم بود.

پريدار با بیان اینکه عملیات بازسازی بخش های مختلف بیمارستان گنجويان به سرعت در حال انجام است، یادآور شد: تجهیزات و دستگاه های پیشرفته زيادي از جمله ام آر ای و آنژیوگرافی و دستگاه های پیشرفته ای در بخش های جراحی و پزشکی وارد دزفول کرده ایم که این امر ادامه خواهد داشت.

وی، ادعای برخی مبنی بر عدم کمک دولت و وزارت بهداشت به شهرستان دزفول را تکذیب و عنوان کرد: درست است که دزفول از خیران بسیار زیادی برخوردار است و از حیث خیرن، جزو سه شهر اول کشور هستیم اما دولت همواره کمک های بسیار زیادی در بحث بهداشت و درمان به دزفول داشته است اما ما قطعا بدون کمک خیرین قادر به رفع تمام نیازمندی های مردم نیستیم بنابراین ما برای رسیدن به شاخص های مطلوب باید از تمام این ظرفیت ها استفاده کنیم.

در پایان این مراسم از خیرین و فعالان عرصه سلامت شمال خوزستان یعنی شهرستان های دزفول، شوش و گتوند توسط مسئولان حاضر در این مراسم با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار