تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۴۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زباله‌گردهای اهواز ساماندهی می‌شوند
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز از شناسایی زباله‌گردهای اهواز در قالب طرح ساماندهی زباله‌گردی خبر داد.

علیرضا حلاج  اظهار کرد: به منظور ساماندهی زباله‌گردها و کنترل تفکیک غیرمجاز زباله، طرحی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز به سازمان مدیریت پسماند ارایه شده که این طرح در دست اقدام است.

وی ادامه داد: زباله‌گردها معمولا در سطح شهر به دو صورت اقدام به جمع‌آوری و تفکیک زباله می‌کنند؛ برخی زباله‌گردها، کیسه و سطل‌های زباله در ورودی منازل و مجتمع‌های مسکونی را جستجو کرده و مواد بازیافتی را از درون کیسه‌ها و سطل‌ها جدا می‌کنند و برخی نیز با مراجعه به مغازه‌ها، مواد پلاستیکی و کارتن‌ها را از مالکان مغازه‌ها درخواست می‌کنند.

حلاج افزود: این وضعیت و تفکیک غیرمجاز و غیراصولی زباله، موجب برهم‌ریختگی محلات و بروز مشکلات بهداشت و همچنین ایجاد مشکل در رفت و روب در سطح شهر می‌شود. به منظور کنترل این وضعیت، بنا بر این است که در طرح ساماندهی تفکیک غیرمجاز زباله، ابتدا زباله‌گردها شناسایی و مشخصات فردی و احتمال ابتلای آنان به بیماری‌ها ثبت می‌شود. در مرحله بعد، جهت ساماندهی زباله‌گردها، برای آنان از سوی شهرداری اهواز شناسنامه صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین، چگونگی تفکیک استاندارد زباله به زباله‌گردها آموزش داده می‌شود و در نهایت، زباله‌گردها در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز این افراد تقسیم‌بندی می‌شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: زباله‌گردهای تحت پوشش این طرح، زیر نظر یک پیمانکار که از سوی شهرداری انتخاب می‌شود، مشغول به کار خواهند شد.

وی گفت: زباله‌گردها جزو قشر کم‌در آمد جامعه هستند و باید توجه داشت که جهت گذران زندگی مجبور به انجام این کار هستند. بنابراین این طرح قصد جلوگیری از فعالیت زباله‌گردها را نداشته و تنها به منظور ساماندهی وضعیت اجرا می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار