تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۴۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل متروي اهواز:
تاخير در اجراي مترو بيش از چهار هزار ميليارد ريال زيان وارد كرد
تاخير در اجراي طرح متروي اهواز چهار هزار و 250 ميليارد ريال ضرر و زيان مالي به شهر اهواز تحميل كرده است / طرح قطارشهري اهواز قرار بود چهار ساله اجرا شود اما پس از 10 سال حدود 26 درصد پيشرفت دارد
مديرعامل سازمان قطار شهري اهواز گفت: تاخير در اجراي طرح متروي اهواز چهار هزار و 250 ميليارد ريال ضرر و زيان مالي به شهر اهواز تحميل كرده است.

عباس هلاكويي اظهار كرد: طرح قطارشهري اهواز قرار بود چهار ساله اجرا شود اما پس از 10 سال حدود 26 درصد پيشرفت دارد.

وي افزود: اين تاخير هزينه زیان بسياري به كارفرماي اين طرح و در واقع شهر اهواز وارد كه بر اساس برآورد انجام شده رقمي در حدود چهار هزار و 250 ميليارد ريال است.

تاخير در اجراي مترو بيش از چهار هزار ميليارد ريال زيان وارد كرد

هلاكويي اظهاركرد: اين ضرر و زيان شامل خسارت ناشي از تاخير در اجراي طرح و هزينه هاي اضافي است كه كارفرما ناچار است آن را بپردازد به طور مثال در اين مدت به طور متوسط ماهانه يك ميليارد و 700 ميليون ريال به مشاور پرداخته ايم و يك هزار و 500 ميليارد ريال نيز بابت تعديل قرار داده به پيمانكار پول داده ايم كه در صورت اتمام طرح در موعد مقرر اين هزينه ها به طرح تحميل نمي شد.

وي با اشاره به ادعاي پيمانكار قطارشهري اهواز مبني بر طلب از كارفرما افزود: شركت چيني كيسون (پيمانكار) مدعي شده كه سازمان قطارشهري اهواز (كارفرما) مطالبات آنها را پرداخت نكرده در حالي كه معتقديم نه تنها به پيمانكار بدهكار نيستيم بلكه بابت تاخير در اجراي طرح طلبكار هستيم.

هلاكويي تاكيد كرد: قرار است كه يك هيات كارشناسي از سوي شوراي عالي فني براي بررسي ادعاي دو طرف به اهواز سفر كنند.

مديرعامل سازمان قطارشهري اهواز همچنين گفت: پيمانكار مترو، كارگاه را از تير پارسال تعطيل كرده و براي ادامه كار بهانه مي آورد.

وي افزود: فسخ قرارداد و خلع يد شركت كيسون از پارسال در حال پيگيري است و توقف طرح و ترك كار پيمانكار، دلايل كافي براي فسخ قرارداد را فراهم مي كند.

هلاكويي اعتبارات پارسال قطارشهري اهواز را يك هزار ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: از زمان تعطيل بودن اين طرح، سازمان مديريت و برنامه ريزي اختصاص اعتبارات را متوقف كرده و تنها 150 ميليارد ريال را اختصاص داده است.

وي اظهار كرد: شهريور پارسال وزيركشور در نامه اي موافقت خود را با خلع يد پيمانكار به دليل آنچه ناتواني از ادامه طرح عنوان شده اعلام كرد اما استاندار خوزستان به دليل شرايط اهواز خواست كه مهلت بيشتري به پيمانكار داده شود و اكنون منتظر تعيين تكليف اين طرح هستيم.

مجري و پيمانكار متروي اهواز شركت چيني كيسون است كه در سال 1385 كار را تحويل گرفت و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برساند اما اين طرح اكنون تنها 26 درصد پيشرفت دارد.

آخرين وعده براي راه اندازي متروي اهواز آبان پارسال اعلام شده و قرار بود گام نخست آن (شش ايستگاه ميدان فرودگاه تا مصلا) به بهره برداري برسد. نارضايتي مسئولان خوزستان و معاون عمراني وزير كشور از پيشرفت متروي اهواز به حدي بوده كه مرداد 94 معاون عمراني استاندار خوزستان و مديرعامل اين طرح، اعلام كردند كه قصد خلع يد پيمانكار را دارند.

عملكرد ضعيف كيسون اعتراضات كارگري را نيز در اين سال ها در پي داشته است. پارسال حدود 380 كارگر اين طرح اخراج شدند. همچنين كارگران متروي اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود تاكنون بيش از 11 نوبت اعتصاب كرده اند و اين اعتراض ها در سال هاي گذشته نيز اتفاق افتاده است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
کریم
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
3
داداش من خیلی بیشتر از این ها ضرر زده
بودجه میاد اما نبود مدیریت و بودن افراد اضافی باعث میشه پول هدر بره و درصد کمی خرج عملیات بشه

انشاا... که بچه ها یا نوه هامون سوار مترو اهواز بشن
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
1
جدا جای شرمساری داره مترو اصفهان مشهد را ببینید فاز اول ان به بهره برداری رسید شما هنوز 26 درصد... خود این اقای مدیر مترو ابتدا باید خود را نقد و استعفا و سپس دیگران را بی کفایتی هم حدی دارد
حسنا
|
Seychelles
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
2
باعث تاسفه ، پول بیت المال چطورحیف و میل میشه...
:
:
:
آخرین اخبار