تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان:
توزیع‌اعتبارات‌ناعادلانه شهرداری‌ها را دچار چالش کرده‌است
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، توزیع اعتبارات میان شهرهای مختلف را غیر واقع و ناعادلانه خواند و گفت: این مسئله شهرداریها را در انجام وظایفشان با چالش جدی مواجه کرده است
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، توزیع اعتبارات میان شهرهای مختلف را غیر واقع و ناعادلانه خواند و گفت: این مسئله شهرداریها را در انجام وظایفشان با چالش جدی مواجه کرده است.

سید فیاض موسوی صبح امروز دوشنبه در صحن علنی شورا با تبریک روز کارگر گفت: دولت در صدد تصویب دو لایحه برای شورا و شهرداریهاست که شامل مدیریت جامع شهری و کسب درآمدهای پایدار برای شهرداریها است.

وی در ادامه، توجه خاص دولت به شوراها و شهرداریها را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین با تبریک هفته معلم از آنان به عنوان خادمتگزاران صدیق و با وفای مردم یاد کرد که انسانها امانت آنانند.

موسوی افزود: از تمامی مردم شریف و فهیم آبادان نیز که با حضور گرم و پرشور خود در آن شرایط بد جوی در پای صندوقهای رای حاضر شدند و به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند، بسیار قدردانی می کنیم.

وی همچنین با اشاره به تلاش کارشناسان دانشگاه شهید چمران به عنوان مشاور طرح دومین برنامه پنج ساله توسعه شهری آبادان اظهار کرد: امید می رود تا با بهره گیری از نظرات و تجربه اصحاب رسانه و افراد دارای نظر و اندیشه بتوانیم آبادان را به جایگاه واقعی اش برسانیم که در این مسیر همراهی و کمک سازمان منطقه آزاد اروند نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پرهیز از موازی کاریها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این جلسه بر تلاش گروهها و کارشناسان مشاوره در طراحی دومین برنامه پنج ساله توسعه شهری آبادان تاکید و گفت: بایستی ضمن  پرهیز از موازی کاری با برنامه های سازمان منطقه آزاد اروند، امور در یک قالب تعریف تا اثر بخشی آن بیشتر باشد.

غلامحسین مکوندی همچنین بر لزوم تجمیع نظرات و پژوهشهای مشاوران سازمان منطقه آزاد اروند و کارشناسان دانشگاه شهید چمران در دستیابی به یک برنامه خوب، منسجم و هدفمند در جهت کاهش مشکلات و دغدغه های مردم تاکید کرد.

وی افزود: بایستی سعی شود تا در طرحهای آتی از توان دانشگاههای موجود در منطقه بهره کافی را ببریم.

لزوم عملیاتی شدن طرحها

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر آبادان نیز در ادامه این جلسه بر لزوم عملیاتی شدن طرحها تاکید کرد.

فرشید بهشتی گفت: پیشتر شهرداریها برای انجام بسیاری از طرحها مشاور گرفتند اما متاسفانه هیچ کدام از این کارها جنبه عملیاتی پیدا نکرد.

وی افزود: از آنجاییکه مردم دیگر تاب و تحمل بسیاری از مشکلات شهری را ندارند، افزود: امید می رود تا اقدام کارشناسان دانشگاه شهید چمران بتواند ضمن برخورداری از امکان عملیاتی شدن، به کاهش دغدغه مردم آبادان و دسترسی آسان و بهتر آنان به دریافت خدمات منجر شود.

 به منظور پاسداشت روز شوراها در پایان این جلسه رئیس شورای شهر لوحهای تقدیری را به اعضا اهدا کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار