تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد:
تدوین دومین برنامه ۵ ساله توسعه شهری آبادان
شهردار آبادان از تدوین دومین برنامه پنج ساله توسعه شهری آبادان در سال جاری خبر داد
شهردار آبادان از تدوین دومین برنامه پنج ساله توسعه شهری آبادان در سال جاری خبر داد.

محمود رضا شیرازی صبح امروز دوشنبه در صحن علنی شورا ضمن تبریک روز شوراها، هفته معلم و روز کارگر با اشاره به اینکه وجود برنامه، لازمه توسعه پایدار در هر شهری است، گفت: اگر شهرداریها بخواهند تا دچار روزمره گی نشوند حتما بایستی دارای برنامه باشند.

وی افزود: از اواخر شورای سوم یک برنامه توسعه ای پنج ساله را آغاز کردیم که اکنون رو به اتمام است و لذا تهیه و تدوین برنامه دوم توسعه شهری برای ما امری ضروریست که آن نیز در حال تهیه است.

شهردار آبادان اظهار کرد: برنامه دوم پنج ساله توسعه شهری در واقع بایستی بر مبنای برنامه پنجم توسعه کشور تهیه شود که برای انجام این کار از دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مشاور طرح دعوت به همکاری کرده ایم.

وی با اشاره به برگزاری پیشتر دو نشست در شهرداری تصریح کرد: در جلسات قبلی اقدام به تشکیل  کارگروهها کردیم و به زودی نیز کمیته های مربوطه شکل می گیرند و امروز نیز مشاوران با حضور در صحن شورا به توضیح بخشی از قابل ارائه شان پرداختند.

شهردار آبادان گفت: درخواست ما از مشاور طرح آن بود که برنامه پنج ساله جدید براساس سی. دی. اس شهری که کارهای مطالعاتی به روز در دنیا و متناسب با مشکلات مبتلابه شهرها هستند، تهیه شود.

شیرازی با بیان اینکه در آبادان مباحثی همچون زیرساختها و ترافیک  مردم بسیار آزار می دهد، افزود: در سی. دی. اس به طور دقیق بر روی محورهای آزار دهنده مردم کار می شود و نکته مهم اش، اینست که مطالعات از لایه های پائین به بالا انجام می شود.

انجام مطالعات محلی تا منطقه ای

وی اضافه کرد: در شهر آبادان نیز کار مطالعاتی از محلات آغاز و به مناطق ختم می شود، بر این اساس ضمن رسوخ به تار و پود مشکلات مردم، امکان شناسایی مسائل و معضلات و ارائه راهکارهای عملی رفع آنها ارائه می شود.

شیرازی تصریح کرد: امید می رود تا ظرف مدت هشت ماه (تا اواخر امسال) بتوانیم برنامه پنجم توسعه را به نتیجه برسانیم تا آن را در بودجه سال ۹۶ لحاظ کنیم بگنجانیم ضمن آنکه شورای بعدی نیز با یک برنامه پنج ساله تدوین شده روبرو خواهند شد که از این بابت دیگر دغدغه ای وجود ندارد.

شهردار آبادان یادآور شد: در جهت تهیه و تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهری از مشاور سازمان منطقه آزاد اروند دعوت کرده ایم، در راستای کار مطالعاتی که این مشاور در خصوص تمامی شهرهای آبادان و خرمشهر (محدوده منطقه آزاد اروند) انجام می دهد، مشاور ما نیز متناسب با این مطالعات فرادستی، مطالعات خود را به انجام می رساند.

به گفته وی، بدون شک با هم افزایی و همراهی کارشناسان مشاور طرحهای منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان امکان تدوین برنامه ۵ ساله توسعه شهری مهیا می شود.

شوراها یکی از اصول اصلی قانون اساسی

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز شورا در تقویم ملی افزود: شوراها یکی از اصول اصلی قانون اساسی ما بود که در جمهوری اسلامی محقق شد، ابتدا به شکل شورای انقلاب و سپس توسط دولتها برای واگذاری بخش عمده ای از قدرت به خود مردم اتفاق افتاد.

شیرازی با اشاره به متحول شدن شهرها در ادوار مختلف شوراها اظهار کرد: شوراها مشکلات خاص خود را دارند که ضروریست تا این مشکلات آسیب شناسی شوند، نهایدنه شدن دموکراسی نیاز به زمان دارد و هر چه رو به جلو پیش می رویم شوراها بالنده تر می شوند.

شرمنده صبوری کارگران شهرداری هستم

وی همچنین با تبریک روز کارگر تصریح کرد: چرخ اقتصاد مملکت بدون وجود کارگران نمی چرخد، کارگران قشر مظلوم جامعه به ویژه از لحاظ حقوق و دستمزد هستند، بنده شرمنده صبوری و سعه صدر کارگران شهرداری آبادان هستم و از زحماتی که می شکند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، یادآور شد: ما امروزمان را مدیون کسانی هستیم که به ما علم آموختند تا امروز در خدمت مردم باشیم.

شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شهرداری توانست علاوه بر کسب رتبه نخست استانی در زمینه ارائه خدمات مطلوب و مناسب به میهمانان نوروزی، در سطح کشور در زمره ۱۴ شهر برتر و جزو هفت شهر قابل تقدیر قرار بگیرد که این را مدیون همراهی مردم و شورای شهر و عملکرد مناسب و درست کارکنان شهرداری هستیم.

در پایان این جلسه شهردار آبادان به منظور گرامیداشت روز شوراها هدایایی را به رسم تقدیر به اعضای شورای اسلامی شهر آبادان اهدا کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار