تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتک کاری نمایندگان پارلمان ترکیه بر سر لایحه مصونیت
دعوای اصلی میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق طرفدار کردها (HDP) صورت گرفت.
نمایندگان پارلمان ترکیه بار دیگر بر سر لایحه جنجالی دولت درباره لغو مصونیت قضایی نمایندگان کتک کاری کرده‌اند.

  شبکه های تلویزیونی روز دوشنبه (13 اردیبهشت) تصاویری را نشان دادند که در آن نمایندگان در صحن پارلمان به سوی یکدیگر بطری‌های آب و دیگر اشیاء  پرتاب می‌کردند.

این درگیری زمانی روی داد که کمیته تدوین قانون اساسی پارلمان سرگرم برگزاری نشستی درباره لغو مصونیت قضایی نمایندگان بودند.

دعوای اصلی میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق طرفدار کردها (HDP) صورت گرفت.

این پیشنهاد حزب عدالت و توسعه که جنجالی گسترده را در رسانه‌ها موجب شده است، می‌تواند راه را برای محاکمه برخی ازنمایندگان طرفدار کرد متهم به همکاری با تروریست‌ها هموار کند.

این درگیری که یکی از بدترین درگیری‌ها در پارلمان بود، موجب شد تا رئیس کمیته مذکور جلسه را به دوشنبه هفته بعد موکول کند. نشست قبلی درباره این لایحه در روز پنجشنبه نیز موجب درگیری در پارلمان شد.

در پی این درگیری، ادریس بالوکن، رئیس جناح حزب دموکراتیک خلق طرفدار کردها  دچار دررفتگی کتف شد و دیگر نمایندگان نیز تحت مداوای پزشکی قرار گرفتند.

ترکیه عملیات نظامی علیه مواضع پیکارجویان کرد در مناطق جنوب شرق کشور را شدت بخشیده و نیروهای ارتش و پلیس ترکیه مدعی هستد که صدها نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را کشته‌اند.

این در حالی است که چهره‌های ارشد حزب عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق طرفدار کردها می گویند بسیاری از تلفات در این سرکوب‌ها غیر نظامیان هستند.
مرجع / عصر ایران
:
:
:
آخرین اخبار